Camping Monte Bianco La Sorgente

35 reviews over Camping Monte Bianco La Sorgente

• 2019
    9Matthijs en Emmy van der Woerd11-09-2019

Fantastische plek!

Wat een prachtige plek! Het uitzicht verveelt nooit. De camping ligt een stuk van de doorgaande weg af, te midden van prachtige bergtoppen op een groot grasveld. Wij waren met de tent en je kunt zelf een plekje uitzoeken. Er is genoeg sanitair op de camping, verouderd, maar schoon. Douches altijd warm. Onze kinderen van 4 en 8 hebben het erg leuk gehad. Er is een klimmuur op de camping. Achter het restaurant is een splinternieuwe speeltuin. Op het terrein is een grote rots, welke ook veelvuldig beklommen werd. Er is een zwembad, welke een bepaald aantal uren open is. De camping wordt gerund door 2 broers, vooral Matteo is eigenlijk altijd aanwezig en aanspreekbaar, erg behulpzaam. Vanuit de camping zijn prachtige wandelingen. Een aanrader is de wandeling naar Lago del Miage. Een klein stukje van de camping loopt een stroompje, waar onze zoon zich uren heeft vermaakt met dammetjes bouwen terwijl onze dochter op de camping speelde.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Flip van der Hulst03-08-2019

Een camping die veel aan de vakantie kan toevoegen

Een camping voor sportieve mensen; goede plekken en op een prachtige locatie tussen de bergen; grootse opzet en een aardige behulpzame crew met humor. Goed sanitair en BBQ/fikken is toegestaan.

• 8Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2019

• 2018
    9Hanneke06-09-2018

Heerlijke camping voor mensen die van bergen houde

De camping ligt fantastisch: om je heen de bergen die je direct vanuit de camping kunt gaan verkennen. Vlak bij de camping een heerlijke rivier om te spelen en dammetjes te bouwen. De tochten om de camping variëren in lengte, moeilijkheid en hoogte. Maar elk jaar ontdekken wij weer nieuwe routes. De een nog mooier dan de ander. Het is de enige camping waar wij voor de tweede keer terug zijn gekomen. P.s. en de eigenaren zijn top!!

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 9StijnM25-08-2018

Topcamping met alle voorzieningen & mooie omgeving

Een prachtige camping met heel vriendelijk, relaxt en behulpzame medewerkers. Voldoende sanitair over het hele terrein waarvan de staat wel verschilt. Een winkel met voldoende keuze, elke ochtend verse broodjes en fantastische koffie in de bar. Voor de kinderen is er genoeg te doen. Zwembad, klimmuur of een kanpvuurtje bouwen in een van de vele vuur/BBQ plaatsen. Als je een avond geen zin hebt om te koken kan je op de camping bij de “tavola calda” ook een warme maaltijd kopen. De camping is verder een fantastisch uitgangspunt voor verschillende wandelingen of fietstochten (evt met de gehuurde elektrische mountainbikes van de camping)

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Trienke20-08-2018

Onbetaalbaar uitzicht

Net als 5 jaar geleden een heerlijk verblijf hier gehad. Prachtige ligging, vriendelijke en zeer vehulpzamr eigenaren. Handige campingwinkel en nu ook afhaalmaaltijden verkrijgbaar!

• 3Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juli 2018

• Oude reviews

8Johan16-08-2017

Hier wil je zijn camping!

Wanneer mensen een camping zoeken, en niet veel ervaring hebben m.b.t. sporten in de bergen dan is dit de place to be. Matteo en zijn team weten veel zoniet alles, Mountainbiken, wandelen in de adembenemende omgeving, of met een kabelbaan/stoeltjeslift, raften. Wij vroegen letterlijk of het morgen de dag zou zijn voor de kabelbaan met uitzicht op de Mont Blanc/Bianco, zij gaven het perfecte advies. Dus ook voor beginners zoals wij, uitstekend. Een bar/winkel het is allemaal voorhanden met prima keuze mij kwam het over als een soort wintersportsfeer in de zomer genieten!. Dus voor de sportieveling op welk niveau dan ook helpen zij je verder. De camping zelf er zijn diverse toiletgebouwen waarvan de kwaliteit wisselt, dat kan beter. Douchen doe je m.b.v. een munt, waarvan je zelf het saldo beheert (start met 15 douchebeurten 4 min). Niet gebruikt saldo retour. Eerder genoemde Matteo heeft oog voor detail, heeft hart voor zijn gasten hulde voor hem en team. Er is een centrale plek waar je eten zelf klaargemaakt kan gebruiken, of gekocht. Het geeft een mooi internationaal sfeertje. Wij waren aangenaam verrast door de camping en overweldigd door de fantastische omgeving. De Aostavallei nodigt je uit voor een bezoek La Sorgente helpt je erbij!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 9Armin22-07-2017

Mooie uitzicht en vriendelijke mensen

Mooi uitzicht als je s morgens wakker wordt. Vriendelijk personeel (en Nederlands sprekende dame!) die met je meedenken. Gezellige camping met mogelijkeheid tot koken (keuken aanwezig) of zelf de bbq (overdekt) aansteken. Verschillende mogelijkheden om (bij regen) droog te kunnen eten.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 9Marc11-08-2016

Zeer mooie camping!

De camping ligt werkelijk prachtig tegen de voet van de Mont Blanc, die overigens vanuit de camping zelf niet te zien is. Daarvoor moet je de bergen in, en dat kan dan ook via de vele wandelpaden die de omgeving rijk is. Wij hebben prima weer gehad, maar na half 6 moet je wel zorgen voor een dikke trui en muts want het is hier echt fris 's-avonds. Onze kinderen hebben zich prima vermaakt in het bos, het frisse zwembad en op de klimmuur. Enige minpunten zijn de forse prijzen van de campingwinkel (naar NLse maatstaven) en de rit naar een goede supermarkt, die was zo'n 30 minuten rijden. Daarnaast is het nogal druk in de dalen, dus vroeg of stap of met de bus, die je voor 2 euro pp naar beneden brengt.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Sara10-08-2016

Prachtig gelegen

We hebben een heerlijke week doorgebracht op deze camping. Fijn dat je zelf een plek mag uitzoeken op de grote weide. We hebben genoten van het uitzicht en de rust (een van de weinige campings waar het s'avonds echt stil was). De afhaal van het eten was goed en afwisselend. Voor onze kinderen was er genoeg te doen en konden ze veilig spelen. Alleen 's avonds koelt het erg af. Wel lekker om te slapen maar om 18 uur gingen bij ons de lange broeken en truien aan terwijl het overdag flink heet was. Enige minpunt was het zwembad, het is erg klein en behoorlijk koud maar verder kan ik de camping aanbevelen!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Fam. van den Hoek06-08-2016

Een aanrader!

De camping ligt prachtig tussen de bergen. Vanuit de tent een schitterend uitzicht over de besneeuwde bergtoppen. Je kunt in de omgeving hele mooie wandelingen maken! Adembenemende natuur! Het sanitair werd prima verzorgd. 's Avonds kun je (als je wilt) op de gezamenlijke barbecueplek, gezellig eten. De eigenaren zijn super vriendelijk en behulpzaam. Kortom een aanrader! Wij kiezen er altijd voor om ieder jaar naar een andere plek te gaan, maar voor deze maken wij een uitzondering!

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

5 tips over Camping Monte Bianco La Sorgente

• D de Haan, 16-09-2013

Lees zeker het gastenboek, het staat (ook) vol met tips over waar je naartoe zou kunnen gaan. Verder is de gratis wifi in de receptie vooral 's ochtends vroeg goed bereikbaar; dat valt de rest van de dag wat tegen....

• sanja1970, 25-07-2013

Met de gondel naar de Mont Blanc (3335 m) Thermen Pre-Saint-Didier

• thomas69, 04-08-2012

Prachtige plek, waar je nog gemzen en de steenbokken kunt zien !

2 vragen over Camping Monte Bianco La Sorgente

• Margret, 22-08-2014

Vraagje huren

Goedendag. Heeft iemand ervaring met de huisjes die je op de ze camping kunt huren? Wij hebben geen eigen kampeer middel vandaar dat ik graag wil weten hoe de huisjes zijn.

Groetjes Margret

• Miriam, 18-04-2014

Trektocht

Heeft iemand ervaring met een korte trektocht (1-2 overnachtingen in berghut) vanaf deze camping voor een gezin met kinderen in de leeftijd 6-10 jaar?

Arjen, 14-05-2014

Is prima te doen, eerder ook wel gedaan als trekking (zonder kinderen), maar diverse van onze mede-campinggasten ook als dagtocht, meestal 1 nacht in rifugio Monzino of bivacco Borelli - beide klettersteig maar te doen met kinderen van 6 en 10 (ervaring met klettersteig wel aan te raden), maar er zijn ook diverse (heel) mooie tochten die met overnachting in hut te doen zijn, bijv. Maison Vieille (Giacomo - zelf gedaan als dagtocht met kids van 4 en 7), Elisabetta Soldini en bijv. Elena (in Val Ferret). Omdat deze hutten op Tour Mont Blanc liggen, zijn ze goed te combineren en tussenstukken goed te lopen. En camping La Sorgente ligt aan busroute vanuit Courmayeur dus is terug in geval van nood weer te bereiken, anders bijv. via dal van Val Ferret teruglopen naar camping. Ik kan je anders van harte aanraden om Matteo Pellin (eigenaar, een van twee broers en zelf berggids) even te mailen met jullie specifieke programma. Aan te raden is de Tour Mont Blanc wandelkaart, kan ook op camping worden aangeschaft. Succes, en see you there... Arjen

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig