Camping Monte Bianco

10 reviews over Camping Monte Bianco

• 2019
    8Bart Janssen28-08-2019

Praktische camping

Prettige beheerders, dicht bij alles, gering geruis van de snelweg. Goed voor fietsers.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 2018
    9Will en Mieke19-08-2018

Fijne plek en ideale uitvalsbasis bergactiviteiten

Relaxte camping, net overgenomen door behulpzame, enthousiaste en bereisde jonge man en vrouw (man was eerder op camping werkzaam). Camping met gevarieerde plekken, nl. rustig op schaduwrijke veldjes of langs snelstromende bergrivier. Met kleurrijk en zeer schoon sanitair met zowaar plantjes bij de wasbak. Ideale uitvalbasis voor tochten naar de Mont Blanc of Gran Paradiso. Voor wandelaars, alpinisten en bikers. Plus dichtbij mooie stad Aosta met roemrijk Romeins verleden.

Gereisd met partner in juli 2018

• Oude reviews

8Nettie01-07-2017

leuke doorgangscamping

Op weg, of terug, van Kroatië bijvoorbeeld, is hier een hartelijke ontvangst tussen stroomversnellingen en bergen

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2017

• 7Nettie13-06-2016

We voelden ons echt welkom.

Gemoedelijk en groen. De rivier bulderde, vogels kwamen er nog net bovenuit, we konden een plekje zoeken en inschrijven kwam wel na de siësta.

Spectaculair is de route die je kan maken over de Alpen, per kabelbaan, van Italië naar Frankrijk. We zagen steenbokken over de berg lopen, het dorpje schoof onder ons weg en voor we het wisten waren we bij het eerste station, Paviljoen du Mont Frety op 2123 meter waar we moesten overstappen. naar Punta Helbronner, op 3466 meter, dichter bij de Mont Blanc kan je niet komen!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2016

• 7Luc en Marjon10-09-2015

Hier eind augustus 1 nacht gestaan als overnachting richting bloemenriviera, zeer vriendelijke beheerder, prima werkende wifi, sanitair wat verouderd, maar zeer schoon. Prima douches met 0,50 euro muntje. Supermarkt dichtbij (loopafstand). Bij vertrek door beheerder goed geholpen om de drukke doorgaande weg op te rijden met caravan.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2015

• 9Erik en Anita17-08-2015

Zeer relaxed, ruim en schoon

Een camping tussen de rivier en de gewone doorgangsweg, dus niet zonder geluid. Onder de bomen dus veel beschutting. Twee mensen die het runnen, altijd vriendelijk en behulpzaam. Schone douches die werken met een 0,50 EUR muntstukje en een stopper voor het pauzeren van de douche. Een zeer goede wasmachine en heet water om mee af te wassen. Weerberichten hangen bij de receptie, en er is goede Wifi op de camping zelf, voor je tent/caravan. De ligging is dichtbij restaurants en supermarkten, en startplaatsen van huttentochten. De tent kan veilig blijven staan en je betaalt dan ook alleen voor de tent. Wat wil een mens nog meer? We hebben in 2012 3 weken zon zon zon gehad, en nu in 2015 weer.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2015

• 6wiersma17-06-2014

Als doorgangscamping nog aanvaardbaar

Deze camping hebben wij nu voor het derde jaar bezocht, nu als doorgangscamping, vorige keren hebben we langer gestaan. De verbinding naar de snelweg is goed, maar de camping kan eigenlijk niet meer. Er wordt kennelijk niet meer geinvesteerd en maakt inmiddels een uitgewoonde indruk. Vriendelijke ontvangst. Het sanitair is netjes, maar verouderd. Het geluid van de aanliggende verbindingsweg naar Aosta is storend aanwezig. We komen niet meer terug, hebben we besloten.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2014

• 9miekje01-08-2010

Leuke camping

Leuke camping, inderdaad schone sanitairvoorzieningen, douche's kosten € 0,50, geen winkeltje of restaurantje, is wel in de buurt te vinden, maar vraag het aan de eigenaar of zijn zoon? en ze regelen alles voor, pizza kun je gewoon bij hun bestellen en wordt áán de tent afgeleverd. Mooi aan het de rivier waar je helaas niet bij kunt komen is namelijk helemaal afgezet en dit zal wel met de stroming te maken hebben. Voor kinderen weinig te doen, er is wel een Wifi punt bij de receptie, code kun je gratis opvragen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

• 10Jaspers Monique20-06-2010

héél propere en rustige camping

Wij komen er al verschillende jaren(20) omdat het er rustig en de sanitair goed onderhouden is. De campingeigenaar is zeer behulpzaam en vriendelijk. Er worden ook mooie wandeltochten georganizeerd via de camping de bergen in.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2009

• 8Marcel27-05-2008

Erg leuke kleine camping met uitstekend sanitair (elke dag grondig schoongemaakt). Ligt een 6 km buiten de stad Aosta en is daarom erg goed voor bergtochten te maken richting de vele dalen. Erg vriendelijke eigenaar die erg behulpzaam is bij het neerzetten van de caravan. Erg rustige ligging aan de rivier Dora Baltea en mn geschikt voor mensen die van rust en schaduw en bergwandelingen houden.

Gereisd met vrienden in juli 2007

Camping Monte Bianco info