Hotel Abbazia dei Collemedio

Hotel Abbazia dei Collemedio
7,8

We hebben een aantal aanbieders voor Abbazia dei Collemedio voor je op een rij gezet:

117 reviews over Hotel Abbazia dei Collemedio in het Nederlands

Nooit meer in dit zogenaamde 4 sterrenhotel !!!!!

PhilipWouters
13-8-2015

Wij zijn hier reeds 3 keer geweest zonder noemenswaardig problemen. Deze vierde keer, met een nieuwe eigenaar sinds 2014, is serieus tegengevallen. Management beslist wanneer airco wordt opgezet en dit bij een hittegolf, hierdoor wordt het bloedheet op de kamer met slapeloze nachten als gevolg. Overal in het hotel is het bloedheet !!! De skimmers van het zwembad werken niet, water wordt niet gefilterd met als gevolg een zwembad vol insecten en afval. Skimmers zijn bruin en groen aangeslagen. Vele kleine tegeltjes ontbreken in het grote zwembad en de gaten worden opgevuld met zwarte schimmel. Kleine zwembad vertoont een bruine rand. De paadjes van het zwembad zijn bezaaid met brokstukken van losgekomen tegels. Meeste van het personeel is onervaren en spreekt enkel Italiaans met slechte service als gevolg. Heb een paar keer gaan klagen maar telkens antwoord men met "sorry". We waren uiteindelijk blij dat we terug naar huis konden vertrekken. Hier komen we nooit meer terug !!!!!

Gezellige vakantie

Maureen
30-7-2015

Het hotel is ideaal voor wie van rust houdt. Gezellig zwembad, genoeg ligzetels, handdoeken.

Het eten is er ook lekker met bediening aan tafel. Elke dag heb je keuze uit 3 verschillende gerechten per categorie.

Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Ze doen hun best om te helpen waar nodig.

Enige nadeel was de airco. Die werkte met tussenpauzes. Dus was het niet altijd fris op de kamer. Goed gelegen voor uitstappen. Een aanrader.

Prachtig en rustgevend hotel

ALLEMAN Jean-Claude
13-8-2014

Dit hotel zit niet meer bij Bleu Hotels.

Het is een ideale plek om van hieruit Umbrie te bezoeken.

De kamer 112 is een grote prachtige kamer met badkamer en inloopdouche.

Iedere dag verse lakens en handdoeken.

Het ontbijt is zeer uitgebreid buffet met vers brood, kofiekoeken, beleg, fruit en typische streekproducten.

Het diner bestaat uit een keuze menu in drie gangen, prachtig opgediend en zeer lekker met zeer aangenaam en vriendelijk personeel.

De omgeving biedt prachtige uitzichten om om er rustig bij weg te dromen.

Dit is een zeer rustig en kalm hotel maar niet echt voor mensen die vaneen feestje bouwen.

Heerlijke, ontspannende en prachtige plek!

familie Kraak
11-8-2014

Het hotel in Collepepe/Collazzone is een prachtig gelegen hotel ( was een oud klooster) in de heuvels van Umbrie. Het eten is er heerlijk, zwembad ligt op een prachtige plek bij het hotel, genoeg ligbedden, je kijkt zo uit op de heuvels. Het personeel is helemaal top, echt vriendelijk en de omgeving is prachtig en er is heel veel te zien. De kamers zijn niet supergroot, de opbergmogelijkheden zijn er niet veel ( kleren in de koffers) maar je bent met het mooie weer veel buiten... het advies van het personeel wat er allemaal is te zien kan je heel goed opvolgen. Echt een toplokatie... prijs/kwaliteit helemaal in orde. Een aanrader!!!

niet zo denderend

BERVOETS GASTON
29-9-2013

Kamers in bijgebouw beneden alle peil voor 4sterrenhotel

Op en TOP

Taillieu
5-8-2013

Dit was de 4de keer dat we op vakantie gingen op hotel in Italie, en dit hotel heeft vast en zeker de beste prijs / kwaliteits verhouding.

Het enige waar je hier kunt over zeuren volgens mij is dat je een badmuts moet dragen maar als je dat erg vind lees dan eens mijn beoordeling van hotel excelsior britannia ah como meer !!!

Hier zullen we helaas niet meer terugkomen

Christiaens
31-7-2013

Prachtige ligging maar kamers niet proper, kakkerlakken in de kamer !! Ondanks vraag om dit op te lossen bleef dit zich herhalen... trachten weg te komen met het excuus dat het kevers waren maar we zien duidelijk wel het verschil ! Gedeelte van personeel spreekt enkel italiaans waardoor communicatie soms zeer moeilijk verloopt en sommige hebben geen ervaring waardoor veel zaken mislopen. Hotel heeft weinig in voorraad (groot aanbod ijsjes maar uiteindelijk bleek het effectief zeer beperkt te zijn,...) Bediening restaurant 's avond ondermaats ! We moesten soms zeer lang wachten op ons eten (steeds 4-gangenmenu)... Zeker geen aanrader met kinderen... Hebben ook niet alle wijn in voorraad dat op de kaart staat. Zwembad is verplicht met badmuts... voor de hygiëne maar ik vrees dat dit weinig effect heeft en men verdient er goed aan door deze badmutsen te verkopen in het hotel.... Echt spijtig want ligging is ideaal maar zeker geen viersterren waard !!!

Mooi gelegen hotel. Op heuvel. Omgeven door park. Oud klooster. Mooi uitzicht. Heel mooi zwembad.

Midden in Umbrie en dichtbij Perugia.

Mooie bar en restaurant. Ontbijtruimte is soort serre. Ontbijt was eenvoudig. Diner was luxueus, met veel antipasti en een keuzemenu, geserveerd in de prachtige eetzaal (in de vroegere kerk).

Auto noodzakelijk, want de heuveltop is alleen met de auto door een donker bos en een kronkelige weg te bereiken.

Enige nadeel zijn de slecht onderhouden kamers. Wij zaten in het bijgebouw, de "Foresteria". Daar hadden we wel een grote kamer met open haard.

Umbria opsnuiven doe je hier !

Patrick
22-9-2012

De Abbazia is een uniek mooi verzorgd hotel. Door de historische waarde en prachtige ligging ervaar je de vakantei als net dat "iets anders".

Mooi en rustig, authentiek hotel

eric.van.steendam
17-9-2012

Abbazia dei Collemedio is prachtig gelegen op een heuvel in Collepepe (Collazone). De accomodatie straalt een zalige rust uit. De kamers van de gewezen monniken zijn prachtig uitgewerkt voor de veeleisende toeristen. Wijzelf zaten in de hoofdlocatie en dit is waarschijnlijk wel de beste plaats. Enkel de bad-of douchekamer is wel aan de krappe kant. De tuinen, het zwembad, het eten (elke avond een 4-gangenmenu met goede Umbrische of Toscaanse wijnen) hebben er een onvergetelijke reis van gemaakt.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Abbazia dei Collemedio in Collazzone-Collepepe, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Abbazia dei Collemedio zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.