ItaliëUmbriëMagioneVakantiehuizen MagioneVakantiehuis La Fonte di Montebuono

• 8.6Ruimte

Vakantiehuis info

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer vakantiehuis infoTonen op kaart

11 Reviews over La Fonte di Montebuono

• 9Mazerant30-09-2019

Heerlijk genieten van het mooie Umbrië

We hebben hier een hele fijne week gehad. Zo fijn, dat we nog een week bij hebben geboekt! Het is werkelijk een prachtige agriturismo. Schitterend uitzicht over de heuvels, rustig gelegen, met een mooi zwembad, waar de kinderen zich uren hebben vermaakt. Er waren vooral Nederlandse gezinnen, waardoor de kinderen veel speelkameraadjes hadden. De appartementen zijn opgetrokken uit natuursteen, zodat het koel blijft binnen. De inrichting is simpel en schoon. Er is dankbaar gebruik gemaakt van de houtoven om pizza's te bakken. Als je echt van koken houdt, dan is het wel de moeite waard om wat goed keukengerei mee te nemen (goed mes, deegroller, schaaf etc). Sara en Lauro deden werkelijk alles om ons een prettig verblijf te geven.

De omgeving is prachtig. Veel mooie stadjes als Assisi, Cortona, Perugia etc. Ook het meer is op een steenworp afstand. Als je van cultuur en het dolce far niente houdt, dan is dit zeker een aanrader!

Agriturismo La Fonte di Montebuono, Titolare, 10-10-2019

Really thanks for your kind words! It was a pleasure having you like guest!

• 9Janine25-08-2019

Aanrader!

We waren hier een week met onze twee kinderen (9 en 12 jaar). Prachtige locatie en appartement! Dit is voor mij Italië in optima forma. Tuinen en terras zijn erg goed onderhouden. Pizza oven en bbq beschikbaar. Heerlijk zwembad. We zaten in appartement Il Platano. Appartement is heerlijk ruim, comfortabel en netjes. Dankbaar gebruik gemaakt van de airco, want het was erg warm die week. Fijn dat huur inclusief bed- en badlinnen is. Appartementen zijn naast elkaar gesitueerd. Qua geluid lekker rustig, maar wel leuk dat je hierdoor makkelijk contact maakt met andere vakantiegangers. Kinderen hebben veel gespeeld met de anderen. Ligging: het ligt op goede rij-afstand voor veel leuke dorpjes en stadjes. Echter, om 's ochtends brood te halen moet je wel met de auto. Tot slot zijn het de mensen die het verschil maken. Sara is super gastvrij, altijd bereikbaar (aanwezig en via de app) en voorziet je van leuke tips voor uitstapjes.

Agriturismo La Fonte di Montebuono, Titolare, 10-10-2019

Hi Janine! Thanks a lot for your review. A cuddle

• 8Tom24-07-2017

Quiet and luxurious stay during the holidays

We planned our vacation during July 2017 to see Umbria. When we arrived, the first noticeable was the well looked after property, and a kind word to welcome you. The house was clean and beds were already made when we entered. The wifi connection was terrible, only wifi at the pool and reception. Nowadays each individual apartment should have wifi, please take care of that. We had a separate house, what was located near the apartments. Obviously, we had no issues with too much noise. The only noise we heard was the rooster early in the morning (but when we closed our window we cancelled that noise too).
    The people running the Agriturismo were extremely friendly and helpful. We had bad luck and our car went broke on our second day, and Elena was so kind to help look for a rental car, what a service!! The Agriturismo is located some 22km from Perugia, and when you stay here, you definately need a car. What we would also recommend is a service to provide to buy bread at the residence for the next day.

• 7Eric Vandeputte17-08-2015

Zeer mooi afgewerkt verblijf let mooi zwembad

18 mooie appartementen. Voor mijn veeleisend gezin mochten ze een beetje ruimer zijn. Ook de bedden moeten beter en de wifi is belabberd. Keukeninrichting.mag beter. Dit zijn echter de enige minpunten. De service is zeer hoog. Personeel ter plekke die je op je wenken bedient, nieuwe lakens en handdoeken geeft. Het uitzicht is adembenemend. Het zwembad is zalig. Ieder huisje heeft eigen toegewezen ligzetels en parasol aan het zwembad zodat je hier geen strijd hoeft te doen voor een plaatsje aan het zwembad. Er is plaats voor iedereen. Wie graag kookt neemt best wat basis zaken mee van thuis zoals goede snijplank, koksmzs, aardappelmes, dunschilker etc want wat er is is zeer basic.

• 7Sophie19-07-2015

Leuke vakantie ondanks enkele minpuntjes.

Positief: * mooie ligging, vele opties wat betreft uitstapjes * prachtig zwembad met eveneens prachtig grasveld * huis was zeker ruim genoeg, groot terras * voldoende badlinnen, kookpotten, servies,... * buiten de spinnenwebben was het huis heel netjes

Negatief: * bij aankomst mochten we niet zwemmen omdat er een trouwfeest plaatsvond. Heel jammer als je je oudste zoontje al 20u belooft dat hij mag gaan zwemmen en dan amper 5min gebruik kan maken van het zwembad. * de gastvrouw in kwestie was niet echt gastvrij. We misten het typisch Italiaanse warme gevoel. * in hoeken en kanten van het terras veel steengruis en sigarettenpeuken, niet fijn als je kleine kindjes bij hebt. * geen microgolfoven aanwezig * WIFI was erg slecht en de laatste 4 dagen zelfs helemaal afwezig.

Ondanks de negatieve punten hebben we toch genoten van onze vakantie. Het zwembad is echt subliem! Maar we zullen volgend jaar toch opteren voor een andere accomodatie.

• 8Ali17-09-2013

Een oase van rust.

Ruim opgezet en rustig gelegen kleinschalig vakantiecomplex. Ons appartement (2 p) had alles voorhanden wat nodig is voor een prettig verblijf. Mooi zwembad met voor elk app. een setje ligstoelen + tafeltje.

• 9karen acx07-08-2013

Super vakantieverblijf

het vakantieverblijf is ideaal voor gezinnen met kinderen. De 12 appartementen vormen een straatje waarbij iedereen zijn eigen terrastafel + stoelen en parasol heeft. De huisjes zijn voldoende ruim en goed uitgerust maar blij dat we een huisje voor 6 personen hadden geboekt voor ons 4 want op het zetelbed slapen is geen aanrader. Het zwembad ligt een beetje lager dan de huisjes wat voor rust zorgt bij de huisjes maar waarbij het dan wel nodig is met kleinere kinderen om bij hen bij het zwembad te blijven voor wat toezicht, maar ook dat is geen probleem gezien voor elk huis een parasol en ligstoelen voorzien zijn. Het is er heel erg rustig en een ideale uitvalsbasis voor uitstapjes in de buurt, de kleinere stadjes en dorpen waren een aangename verrassing (Perugia beviel ons wat minder). Je hebt bij de huisjes ook de gelegenheid om te bbq'en en om in de buitenoven pizza's te bakken. een absolute aanrader als vakantiebestemming !

• 10Anoniem04-08-2011

Geweldig

Wij zijn hier een week geweest maar hadden nog veel langer willen blijven! Een heel mooie agriturismo. Mooi, keurig onderhouden tuin, zwembad en accommodatie. Centraal gelegen in Umbrie, vlak bij het meer. Leuke dorpjes en Perugia zijn dichtbij. Leuke Nederlandse mensen met kinderen ontmoet, zodat de kinderen al snel vriendinnetjes hadden. Kortom: wij komen zeker nog eens terug.

• 10Philip12-09-2009

Fantastische agriturismo

Een zeer goede agriturismo met een ruim en comfortabel appartement en een prachtig zwembad met uitzicht over een brede vallei. Het ligt op korte afstand van het Meer van Trasimeno in een rustige omgeving, met een groot landgoed eromheen. Je kunt er ter plaatse airconditioning bijboeken, maar dat bleek niet echt nodig te zijn, ondanks dat het overdag 36 graden was. Als je overdag alle luiken sloot en 's nachts alles open zette bleef het appartement prima koel. De slaapkamer had ramen aan beide kanten en dat zorgde altijd voor een verkoelend briesje. Wel was er op zaterdag een groot bruiloftsfeest dat doorging tot 1 uur 's nachts, maar de rest van de week was het rustig. Er zijn mountainbikes beschikbaar en men verkoopt olijfolie van eigen makelij. Winkels zijn er in San Feliciano en Magione (10-15 minuten) en er is een supermarktje op 5 minuten rijden. Ruime parkeerplaats. Het was een fantastisch vakantieadres, ik kom er graag nog een keer terug.

• 9Fam. Vanlaethem03-08-2009

PRACHTIG

Een in het groen verscholen "pareltje". Een echte aanrader voor wie van rust houdt! Een prachtig gerenoveerd en mooi onderhouden vakantiebestemming met heel veel charme! Een wagen heb je echt wel nodig om de streek te verkennen. Wij zouden zeker terug gaan en zullen het onze vrienden aanraden!

Vakantiehuis La Fonte di Montebuono info

Sport entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Veilig betalen met
Wij zijn aangesloten bij