Camping Seiser Almsterstersterster

9.4Fenomenaal

• 8.1Eetgelegenheden
  • 9.5Staat v/h sanitair

Meer camping info

Camping Seiser Alm ligt in Südtirol, Italië. Het sanitair is modern en schoon en voor kinderen is er een apart sanitairgebouw in thema. Verblijf je hier met een tent dan loopt je staanplaats wat af. Dit zorgt wel voor een mooi uitzicht op de bergen. Ook in het restaurant op de camping geniet je van dit uitzicht. Goede uitvalsbasis voor wandelingen.

336 reviews over Camping Seiser Alm

• 9Tjeerd Waterlander11-08-2013

Aanrader van het jaar!

Met veel plezier heeft ons gezin genoten van een wandelvakantie vanaf camping Seisler Alm. Behulpzaam personeel, schitterend uitzicht, voortreffelijk sanitair (Romeins badhuis) en voorzieningen zoals een restaurant en supermarkt voor de dagelijkse boodschappen. In de buurt en direct vanaf de camping mooie wandelingen op Alm maar misschien nog mooier wandelingen in de valleien, met mooie bijna geheime weggetjes.

• 9Familie Joustra08-08-2013

Goede campng op een mooie plek

Een mooie (winter-)camping op een prachtige plek. Met slechts één badhuis, maar dat is meer een ondergrondse wellness-voorziening. Prachtig sanitair, schoon en netjes. Duits-degelijk, met de voordelen van alles-goed-geregeld en de nadelen van (bijvoorbeeld) een rijverbod van 13-15 en een zondagsluiting van de winkel. Het meertje is een half uurtje lopen en vrij druk, helaas heeft de camping geen zwembad. Voor de (oudere) kinderen is er weinig te doen, maar dat hadden we op zo'n wandelcamping ook niet verwacht. Kindvriendelijkheid scoort wat lager, de vriendelijkheid komt van de gasten en de veiligheid van de lage rijsnelheid, er is echter niet veel vertier voor de jongere jeugd. Het restaurant ziet er gezellig uit, maar we hebben er geen gebruik van gemaakt. Op enkele kilometers ligt het dalstation van de Seiseralm-bergbaan, met toegang tot een fantastisch bergwandelgebied. Het zou geen straf zijn om hier nog een keer terug te moeten keren!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

• 9Fam. M. Benders08-08-2013

Mooie, goed geleide camping met super sanitair

Camping Seiser Alm ligt in de mooie, maar in het hoogseizoen ook zeer drukke Dolomieten. Op de camping heb je daar geen last van, maar bij wandelingen vonden we dat niet altijd even prettig. De camping biedt eigenlijk alles wat een moderne, veeleisende kampeerder nodig heeft. Personeel is vriendelijk, zeer behulpzaam en correct. Het sanitair verkeert in een fantastische staat (daar kan menig hotel nog een voorbeeld aan nemen) en wordt zeer goed onderhouden!! Wij hebben genoten van een mooie, zonovergoten en (soms te) warme vakantie. Wij vonden het jammer dat het restaurant niet wat eenvoudigere en daarmee goedkopere gerechten aanbood. Het eten was overigens wel van een prima kwaliteit en heerlijk. Chapeau!

• 8Jurre04-08-2013

Goede uitvalsbasis voor wandelen in de Dolomieten

Prima camping, rustig en erg netjes. Geen zwembad, wat jammer is voor de kinderen maar verder van alle gemakken voorzien. Prachtige omgeving.

• 9Staat v/h sanitair

• 8P Meijer31-07-2013

Fantastische plek om te wandelen

De camping is prachtig gelegen en biedt een goede uitvalsbasis voor prachtige wandelingen. De tentplaatsen hebben geen schaduw, maar wel een prachtig uitzicht. Het sanitair is uitmuntend. Er is een winkeltje en prima restaurant op de camping aanwezig. Wij hebben hier een weekje erg warm weer gehad. We hebben daarom wel een beetje een zwembad voor een verfrissende duik na een heerlijke bergwandeling gemist.

• 9Lennart croese30-07-2013

We hebben het erg leuk gehad

Het was erg leuk, er is in de buurt een meertje waar je heerlijk kan zwemmen. En je kan ook heel mooi wandelen en fietsen

• 6A. van der Hoff24-07-2013

Prachtige ligging, niet geschikt voor tenten

Tentplaatsen kunnen niet gereserveerd worden (alleen voor groepen!!!!!). Tenten kunnen/mogen niet op comfortplaatsen. Tentveld erg heuvelachtig, zeker moeilijk voor grotere tenten: alles scheef. Bijna alle tentplaatsen in de volle zon. Sanitair mooi, maar onvoldoende capaciteit in hoogseizoen op piektijden, dan ook niet altijd even schoon. Voor oudere jeugd niets op de camping te doen, alleen twee tafeltennistafels in een ongezellige schuur. Minisupermarktje goed gesorteerd, maar op zondag, ook in hoogseizoen, dicht.

• 8Staat v/h sanitair

• 9johan22-07-2013

Super uitzicht!

Op de camping heeft elke plek een super uitzicht over de bergen! Het sanitair is zeer goed en altijd heel schoon. Het personeel is vriendelijk en in het restaurant kun je prima eten. Er is alleen op de tenten plaatsen wat weinig schaduw en voor de kinderen is er niet heel veel te doen. In het hoogseizoen zijn er veel mensen op de kamping maar het is toch rustig.

• 7Robert20-07-2013

Mooie camping

Tent plaatsen zijn niet georganiseerd. Als je op een dag terugkomt staat een tent voor je neus met de scheerlijnen die elkaar kruisen. Dat is behoorlijk jammer. Uitzicht is mooi, ligging perfect. Wifi moet je voor betalen, valt een beetje tegen bij dit niveau camping. Bij inschrijving werd een legitimatiebewijs gevraagd als onderpand, volkomen achterhaald in deze tijd

• 9Staat v/h sanitair

• 9Marc Hooijmaijers18-07-2013

Zeer mooie camping

Voor de 3e maal op deze camping. Prima uitvalsbasis voor wandelingen in de regio. rustige camping met fraai uitzicht op de Schlern. Vriendelijk eigenaar en medewerkers. Sanitair is werkelijk mooi en schoon. Ruime plaatsen voorzien van alle gemakken. Voor kleine kinderen prima vermaak. Voor de wat oudere jeugd is er minder te ondernemen op de camping. Wel een aanrader.

• 9Eetgelegenheden

35 tips over Camping Seiser Alm

• Margriet van der Laan, 13-06-2014

Koop een combi kaart voor de bus en de kabel banen.

• Jan, 16-07-2012

Mooi uitgangspunt om te wandelen op de Seiser alm

• fam. Brunninkhuis, 25-07-2014

Uitermate geschikt voor wandelliefhebbers!

5 vragen over Camping Seiser Alm

• eef verhaaren, 03-11-2019

wintercamping

kun je in de winter ook mooie wandelingen maken? Worden de wandelpaden geprepareerd? of zijn die in de winter onbegaanbaar?

• Ellen , 03-02-2019

Tieners

Is er een plek waar tieners (12-13 jaar) 's avonds kunnen voetballen/volleyballen?

• saskia, 28-06-2017

vouwagen

is het te doen om de camping op te rijden met een vouwagen of is het daar te stijl voor? alvast bedankt!

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig