Camping Monte Bianco La Sorgente

Camping Monte Bianco La Sorgente

28 reviews over Camping Monte Bianco La Sorgente in het Nederlands

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8

Hier wil je zijn camping!

Johan
16-8-2017

Wanneer mensen een camping zoeken, en niet veel ervaring hebben m.b.t. sporten in de bergen dan is dit de place to be. Matteo en zijn team weten veel zoniet alles, Mountainbiken, wandelen in de adembenemende omgeving, of met een kabelbaan/stoeltjeslift, raften. Wij vroegen letterlijk of het morgen de dag zou zijn voor de kabelbaan met uitzicht op de Mont Blanc/Bianco, zij gaven het perfecte advies. Dus ook voor beginners zoals wij, uitstekend. Een bar/winkel het is allemaal voorhanden met prima keuze mij kwam het over als een soort wintersportsfeer in de zomer genieten!. Dus voor de sportieveling op welk niveau dan ook helpen zij je verder.

De camping zelf er zijn diverse toiletgebouwen waarvan de kwaliteit wisselt, dat kan beter. Douchen doe je m.b.v. een munt, waarvan je zelf het saldo beheert (start met 15 douchebeurten 4 min). Niet gebruikt saldo retour. Eerder genoemde Matteo heeft oog voor detail, heeft hart voor zijn gasten hulde voor hem en team.

Er is een centrale plek waar je eten zelf klaargemaakt kan gebruiken, of gekocht. Het geeft een mooi internationaal sfeertje. Wij waren aangenaam verrast door de camping en overweldigd door de fantastische omgeving. De Aostavallei nodigt je uit voor een bezoek La Sorgente helpt je erbij!

Mooie uitzicht en vriendelijke mensen

Armin
22-7-2017

Mooi uitzicht als je s morgens wakker wordt. Vriendelijk personeel (en Nederlands sprekende dame!) die met je meedenken.

Gezellige camping met mogelijkeheid tot koken (keuken aanwezig) of zelf de bbq (overdekt) aansteken. Verschillende mogelijkheden om (bij regen) droog te kunnen eten.

Zeer mooie camping!

Marc
11-8-2016

De camping ligt werkelijk prachtig tegen de voet van de Mont Blanc, die overigens vanuit de camping zelf niet te zien is. Daarvoor moet je de bergen in, en dat kan dan ook via de vele wandelpaden die de omgeving rijk is. Wij hebben prima weer gehad, maar na half 6 moet je wel zorgen voor een dikke trui en muts want het is hier echt fris 's-avonds. Onze kinderen hebben zich prima vermaakt in het bos, het frisse zwembad en op de klimmuur.

Enige minpunten zijn de forse prijzen van de campingwinkel (naar NLse maatstaven) en de rit naar een goede supermarkt, die was zo'n 30 minuten rijden. Daarnaast is het nogal druk in de dalen, dus vroeg of stap of met de bus, die je voor 2 euro pp naar beneden brengt.

Prachtig gelegen

Sara
10-8-2016

We hebben een heerlijke week doorgebracht op deze camping. Fijn dat je zelf een plek mag uitzoeken op de grote weide. We hebben genoten van het uitzicht en de rust (een van de weinige campings waar het s'avonds echt stil was). De afhaal van het eten was goed en afwisselend. Voor onze kinderen was er genoeg te doen en konden ze veilig spelen. Alleen 's avonds koelt het erg af. Wel lekker om te slapen maar om 18 uur gingen bij ons de lange broeken en truien aan terwijl het overdag flink heet was. Enige minpunt was het zwembad, het is erg klein en behoorlijk koud maar verder kan ik de camping aanbevelen!

Een aanrader!

Fam. van den Hoek
6-8-2016

De camping ligt prachtig tussen de bergen. Vanuit de tent een schitterend uitzicht over de besneeuwde bergtoppen. Je kunt in de omgeving hele mooie wandelingen maken! Adembenemende natuur! Het sanitair werd prima verzorgd. 's Avonds kun je (als je wilt) op de gezamenlijke barbecueplek, gezellig eten. De eigenaren zijn super vriendelijk en behulpzaam. Kortom een aanrader! Wij kiezen er altijd voor om ieder jaar naar een andere plek te gaan, maar voor deze maken wij een uitzondering!

Prachtige camping

HG
7-7-2016

Een prachtige camping met een prachtig uitzicht. In juni was het erg rustig.

Goede sanitaire voorzieningen waarbij aan alles is gedacht.

Vriedenlijk personeel. Er is een kampwinkel. Er kan de dag ervoor brood besteld worden. Heelijk brood trouwens evenals de lekkere Italiaanse koffie.

Prachtige wandelingen gemaakt ik Val Veny en Val Ferret.

Deze camping is een echte aanrader voor wie van bergen houdt.

Fantastische camping

Fam. Kegel
1-6-2016

Zoals zoveel voor ons al hebben geschreven wat een geweldige camping. De ligging, de omgeving wauw! Dit is echt een mooi stukje Italië en een plek waar wij zeker weer heen willen. Ideale camping voor mensen die van een actieve vakantie in de natuur houden. Vriendelijk personeel. Wij zijn enorm geholpen door Matteo bij het uitstippelen van een drie daagse wandeltocht door de bergen. Van wandelpaden tot slaapplaatsen voor de nacht hij heeft het super goed uitgelegd en geregeld!

Fantastische ecologische camping

Robert Karreman
17-1-2016

Ligt op 1500 meter hoogte na zonsondergang fris . Fantastisch gebied om te wandelen en trackking tochten te maken in de bergen. Bar,afhaalrestaurant ,winkel.verwarmde barbecueplaats met keuken voor kampeerders. Voor de kinderen s'zomers zwembad , trampoline ,speeltuin ,klimmuur en tafeltennis .Voor de volwassenen is er een hottube. Op de camping kijkt men tegen de achterkant van de Mont Blanc. Door de eigen water voorziening die men direct kan drinken hoeft men niet met waterflessen te slepen. De camping heeft vijf blokhutten en 4 Pods . De camping heeft zijn eigen stroomvoorziening middels een waterkrachtcentrale en warme water wordt verzorgt door middel van zonnepanelen. Dit was drie weken lang genieten.

Heerlijke plek

Yvonne
7-10-2015

Wij zaten een week in een huisje op deze camping en dat is ons enorm goed bevallen. Omdat we met drie tienerkinderen zijn hadden we een vrij groot huisje achterin de camping. Mooi verzorgd, eigenlijk voor 4 maar een extra luchtbedje was geen probleem. Wel eigen beddengoed mee, maar was vooraf duidelijk aangegeven. De overdekte picknickplaats met stenen BBQ was ook helemaal geweldig. Sfeer op de camping prima, alle basisvoorzieningen zoals winkeltje, barretje etc. ook in orde. Alleen zwembadje was een pop-up geval en wel erg klein voor onze kinderen,

De omgeving leent zich goed voor mooie bergtochten op verschillende niveaus. We hebben goed gebruikgemaakt van het boekje met tochten dat door de camping zelf is uitgebracht. Het gebied zelf is bijzonder mooi en indrukwekkend met al die gletsjers. En dorpje Courmayeur in de buurt was toch ook wel heel gezellig.

Mooie camping voor aantal nachten

Marije
15-8-2015

De goede reviews van andere kampeerders zeggen het al: het uitzicht, vriendelijk personeel, het lekkere eten en de hottub. Eenmaal aangekomen op de camping vielen ons wel wat andere dingen tegen,met name het gebrek aan privacy.De camping is een open veld en je kijkt bijna letterlijk de tent of caravan van je buurman in.lijkt soms bijna wat op een caravanpark..Een lange elektra kabel is handig!Verder is het Val Veny erg mooi maar ook druk. De auto kan je amper / niet kwijt bij het startpunt van de meeste wandelingen. We hebben dit met de bus gedaan.De weg naar de camping is zeer steil en smal - 2 verraderlijke haarspeldbochten. Tot slot vonden wij als kampeerders zonder kinderen - dat het 's avonds wel erg druk was.Wij hadden gehoopt op meer rust en geen gillende kinderen die over je plek rennen na 22u. Al met al wat ons betreft aan te raden in voor- en hoogseizoen voor max. 1 week.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Monte Bianco La Sorgente in Courmayeur, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Monte Bianco La Sorgente zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Monte Bianco La Sorgente scoort een 8.97 uit 10 op basis van 30 reviews.