Landhuis Porsenna Resort

Laatste review

Een paradijsje aan democratische prijzen

Katelijne Van Renterghem,
23-9-2016

Prachtig en rustig gelegen landhuis met 14 grote en comfortabele kamers en 360° panorama op de grens tussen Toscane en Umbrië, op slechts 10km van de afrit van de snelweg. Een groot domein van +/- 8 hectare met openlucht zwembad en verschillende zithoekjes verspreid over het domein. Heel idyllisch ‘s avonds. Zicht op het meer van Chiusi. De kamers zijn rustiek ingericht, voorzien van airco, minibar, kluis, haardroger etc...en kraaknet met indien gewenst dagelijks verse handdoeken en 2x per week verse lakens. Vraag een kamer zonder verbindingsdeur als je die niet nodig hebt want anders kan je elke zucht van je buren horen. Dat was het enige minpuntje. Naar de kamers op de eerste verdieping is er een lift. Het ontbijtbuffet is zeer uitgebreid met o.a. typische Italiaanse zoetigheden, maar ook met hartig beleg. 's Avonds kan je half pension boeken of à la carte eten. De kaart is beperkt omdat men met verse producten werkt en soms is iets niet voorradig. De schotels zijn fijn en creatief en democratisch geprijsd. Porties zijn niet overdreven groot. Er zijn ook restaurantjes op 5km in Chiusi. Het resort is kind- en hondvriendelijk en ook motorrijders zijn van harte welkom. De sfeer is ongedwongen en familiair. Het onthaal is hartelijk ( de eigenaar spreekt Engels) en het personeel is zeer vriendelijk en spreekt ook een beetje Engels. Voor de prijs kan je best telefoneren of een mail sturen met de vraag naar "de meest gunstige prijs vergeleken met wat je vond op een boekingsite" en dan valt het reuze mee. Wij betaalden minder dan iemand die via een boekingsite had geboekt. De prijzenpolitiek kwam ons “flexibel” over maar wij waren aangenaam verrast van de goede verhouding prijs/kwaliteit. Ze hebben het resort 3 jaar geleden in eigen beheer genomen en doen er alles aan om het de gasten naar de zin te maken. Het publiek is overwegend Italiaans en een beetje internationaal. Kortom: een ideale plek om zowel Toscane als Umbrië te bezoeken maar ook ideaal om een rustige vakantie door te brengen ver van de toeristische drukte.

1 review over Landhuis Porsenna Resort in het Nederlands

Een paradijsje aan democratische prijzen

Katelijne Van Renterghem
23-9-2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Landhuis Porsenna Resort in Castiglione del Lago (Lago di Trasimeno), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Landhuis Porsenna Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.