Camping Badiaccia

Camping Badiaccia
7,3

Omschrijving
Camping Badiaccia in Castiglione del Lago is een fijne plek voor jong en oud. Voor iedereen is er wel wat te doen en door de animatie die tot laat doorgaat zul je je nooit vervelen. Camping Badiaccia (Italië) heeft ruime plekken, een restaurant, twee zwembaden en een strand aan het Trasimenomeer. Neem de trein naar het indrukwekkende Rome.

205 reviews over Camping Badiaccia in het Nederlands

Vergane glorie

Petra,
24-8-2018

Mobile home voor 5 nachten als onderdeel van een trip Toscane en Andalusie.

Wordt op de website beschreven als 'De allernieuwste luxe mobil homes vertegenwoordigen de ideale keus voor alle gezinnen die van comfort houden. De inboedel van hoge kwaliteit garandeert een aangenaam verblijf tijdens elke periode van het seizoen'

10 jaar geleden was dit wrs wel het geval, maar nu zeker niet meer van toepassing.

Gelukkig hadden wij eigen sanitair want de sanitairhokken werden volgens mij maar 1x per dag schoongemaakt, want die waren 's avonds niet meer om aan te zien. Klein zwembad. Ligbedden en parasols ook wat aan de oude kant. Campingplekken waren klein. Diverse bbq plekken; dat kon je goed ruiken. Voor die 5 dagen prima, maar langer zou ik het daar niet uithouden.

Mooie grote camping met uitstekende faciliteiten (schoon, modern sanitair, restaurant, winkeltje, ligstoelen en parasols aan meer) , een terrein met ruime plekken tussen bomen met op de meeste plekken uitzicht op het meer en hele aardige medewerkers. Bijna een recept voor een perfecte vakantie! Tenzij je ook op vakantie gaat om in de avond te genieten van het geluid van krekels en in alle rust weg te dromen in de stilte van de Italiaanse natuur. Dan kun je beter op zoek naar een andere camping, want op Badiaccia is het echt iedere avond tot 00.00 uur feest en ook als de muziek uit is gegaan is het nog lang onrustig. Als je dan, zoals wij, de pech hebt om in de buurt van het centrum van al deze feestelijkheden te staan, is het iedere avond gedwongen luisteren naar steeds dezelfde deuntjes. Ik kan the Village people in elk geval nooit meer aanhoren zonder terug te denken aan de vakantie van 2018. Verder een topvakantie gehad!

Prima locatie met super animatie team!

Tanja Keetels-van Meurs,
3-8-2018

Stacaravan Supercomfort was groot genoeg voor 3 personen, maar ik zou dit niet boeken voor 5 of 6 personen (tenzij het echt kleinere kinderen zijn). Bedden zijn vrij smal (70 cm) en ruimte is beperkt. Airco was ideaal, gezien de hoge buiten temperatuur.

Animatie team is super, ze doen echt hun best om het iedereen naar de zin te maken. In ons geval speciale dank aan Francesco en Chiara, voor de leuke aquagym en aquazumba lessen!

De campingbaas komt zelf helaas erg nors over en lijkt alleen maar te klagen tegen zijn personeel .... Zwembad is prima, en gelukkig geen "handdoeken maffia". We hebben geen gebruik gemaakt van het restaurant op de camping.

Omgeving (op de grens van Umbrie en Toscane) is prachtig.

Vacanceselect

Opzich een goede uitvalsbasis.

Eric de Vries,
1-8-2018

Deze camping hadden we een paar weken voor aankomst gereserveerd, kregen een heel mooi groot plek die centraal op de camping is (164). We kregen vrijwel meteen te horen dat het brood en het restaurant niet al te best waren. Maar toch hebben we het geprobeerd. Het brood smaakte alsof het al een dag oud was. Taai en droog is het. Broodjes kan je Beter kopen bij de Lidl die een dorp verderop is. Ook het restaurant was niet wat het hoort te zijn. Mijn eerste pizza was voor 1/4 verbrand. Service was goed. Heb een nieuwe pizza gekregen en die stond niet op de rekening. Ook de tweede pizza was hier en daar verbrand helaas. Toen we klaar waren, heb ik nog in de keuken gekeken. Ik schrok van wat ik zag. Vieze muren, vieze vloer, vuil naast de prullenbak en de pizzaschep tegen de vieze muur. De ingrediënten waren kant en klaar uit een zakje. Het sanitair was prima. Echter kan de hygiëne een opfrisbeurt gebruiken.

Italie, Umbrie wat een heerlijke omgeving. Het is er prachtig en genieten van het heerlijke eten, de koffie, de wijn en natuurlijk het weer.

De camping vonden wij enigszins tegenvallen. De meeste faciliteiten zijn voldoende zoals het sanitair, winkeltje en het restaurant. Het sanitair was goed, kon misschien een keer vaker schoon gemaakt worden.

Aangezien het warm is en je graag verkoeling wilt zoeken, is een zwembad wel lekker. Het zwembad is er ook maar erg klein en erg smerig. Het is er gewoonweg te druk waardoor het niet schoon te houden is. Voor het kinderbad geld hetzelfde. De whirlpools stonden er maar met ijskoud water, en er zaten zoveel vieze schilfers in bleeeh. De baden waren geel/bruin van de aanslag.

Het meer stond een flink stuk lager dan anders, dus echt lekker zwemmen in het meer kon ook niet.

De sfeer op de camping was geweldig, heerlijk rustig en gemoedelijk zoals het hoort.

Heerlijke & prettige camping

C,
11-4-2018

Heerlijke camping met erg ruime kampeerplekken. Mooie terras en bar waar je gedurende hele dag kunt vertoeven. Twee zwembaden en een strand. In de avond altijd iets te doen voor jong en oud. Mooie toilet en douchgebouwen en worden goed bij gehouden waardoor het schoon is. Eten in het restaurant is lekker en betaalbaar! Wij komen zeker weer terug!

prima camping, mooi weer

B klein HuLse,
13-1-2018

Vriendelijke personeel, mooie staanplaatsen

niet te groot, genoeg pubers

Ruim voldoende,
10-9-2017

Er waren wel tieners/pubers op camping, maar soms hadden ze wat minder te doen. Kunnen wel, aan het meer bijvoorbeeld, tot laat "chillen". Animatie toch meer voor jongere kinderen.

Niet te grootschalig. Croissants/stokbrood camping vonden wij persoonlijk niet lekker, die van de Lidl van de dag ervoor waren beter. Wel overheerlijke koekjes bij de bar. Erg vriendelijk personeel (receptie en bar), lekkere pizza's, zwembad ook wel ok.

Was erg heet toen we er waren, aico sloeg soms af (overbelast), maar kon je zelf zo weer aanzetten en voor 8 euro per dag als het overdag een week lang 40+ graden is, niets te klagen.

Goed maar weinig sfeer

Familie de H.,
15-8-2017

Op eerste blik ziet camping mooi en gezellig uit: ruim opgezet, schaduwrijke plaatsen, ruime paden en mooi uitzicht op het meer. Echter nodigde het meer niet uit om te zwemmen. Water lag laag (was extreem warm en droog) en zag er vies uit. Modder en vol met prikkelplanten. Veel mensen zwommen vanaf de steiger die in het meer liep.

Zwembad was qua formaat goed. Water was echt niet schoon, troebel en met veel chloor. Badmuts verplicht. Zwembadmeester deed zijn best om te fluiten voor ieder sprong in het water.

Wij hadden luxe stacaravan met 3 slaapkamers gereserveerd. Enige luxe daar was een ruimere kamers. Voor de rest erg verouderd en karig ingericht. Was wel schoon opgeleverd.

Wij haden een probleem met aircinditionoing. Het deed niet meer door overbelasting (extreme hitte 2 weken lang) Moesten wel 2 dagen doorzeuren tot men in actie kwam. Daarna wel gerepareerd en excuses aangeboden.

Animatie team deden hun best om ieder avond publiek naar hun zin te maken, maar hadden maar weinig middelen tot hun beschikking. In het kort: uitstekend uitvalbasis om Castaglione del lago, Cortona, Perugia, Assisi te bezoeken. Verder weinig sfeer.

Nette camping

van Akkeren,
9-8-2017

Op zich mooie camping aan het meer. Goed onderhouden, nette paden, schoon. Ruim opgezet. Veel ruimte ook voor voetbal etc. Prima stacaravan gehuurd. Door lage waterstand in het meer was zwemmen niet echt leuk (de waterplanten drijven aan het oppervlak) en het strand is nu viezig (dode waterplanten). Zwembad prima voor volwassenen maar niet echt voor tieners. Slechte WiFi en sowieso slechte ontvangst buiten WiFi om. Prima bar. Pizza's matig. Personeel zakelijk, niet echt vriendelijk. Veel muggen, vooral op kampeergedeelte cq aan het meer. Bij de stacaravans zijn beduidend minder muggen.

Vacanceselect

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Badiaccia in Castiglione del Lago (Lago di Trasimeno), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Badiaccia zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.