Vakantiehuis La Bianchina ***

Vakantiehuis La Bianchina
Vakantiehuis La Bianchina
9,2

17 reviews over Vakantiehuis La Bianchina in het Nederlands

Unieke plek voor echte rustzoekers!

Harry, 10-4-2017

Als je van verlatenheid houdt is dit een prachtige plek om naar toe te gaan, als een quasi-schiereiland in een groene zee, mijmerend onder de moerbei, luisterend naar de stilte en naar de cicaden..... en je wordt met heerlijke hapjes verwend door Nazarro en Jolanda. Zeer aan te raden! Vijf sterren, maar daar onder de hemel zie je er meer...

Ontspannend en verrijkend

Sarah, 26-3-2017

Vertragen, voelen, intenser beleven, herschrijven, genieten. Jolanda is een heerlijke gids. En Nazzaro een geweldige kok. La Bianchina is een plek naar mijn hart. Dank jullie wel voor de mooie week!

Erg fijn!

Patricia smeding, 17-3-2017

Jolanda en Nazaro zijn erg lieve en hartelijke mensen.

Ik ben een week in La Bianchina geweest. Ik ben naar Rome gevlogen en vanaf daar is het ongeveer 2 uur met de trein. Makkelijk en prima te doen, mooie treinreis ook. Jolanda heeft mij van het station opgehaald. Ik heb een week counseling gedaan. We hebben samen wandelingen gemaakt in de mooie omgeving en veel gepraat in de vorm van therapeutische gesprekken. Nazaro kan heerlijk koken en ook met hem kun je goede gesprekken hebben. Het zijn beiden heel bijzondere mensen.Daarbij is het erg leuk om zoveel lieve dieren om je heen te hebben. Een vriend van mij is later in het jaar ook geweest en hij heeft zelf gereden met de auto.

La Bianchina ligt wel afgelegen van bv een winkel of cafe. Maar dat heb je in principe niet nodig. De kamers zijn eenvoudig, maar prima en als er meer mensen zijn dan deel je de badkamer/toilet.

Heerlijke stilte- en ruimteplek

Bert, 13-2-2017

Ik was op La Bianchina voor een holistische retraite. De locatie is hiervoor uitermate geschikt, je hebt een weids landschap te midden van de natuur helemaal ter beschikking. De coaching van Jolanda maakt gretig gebruik van deze elementen en haalt je helemaal uit je gebruikelijke context. Het is tijd die je helemaal voor jezelf hebt. Daarnaast kun je ook contact maken met de vele dieren op het domein, zoals de ezels, het paard, de hond, talrijke katten en natuurlijk de schapen van Nazzaro, de man des huizes. Ik kan een verblijf op La Bianchina, al dan niet met coaching, hartelijk aanbevelen voor iedereen die er even tussenuit wil en tot bezinning wil komen.

Geweldig!

P, 8-2-2017

Wat een heerlijke week was dit. De gastvrijheid van Jolanda en Nazarro is onuitputtend. Zeer lieve mensen met ruimte en rust voor alle gasten en alle dieren. Op zoek naar een weekje vakantie voor mezelf zag ik tussen alle commerciele yoga retraits en sapweken (allemaal in groepsverband) de individuele coaching en counselling van la bianchina. Het sprak me meteen aan. Ik heb een heerlijke week gehad en ik heb weer geleerd om de antwoorden op vragen in mezelf te vinden. Jolanda heeft me "slechts" de weg gewezen erg bijzonder! Ook nu terug in Nederland ervaar ik ondanks het drukke leven toch de rust. Het lijkt wel alsof ik ergens diep van binnen gereset ben. Dank je wel Jolanda voor je vakkundige begeleiding wat een mooi beroep heb je en Nazarro voor al het heerlijke eten!

Voedend!

Cris, 7-2-2017

Wat een heerlijke pure plek is La Bianchina. Heerlijk om los te zijn van allerlei afleiding, prikkels en buitenkantjes. Mede door de indrukwekkende counseling van Jolanda in de natuur heb ik weer contact mogen maken met mijn vertrouwen en mijn kwaliteiten. Het klinkt misschien afgezaagd maar ik ben hier echt thuisgekomen bij mezelf. De lieve dieren, de mooie natuur en de rust en openheid van Jolanda en Nazarro hebben mij hierin ondersteund. Ik hoop hier nog een keer terug te komen.

Terug naar leven in een recycling natuur

Mick, 11-1-2016

Het huis staat midden op een berg met aan alle kanten uitzicht op de omgeving. Ruimte, schone lucht, water uit de bergbronnen, leven met en in de natuur.

Biologisch-dynamische sfeer, waar koken met kruiden uit de tuin dagelijks op de houtkachel, in alle rust, wordt bereid.

Hygiene was zeer okee; leven met respect voor allen, de natuur en de dieren.

Prettige sfeer van samenzijn. Gastvrij. Ophaal- en wegbrengservice vanaf het vliegveld.

Eigen kamer met douche en toilet. Privacy. Gezelschap wanneer je wilt. Vrijheid van doen en laten. Eenvoud.

Het huis wordt verwarmd door houtkachels en is geheel door de eigenaren zelf opgebouwd. Sfeervol. Je kunt er volop wandelen.

Zowel Italiaans, Engels als Nederlands gesproken.

Het ligt afgelegen van dorpen en wegen.

Je kunt er makkelijk verdwalen.

Meer dan alleen maar rust....

Marjet, 20-5-2015

Na een 8 weekse Mindfulness cursus, wilde ik een weekje onderdompelen. Om verder te komen en ik was bereid om het diepe in te gaan. Maar de markt is vol met de meest 'fantastische' aanbiedingen: van weekje aan het strand in Sicilië (incl. 's ochtends yoga), tot luxe resorts (incl. in groepen mediteren). Dat zocht ik dus niet. Na lang Googlen, vond ik Jolanda, belde en boekte voor 5 dagen. Ik heb mijzelf nog nooit zo'n fijn cadeau gedaan! Mijn auto parkeerde ik aan het begin van het terrein, en die is daar de hele week blijven staan. Ik was de enige gast en Jolanda heeft de gave om je te kunnen volgen, om je aan te reiken wat je op een bepaald moment nodig hebt en aan kan. Van te voren maakte ik een lijstje met 'werkpunten'. Ik werkte hard, ook al was het vaak moeilijk. Maar de 6 jonge poesjes, het twee weken oude ezeltje, de rustige Nazzaro met zijn lekkere eten: het hielp allemaal om aan het eind van de week te kunnen zeggen dat ik er anders wegging dan ik kwam. Ik ga wel terug...

nog nooit op zo`n intense plek geweest !

koen nijhuis, 15-7-2014

La Bianchina, voor mij de plek om weer helemaal tot mezelf te komen. Weg van alle luxe resorts en 5 sterren hotels. Enkel de ongekende ruimte en stilte om je heen die werden gecomplimenteerd met de geweldige warme gastvrijheid van Jolande, Nazarro en de dieren. Dit zal voor mij niet de laatste keer zijn dat ik hier ben geweest !

Stil worden

esther, 9-10-2013

Er is een leven voor La Bianchina en na La Bianchina, realiseer ik me, bijna een week na terugkomst. Dat er nog plekken en bewoners zijn als deze, verwarmt mijn hele wezen. Drie vrouwen "onderweg", boekten een goedkope vlucht op Ancona en reden met huurauto via een rustige weg met een mooie tussenstop in Assisi naar een plek te midden van San Vito in Monte en het karakteristieke plaatsje San Venanzo. Jolanda en Nazarro bieden letterlijk en figuurlijk alle ruimte voor ontspanning, rust en zelfreflectie. De kamers zijn ruim, de bedden verzorgd en comfortabel. Het eten puur Italiaans. Het programma "Leef je eigen natuur" bracht ons dichter bij onze eigen natuur en voldeed aan onze verwachtingen. Voor zover wij die hadden.... Verstilling ten top.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis La Bianchina in San Vito in Monte, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis La Bianchina zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis La Bianchina scoort een 9.17 uit 10 op basis van 20 reviews.