Camping Aiguille-Noire

Camping Aiguille-Noire

5 reviews over Camping Aiguille-Noire in het Nederlands

Fantastische gastvrije en zeer mooi gelegen!

Stijn Terlingen
5-8-2018

Aiguille Noire is een fantastische camping, hooggelegen tussen de Alpen, een prima startpunt voor wandel- en fietsroutes. Wat bijzonder is voor deze plek, dat ze zo ongeveer het complete assortiment aan verblijfmogelijkheden aanbieden: eenpersoonstentjes, kant-en-klare tenten, chalets voor een paar of voor meer personen, en op de heenweg naar Italië konden we zelfs spontaan een heel appartement huren vanwege de regen. Dat kon alleen omdat het rustig was, want in het hoogseizoen is de camping goed bezet. De twee restaurants op de het terrein zijn allebei de moeite waard. De eigenaren van de camping zijn heel erg vriendelijk, gastvrij en behulpzaam. Zo anders dan aan de Franse kant in Chamonix!

Deze camping is ons uitstekend bevallen, alle ruimte, goed sanitair, winkeltje, pizzeria en restaurant op het terrein.

Uitstekende service, ons vervoersprobleempje werd soepel opgelost door het meedenkende personeel.

Een mooi startpunt om te wandelen, of mountainbiken met prachtige uitzichten over de zuidkant van het Mont blanc massief.

Voor de klimmers, Petit Mont Blanc!

Voor de klimmers, Petit Mont Blanc!

Mooie plek en vriendelijke mensen

Marieke
22-7-2018

De ligging van de camping is erg goed, mooi tussen de bergen aan de voet van de Mont Blanc. Een mooi panoramisch uitzicht. Het personeel is erg behulpzaam en allervriendelijkst. Het sanitair is voldoende afhankelijk van de drukte. Door de hoge ligging kan het in de nacht erg koud zijn maar daarvoor kan je ook extra dekens krijgen bij de receptie.

Deze mini-caming bevindt zich aan de voet van de Mont Blanc. Wij waren overrompeld door het uitzicht wat we hadden toen we het veld opreden met de caravan. De camping ligt aan de voet van de Mont Blanc en overal waar je kijkt zijn bergen.Goed om te weten dat de weg er naartoe, ongeveer 6 km lang, haarspeldbochten bevat, maar die is goed begaanbaar. En nogmaals, het is de moeite waard om de reis te maken!

Personeel (moeder en dochter?) is erg vriendelijk en behulpzaam, er is een gezamenlijke ruimte waar een kachel, een boekenkast en wat tafels en stoelen staan om (bij kou) gezellig te zitten. Vers ontbijt op bestelling en er is een mini-market bij de receptie. Gebruik van douches is met muntjes, maar alles is schoon en goed onderhouden.

Wij waren hier eind september, wat betekende dat de voorbereidingen voor het wintersportseizoen in volle gang waren en het restaurant aldaar tijdelijk gesloten was. Hierdoor hebben we noodgedwongen heerlijk ge-raclet in Courmayeur (Inderdaad, terug naar beneden. Maar zonder caravan gaat dat gelukkig veel sneller) bij restaurant Le Vieux Pommier :-)

Wat ons betreft aanraders! Zowel camping als restaurant!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Aiguille-Noire in Courmayeur, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Aiguille-Noire zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.