Bed and Breakfast Villa Pellegrino

Kleine hotelsWeer vandaag6°-2°
Bed and Breakfast Villa Pellegrino
9,5

Laatste review

Gastvrijheid op grandioze locatie!

Cora Soetens,
28-5-2011

April/mei 2011 twee weken met eigen auto naar Umbria, Villa Pellegrino; adres gekregen via kennissen in Delft. Wij zijn al goed bekend in Italie, maar de locatie in de heuvels, heerlijke wandel-/fietsmogelijkheden, uitzicht op het meer van Trasimeno met leuke stadjes erom & mooie eilandjes erin, hebben ons overtuigd van de kwaliteit van appartementen en B&B (met goed ontbijt!). Genoten van overweldigende natuur: olijf- & wijngaarden, eiken- & cipressenbossen, pijnboomlanen, bloeiende brem, kamperfoelie, klaprozen en als klap op de vuurpijl: wilde orchideeen! Dan nog de steden vol cultuur: San Gimignano, Arezzo & Cortona in Toscane, en Perugia, Assisi (Calendimaggio!) & Spello in Umbria. Tenslotte heerlijk gegeten en lekkere wijn uit de regio gedronken. Prijzen vielen mee! Wij waren blij met onze auto; sportievelingen doen het zonder. Lopen naar het meer beneden is plm. 1 uur, terug omhoog kwartier langer! Bedankt familie Pellegrino voor de overweldigende gastvrijheid! We komen terug?

Kenmerken
Speeltuin
Parkeren mogelijk

5 reviews over Bed and Breakfast Villa Pellegrino in het Nederlands

Gastvrijheid op grandioze locatie!

Cora Soetens
28-5-2011

Aanrader voor vakantiegangers die van rust houden

Math & Mimie Jagmont (Heerlen)
14-6-2010

Weekje Bed & Breakfast in Villa Pellegrino uitstekend bevallen.Gastvrijheid is geweldig.Ontbijt kan niet beter.Ligging is perfect voor het maken van uitstapjes zoals Florence,Siena,Montepulciano,Cortona en zelfs Rome per trein.Kortom vatbaar voor herhaling.

een fijne plek om heen te gaan

Corrie de Lange
11-4-2010

Ronald, Arend en Corrie zijn naar de villa Pellegrino geweest naar aanleiding van een verzoek in de nieuwsbrief om daar een weekje te komen werken met gratis vlieg, kost en inwoning. Wat hebben we veel gedaan in die week: geschilderd, de tuin weer netjes gemaakt, een jou des boule baan aangelegd enz. Wat hebben wij het naar onze zin gehad en wat werden we verwent met de heerlijke maaltijden bij de fam. ook waren wij verrukt van de appartementen, waar wij sliepen. het was heel gezellig met de andere mensen die er ook waren om te helpen.

ja, dit is zeker een adres om terug te komen om te gaan genieten van de

gastvrijheid van de fam. en al het moois in de omgeving van het Trasimeno meer en de mooie steden zoals Cortona en Assisi waar wij zijn rond geleid door de Fam. in het weekend dat er niet gewerkt hoefde te worden.

Corrie de Lange

2007

De eigenaren zijn heel vriendelijk en gastvrij.De kamers zijn toscaans ingericht en dus heel mooi.Ontbijt was super.De tuin erom heen is lekker groot.Je kan lekker zonnen in de tuin zelfs in de maand oktober.Het dorp Tuoro is mooi en gezellig.De restaurantjes zijn goed.Wij komen zeker nog een keer terug.

Wij waren voor het eerst in Umbrië maar zeker niet voor het laatst. Dit is een zeer mooie omgeving. Omdat je hier op de grens van Umbrië en Toscane zit, kan je beide provincies ontdekken. Mooie steden in de omgeving zijn Cortona, Spello, Gubbio, universiteitstad Perugia, of bedevaartsplaats Assisi. Indrukwekkend zijn de watervallen bij Terni, de Cascate delle Marmore.

We hebben met ons viertjes een heerlijke vakantie gehad. Wij hadden zowel de kamer Da Vinci en Donatello gehuurd. Je hebt dan ieder je eigen kamer, maar toch lekker je privacy. De Da Vinci kamer is beneden in het huis. De Donatello kamer is iets ruimer en heeft de entree boven bij het privé-gedeelte. De familie Pellegrino is een Italiaans/Nederlandse familie en is zeer gastvrij, ze hebben veel tips om over de omgeving. In 2008 komen er ook appartementen in de verhuur. Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Bed and Breakfast Villa Pellegrino in Tuoro sul Trasimeno, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Bed and Breakfast Villa Pellegrino zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.