Camping Luna del Monte

29 reviews over Camping Luna del Monte in het Nederlands

Genieten

Mark de Jong
28-8-2019

In augustus hier heerlijk een week gekampeerd. Was een fijne camping, lekker schaduw bij de plekjes. We konden de vouwwagen en bijzet tent prima kwijt. Mooie omgeving Toscane om de hoek. Pizzeria om lekker te eten in Monte Santé Tiberin heerlijk eten bij oscari. Fijne plek in Italië

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2019

Fijne camping.

Rob
17-8-2019

Fijne camping met 90% Nederlanders en genoeg vriendjes en vriendinnetjes voor de kinderen. Net buiten de camping is een pizzeria en in het dorpje is een prima restaurant. Wel even reserveren. Zwembad aan kleine kant maar wel met prachtig uitzicht. In omgeving leuke stadjes. Aanrader is Il Sasso, een beekje/riviertje op half uurtje rijden. In het barretje hebben ze heerlijke broodjes.

Een echte aanrader !

Johan H.
14-7-2019

De super sympathieke campinguitbater Roberto is de hele dag aan het werk in de camping of 's morgens aan het zwembad. Hij is altijd bereikbaar (ook telefonisch). Hij geeft goede tips voor stadjes te bezoeken en geeft zelfs de kaart mee voor een mooie wandeling in de buurt. De camping met zwembad is gemoedelijk en prachtig gelegen met mooie panoramische vergezichten. Op wandelafstand heb je het middeleeuws dorpje Monte Santa Maria Tiberina. Een echte aanrader !

Gereisd Met partner in juli 2019

Leuke, gemoedelijke, gezellige camping

Rutger
28-8-2018

Wij zijn in juli met de vouwwagen 10 dagen wezen camperen met gezin van 4 kinderen in de leeftijd van 3 6 8 en 9 jaar. De camping is vrij klein en de plaatsen liggen tegen elkaar aan met een afbakening er tussen. Onze eerste indruk was, oh jee waar zijn we nu terecht gekomen, maar na een paar uur al erg op ons gemak. Leuke camping, veel Nederlanders, belgen, en de kids hadden snel vriendjes. Zwembad is schoon, maar wel net iets te klein als heel de camping een duik neemt, maar dit mag de pret niet drukken. Sanitair was goed, verwacht niet al te veel luxe, maar voldoet goed. Roberto de beheerder doet er echt alles aan om het iedereen naar zijn zin te maken. Restaurant net buiten de camping heeft heerlijk eten en tegen een scherpe prijs. Ook afhaal pizza's, patat, broodjes in de ochtend. Wil je wat ondernemen zal je wel altijd de auto moeten pakken. Ongeveer 20 min naar een grote supermarkt.

Geweldig!

Joyce
19-8-2018

Mooie kleinschalige camping. Onze plek was aan kleine kant, dat zijn ze niet allemaal. Vriendelijke beheerders en eigenaresse. Proberen alles in goede banen te leiden en pakken problemen aan (douche functioneerde niet en werd direct werk van gemaakt). Schoon en leuk zwembad met geweldig uitzicht. Schoon en netjes sanitair, 2 x per dag grondig schoongemaakt. Tijdens onze periode veel gezinnen met kinderen. Voor onze kinderen top! Vooral Nederlanders en Belgen op de camping. Broodservice naast de camping bij het restaurant/barretje, ideaal! En ze hebben er heerlijke cappuccino’s :-) De uitzichten en zonsondergangen zijn fenomenaal!! Er zijn verschillende wegen naar boven, 1 is prima en de anderen zijn minder. Wij vonden het geen probleem. Uitstapjes doen kost wel tijd, is kwestie van plannen en combineren met de boodschappen ;) Dat er begin augustus het dorpsfeest is, was bij reservering netjes aangegeven. Hebben geen last van gehad.

Top camping met geweldige uitzichten.

Monique
16-8-2018

In een woord geweldige camping. In eerste instantie “geschrokken van de weg er naartoe” maar daar later enorm van genoten, wat een prachtige natuur. Heerlijke camping met alleen maar mooie plaatsen. Met een geweldige beheerder, Roberto. Super lekkere pizza’s bij de buren van Il poggio. Het sanitair was echt altijd schoon, werd in de middag en vroeg in de ochtend schoongemaakt.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2018

Wat een bijzondere plek!

Marleen
10-8-2018

Camping Luna del Monte is zo’n plek die je eigenlijk het liefst voor mezelf zou willen houden, maar zo bijzonder is dat een goede review niet mag ontbreken.

Alleen de weg er naar toe is al speciaal. Het landschap is prachtig en de (relatief) slechte staat van de wegen gaf alleen nog maar meer het gevoel dat we naar iets unieks op pad waren. De camping is een oase van rust, heel basic en gemoedelijk. 100% Nederlanders en Belgen, maar dat was niet storend. De plaatsen zijn groot en bieden veel privacy. Het uitzicht is adembenemend. Het kleine, maar fijne zwembad was prima voor een verfrissende duik.

Het is inderdaad wel ver rijden voor boodschappen en andere activiteiten. Daar pas je je tempo gewoon op aan. Ik ga zeker nog een keer terug naar Luna del Monte, maar dan wel als mijn kids iets groter zijn en we niet meer gebonden zijn aan middagslaapjes. Dan kunnen we leuke dagtrips maken. We hebben hoe dan ook genoten!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Super camping

Vissers
5-8-2018

Het was een fantastische camping waar we 2 weken met plezier hebben gekampeerd. Het zwembad met mooi uitzicht en net sanitair zijn super (goede warme douches). Ook de plekken zijn voldoende groot, in tegenstelling tot op veel Italiaanse campings. Echter ook een paar kritische nootjes, waar de eigenaren wat mee kunnen: - voldoende haakjes in alle douches maken - het voetenbadje werkend maken/houden ivm hygiëne. Anders hebben de verplichte badmutsen ook weinig nut.

Het was er ‘s-nachts zeer stil met uitzondering van de avonden/nachten dat er een dorpsfeest was (1e weekend van augustus van do tm zo). Dan was er tot 02.00uur veel geluid(overlast)

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

Heerlijke camping met prettige sfeer!

Willemijn
4-8-2018

Wij verbleven 2 weken in een touroperator tent. De camping is top! Fijn zwembad met altijd wel plek op een ligbed. Uitstekend restaurant voor camping begrippen, pizza’s zijn heerlijk. Verwacht geen culinaire uitspattingen, maar gewoon eerlijk, lekker Italiaans eten voor een eerlijke prijs. De sfeer op de camping is prettig, fijn publiek en veel speelkameraadjes voor de kids. Afstand tot bezienswaardigheden is behoorlijk (bijna alles 1 uur, boodschappen op 30 minuten), maar was voor ons een kwestie van instellen (en onthaasten). Toegangswegen idd van matige kwaliteit, maar echt prima te doen! Kortom, voor rustzoekers die wel houden van een gemoedelijke camping sfeer een prima bestemming! De touroperator tent tot slot vonden wij gedateerd (ligt aan TO) en wat slordig (hebben veel mooiere tenten voor dezelfde prijs gehad). Functioneel heeft de tent alles, privé sanitair is prima, maar wij gaan een volgende keer gewoon lekker met een eigen tent!

Camping met fantastische ligging

Gertjan Speksnijder
3-7-2018

Een hele leuke camping met een fantastische ligging en een lekker zwembad. Echt een goede keuze voor rustzoekers. Het restaurant aan het begin van de camping is zeker aan te bevelen en heeft een goede kwaliteit / prijs verhouding. De weg naar de camping is wel in slechte staat. Daardoor ben je vrij veel tijd kwijt als je in de omgeving dingen wilt doen. Het plaatsje naast de camping is prima te gelopen en heeft ook een goed restaurant. Wij hebben erg van onze vakantie genoten en bevelen deze camping van harte aan.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig

• Autovrij parkJa

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Luna del Monte in Monte Santa Mar­a Tiberina, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Luna del Monte zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.