Tuoro sul Trasimeno

We hebben een aantal aanbieders voor Tuoro sul Trasimeno voor je op een rij gezet:

vakanties Tuoro sul Trasimeno

Reviews over Tuoro sul Trasimeno

Fantastisch, zonsondergang Trasimenomeer op terras

Jan de Jonge,
    28-4-2018

Inmiddels gerenoveerde bungalows in een rustig park. Maar niet in juli en augustus, vanwege de luidruchtige Italianen. Wij (80+) komen er al 8 jaar om elke keer weer andere delen van (Zuid) Italië te verkennen. Wij reizen per auto en de eerst etappe is tot aan Rodi Fiesso, juist voorbij de Gotthardtunnel.

Gereisd met partner in juni 2017

Bezoek van hieruit plaatsen in Umbrië en Toscane

Jan,
    5-7-2017

Hou rekening met de hitte; tip: op het heetst van de dag verblijven in de buurt van water (zwembad of meer) en bezoek na de siësta (15:30 uur) de plaatsen in de buurt. Dan zijn de winkeltjes ook weer allemaal weer open en leeft het wat meer.

(Of 's morgens vroeg natuurlijk, waarbij de markten actief zijn)

Opletten op de weg; Italianen houden wat minder rekening met de snelheidsborden als wij.

Gereisd met partner in juni 2017

Een overzichtelijke echt Italiaanse schone camping

Mark,
    21-2-2017

De camping is netjes en vriendelijk personeel.

Er was vorig jaar een actief programma voor jong en oud maar vooral op de (vaste bewoners) Italiaans gericht. Er is een schoon aangelegd zandstrand bij het meer en een mooi zwembad met ligweide. (badmust verplicht)

De camping is een mooie uitvalsbasis voor allerlei activiteiten.

De camping ligt tussen 2 dorpen in langs een drukke weg.

Onze dochter van 18 heeft de camping uitgekozen in de hoop dat er ook oudere jeugd zou verblijven nav eerdere reviews.

Jammer genoeg viel dat wel tegen en zocht zij haar vermaak s'avonds op de naastgelegen camping.

Het is leuk om alle dorpjes en stadjes rondom het meer te bekijken.

Je kan er verschillende rondvaarten doen naar de 3 eilanden wat erg touristisch is maar je kan ook overal de rust opzoeken en prachtige wandeltochten maken.

er is een VVV in het naast gelegen stadje tegenover het treinstation.

Het enige nadeel zijn de muggen die rond 19.00 je vakantieplezier beïnvloeden. We hebben het geluk gehad dat we op een paar stevige buien prachtig weer gehad hebben.(boven de 30 gr.).

Wat jammer is , is dat de er geen doortrekkersveld of een veld waar de grote campers ruimer kunnen staan zodat je niet dagelijks weer nieuwe buren krijgt en contacten erg kortdurend zijn.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Bezoek ook Isola Maggiore

JaMa,
    24-8-2015

Mooi compact dorp. Gedurende augustus is er iedere avond wel iets te doen. Deze worden telkens georganiseerd door de verschillende wijken. Leuk om op het dorpsplein te zitten en de bewoners gade te slaan.

Gereisd met partner in augustus 2015

gelegen bij het Lago Trasimeno

Conny,
    20-8-2014

Touro sul Trasimeno is een dorp aan de oever van het Trasimeno meer. Wij zijn er naar toe gereden voor een bezoek aan het Campo del Sole, een moderne "Stonehenge" aan de oevers van het meer. Toen we er kwamen bleek er net een groot motorfestival klaar te zijn, de Italian Bike Week. Alle bikers waren aan het vertrekken maar er stonden nog genoeg kraampjes met van alles en nog wat Leuk om langs te lopen, helaas waren de reusachtige beelden van de zonnetempel, gedeeltelijk omgeven door de kramen. Maar al met al was het een hele belevenis daar!

Gereisd met partner in juni 2014
Tuoro sul Trasimeno scoort een 7,5 uit 10, op basis van 93 reviews