Géén boekingskosten

• Sportfaciliteiten
Meer bed & breakfast info

16 Reviews over Antico Casal del Bosco

• 10Frans31-08-2018

Geweldig mooi B&B, met prachtige kamers en mooi zwembad met genoeg privacy voor alle gasten. Uitstekend ontbijt en gelegenheid om zelf lunch of diner klaar te maken in een goed uitgeruste keuken voorzien van gastenkoelkast. Ligging is uniek op ca 27 ha groot domein. De 800 meter lange toegangsweg is een aparte ervaring en mond uit in een juweel van lokatie omgeven door olijf en wijngaarden en een privé bos met mooie wandelroutes langs beekjes en watervallen. Uitzicht is fenomenaal. Zicht op delta van de Tiber en de omliggende bergen. Centraal gelegen tov Assisi, Perugia, Bubbio, Cortona en meer van Trasimeno. Een combinatie van dagtochtjes en uitrusten/genieten bij het zwembad is ideaal. En ja, Loes, Jean en de hond woei zijn uitstekende gastvrouw/heer

• 9Marga15-05-2016

Heerlijke B&B in mooie omgeving

De ligging en uitzicht van deze B&B is geweldig! Uitstekende kamers en de inrichting is zeer smaakvol. Eind april stond de blauwe regen, in de kleurschakering van lila tot roze prachtig te bloeien aan en rond het terrasdak. Prachtig!! Elke ochtend een heerlijk ontbijt met zelfgebakken broodjes, fruit, yogurt etc. De gastvrijheid en service van Loes en Jean is uitstekend. Als er al een probleem is dan lossen ze dat snel en voortvarend op. Zelfs als je verdwaald in het nabijgelegen bos (ja dat is mogelijk voor sommigen) dan wordt je door hen gered met Woef de hond voorop. Ook hebben ze goede info over de diverse restaurants in de omgeving. Je kunt er heerlijk uitrusten en kiezen voor een plekje in de zon of de schaduw. Mocht je cultureel bezig willen zijn dan kun je altijd nog een van de stadjes in de omgeving bezoeken. Gubbio, Assissi en Perugia zijn prachtige historische stadjes, zeer de moeite waard en eenvoudig te bereiken. Jean voorziet je van prima tips hoe er te komen. Wel moet je erop voorbereid zijn dat het pad bij het huis steil omhoog gaat, een uitdaging vooral als er veel los steen/grint ligt. Kortom een heerlijk verblijf en een aanrader!

• 9Stephanie22-06-2014

Heimwee naar Casal del Bosco

Drie weken geleden besloot ik om 6 dagen naar Italië te vliegen om daar te lezen en schrijven aan het zwembad bij Loes en Jean. Het was geweldig! Jean en Loes zijn heel gastvrij. Iedere ochtend kregen we lekker vers gebakken broodjes, heerlijke koffie en vers fruit. Je kunt ook zelf koken als je wilt in de gezamenlijke, ruime keuken van het gastenverblijf. Het is echt heel erg gezellig om daar met andere gasten te zijn. Je ontbijt samen met de anderen, als je wilt, wat wel heel erg leuk is als je verhalen wilt uitwisselen over de steden die je hebt bezocht. En 's middags rond een uur of 4 komt iedereen weer 'thuis' om lekker nog wat te relaxen aan het zwembad. Echt een perfecte combinatie: steden bezoeken en daarna weer rust. Jean en Loes weten ook heel leuke tips voor restaurantjes in de buurt. Vooral Luigi was een voltreffer. O, en hun hond Woeffie is ook geweldig. Die ga je nog missen na afloop. Lijkt me leuk om de volgende keer een stel vriendinnen mee te nemen. Bedankt!

• 4Bastianen03-08-2013

Een tegenvaller

Het vinden is niet erg evident. Het zou veel beter aangegeven mogen staan aangegeven. De ontvangst was erg hartelijk. De kamers zijn erg verzorgd, heel netjes, maar geen airco en bij 35 graden is het dan toch wel heel erg warm 's nachts. Het ontbijt was netjes verzorgd. De maaltijd die door de gastheer en gastvrouw 's avonds werd verzorgd was eveneens heel erg lekker. Het zwembad zat steeds vol beesten. Naar mijn idee kon dit beter onderhouden worden. Bovendien is er een hond die daar rondloopt en met je spullen aan de haal gaat als niet oplet. Hij gaat ook gewoon het water in. Hygiëne? Er gelden daar redelijk disciplinaire regels. Je dient je hier aan te houden, want je wordt constant overal op gecontroleerd. De gastvrouw is ontzettend aardig. Maar in schril contrast staat we gastheer die niet weet hoe om te gaan met gasten. Hij is erg sfeerbepalend en geeft je een erg ongemakkelijk gevoel. Voor mij een reden om nooit meer terug te gaan...

• 9Don Olthof16-09-2012

comfortabel verblijf in prachtige ambiance

Wat een heerlijk verblijf! Een B&B met letterlijk uitstekend afwisselend ontbijt (met heerlijke zelfgebakken broodjes) en prima bedden. Mooie kamers met zeer mooi afgewerkt sanitaire voorzieningen en dito zwembad. Werkelijk prachtige ligging met geweldig uitzicht. De B&B ligt wel redelijk ver weg van de "bewoonde wereld" maar dat zochten wij juist. Wel in de nabijheid van Assisi en Perugia. Mooie uitvalsbasis voor combi van stedenbezoek en rust. De kwaliteit van de eigenaren Loes en Jean is dat zij - ieder op eigen wijze - de juiste invulling geven aan betrokkenheid en zorgzaamheid en afstand. Verder een meer dan prima prijs/kwaliteit verhouding.

• 9Jo en Sigrid12-07-2011

Geweldige locatie!

Heerlijk verblijf gehad in Casal del Bosco. Zeer vriendelijke uitbaters met een speelse hond. Je kan zalig liggen aan het zwembad met een prachtig uitzicht of een ietwat avontuurlijke wandeling maken naar het dorp. Geweldig! Een heerlijk ontbijt om de dag te beginnen. Je kan drinken uit de frigo nemen en nadien betalen. Mooie kamer en badkamer. We hadden het even moeilijk met deze B&B te vinden, maar als je hun instructies volgt, is het zeker te doen. Bereid je voor om redelijk steil omhoog te rijden. Lekker restaurantje in de buurt. Alles wat we nodig hadden. Bij Jean en Loes willen we zeker nog eens terugkomen.

• 9F. Brands21-08-2010

Unieke lokatie in het hartje van Umbrië

Wij hebben een week lang genoten van de rust, omgeving en service van Loes en Jean. Beide klantvriendelijk diensbaar en met gevoel voor humor ingesteld. Doen alles om de gasten het naar hun zin te maken. De 1 km lange weg naar het landgoed toe is een avontuur op zich maar een maal aangekomen waan je je in een paradijs. Een oase van rust. Het prachtige bos, de geweldige lunches, het mooie zwembad en zeer schone kamers. Deze plek is een ideaal uitgangspunt om de schoonheden van Umbrië te bezoeken. Ook voor kinderen. Een afwisseling van een dagje cultuur snuiven en dan een dagje rust op het landgoed is aan te raden. Kort om een schitterend B&B

• 9Jacques en Lieve Vanbeselaere16-08-2010

een plek om terug te keren

tevreden over de ganse lijn. Prachtige lokatie, vriendelijke eigenaars die steeds voor de gasten klaarstaan. Ontbijt met liefde klaargezet en zeer lekker. Klein minpuntje : het laatste stukje weg vraagt wat rijvaardigheid, maar het went.

• 10katrien masse14-08-2010

een echte aanrader

prachtige ligging, mooi uitzicht, vriendelijke en aangename eigenaars, goed ontbijt, dorpsfeesten met al vakantiegangers en eigenaars heel tof

• 0anoniem02-08-2010

Teleurstellend

Helaas konden wij dit jaar geen gebruik maken van de gastvrijheid van Jean en Loes. Dit hebben wij ze op tijd laten weten. In de tussentijd hebben we ook andere gasten voorgedragen om onze kamer in ieder geval weer verhuurd te krijgen. Helaas hebben Jean en Loes hier een ander standpunt ingenomen en hebben ze onze aanbetaling niet terugbetaald, zelfs geen gedeelte. Dit ondanks pogingen van onze kant om tot een gezamenlijke oplossing te komen. De eigenaren hebben geen Algemene leveringsvoorwaarden aan ons doen toekomen en bepalen zelf wat ze redelijk vinden en wat gemaakte afspraken zijn in hun ogen. Al met al geen goede service en een teleurstelling rijker.

Bed & Breakfast Antico Casal del Bosco info

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • EntertainmentprogrammaNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Maaltijden