Camping Seiser Alm

Camping Seiser Alm
9,3

Camping Seiser Alm ligt in Südtirol, Italië. Het sanitair is modern en schoon en voor kinderen is er een apart sanitairgebouw in thema. Verblijf je hier met een tent dan loopt je staanplaats wat af. Dit zorgt wel voor een mooi uitzicht op de bergen. Ook in het restaurant op de camping geniet je van dit uitzicht. Goede uitvalsbasis voor wandelingen.

29 reviews over Camping Seiser Alm in het Nederlands

De camping heeft zoals in veel recensies is te lezen Nooit

11-8-2018

De camping heeft zoals in veel recensies is te lezen uitstekend sanitair. Nooit te maken gehad met wachtrijen. De ene campingplaats heeft mooier uitzicht dan het andere. Wij hadden gevraagd om een plek met schaduw en deze kregen we ook. In de omgeving zijn verschillende gebieden om in te wandelen welke ook geschikt zijn voor jongere kinderen. De informatie over deze wandelingen met name op internet gevonden. WiFi op de campingplaats is uitstekend. De aanrijroute is stijl en op sommige plaatsen erg smal voor een auto met caravan. Dit zou verbeterd kunnen worden. Restaurant op de camping heeft goed eten en vriendelijke bediening. Daarnaast lekkere pizza’s op loopafstand. Het meer lago die Fie vonden wij te ver en met name te stijl om te lopen vanaf de camping. We zijn hier met de auto geweest maar dan betaal je parkeerkosten en in het weekend is het hier erg druk. Conclusie: mooie, schone, rustige camping welke een aanrader is!

Gereisd Anders in juli 2018

Fantastisch sanitair! Heerlijk zwembad ter verkoeling

8-8-2017

Fantastisch sanitair! Heerlijk zwembad ter verkoeling. Uiterst vriendelijke receptie. Ligging prachtig!

Gereisd Anders in juli 2017

Zeer mooie luxe camping in een prachtige omgeving

René
29-7-2017

Zeer mooie luxe camping met voor Italiaanse begrippen ruime, met grind verharde, plaatsen voor caravan en camper. Super vriendelijk en behulpzaam personeel. Wij hadden een comfortplaats (B) met waterpunt, en riolering, ook was er een TVaansluiting en gas. Caravan mag alleen haaks op de weg geplaatst worden, auto parkeren op eigen plaats of buiten de camping. Markering van de plaatsen is de lijn (smal strookje "gras") tussen afvoerputje en waterpunt, dus het kan gebeuren dat de buren landjepik doen. De camping heeft flinke hoogte verschillen waardoor je bijna overal een leuk uitzicht hebt. Leuk zwembad (zout) dat (helaas) tussen 13:00 - 15:00 uur gesloten is. Sanitair is zeer modern en wordt de gehele dag schoongehouden. Campingwinkel heeft een redelijk ruim assortiment met voor de dagelijkse artikelen (zoals groente, fruit, zuivel, brood enz.) normale prijzen, alleen 1 potje jam kost bijv. net zo veel als een hele doos in de supermarkt. Wel is er 's ochtends vaak een lange rij als je brood gaat halen waardoor de kans bestaat dat de keuze niet meer zo groot is. Er is helaas geen snackbar-achtig zaakje aanwezig om 's middags een kleinigheid te kunnen eten of een ijsje te halen.Wel is er een restaurant maar dat is te "chique" voor een camping. Het tentenveld is erg glooiend met weinig horizontale plaatsen. Dit hebben wij alleen van een afstand gezien. De toegangsweg naar de camping is vrij smal en redelijk stijl, een paar (verkeers)spiegels zou geen overbodige luxe zijn.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2017

ANWB camping

Mooie camping in een prachtig gebied

Germa
20-9-2016

Het is een mooie camping en we hadden een prachtige (prijzige) lodge gehuurd met fantastisch uitzicht. De prijs was niet te hoog, want de lodge is luxe en er wordt zelfs tussendoor schoon gemaakt en beddegoed verschoond. Wellicht dat oudere kinderen de camping wat minder zullen beoordelen, er is voor hen namelijk niet heel veel te doen. Er is wel een zwembad, maar verder vooral gericht op jongere kinderen (speeltuin, kleine kinderboerderij). De camping ligt midden in een erg mooi wandelgebied met spectaculaire uitzichten.

Geweldige camping met super uitzicht

Fam. de Bakker
12-5-2016

De panorama-plaatsen hebben een geweldig uitzicht over de omgeving. Het kan soms wel erg heet zijn, omdat er weinig beschutting (van bomen) is. Sanitair is uitstekend, wordt meerdere malen per dag schoongemaakt. Wel erg benauwd, geen goede ventilering, dit geldt ook voor de afwas- en wasruimtes. Kwaliteit van het restaurant is prima, wel redelijk duur. Zwembad is prima, alleen jammer dat deze tussen de middag sluit. De weg naar de camping is stijl en bochtig, ervaring met een caravan is noodzakelijk. Al met al prachtige weken hier gehad met uitstekend weer.

Mooie camping, fantastisch wandegebied

prummeltje
3-8-2015

Mooie camping gelegen in prachtig wandelgebied. Met vanaf bijna alle plaatsen een prachtig uitzicht op de omliggende bergen. Camping ligt op 5 autominuten van de gondel naar de Seiser Alm. Daar kan je kan kiezen voor een eenvoudige wandeling tot uitdagende huttentocht. Het sanitair is TOP! Schoon, ruim en zelfs de mogelijkheid om een eigen badkamer te huren. Douchen zonder muntjes.

De kinderen (zoon 8 en dochter 12) zijn mee geweest met klettersteig-cursus, door de camping georganiseerd. Zij hebben een fantastische dag gehad!

Het enige minpunt: de grootte van de plek. Alle grootste plekken waren al geboekt bij reserveren. Wij hadden daarom een B-plaats. Deze varieerde nogal van 90-110m2 en blijkbaar hadden wij de kleinste. Zo'n krappe plek maakt het minder comfortabel, waardoor wij de prijs/kwaliteit verhouding wat lager beoordelen. Een advies: reserveer wel van tevoren! We hebben vele kampeerders een nacht op het parkeerterrein zien doorbrengen voordat ze een plek konden krijgen!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2015

Drukke camping

Fam. Janssen
1-8-2015

Camping met veel hoogteverschil. Tentplaatsen op helling, caravanplaatsen op grind met keiharde ondergrond. Niet op alle caravanplaatsen water! Wordt veel als doortrekcamping gebruikt en ook veel caravans voor één nacht buiten het terrein. Wij hadden wel mooi uitzicht, maar vonden het geen gezellige uitstraling hebben met al dat grind. Zwembad is fijn voor verkoeling, maar tussen 1 en 3 uur 's middags gesloten. Bij inschrijven wordt om afgeven identiteitsbewijs gevraagd. Pas als je echt tegenstribbelt, mag je ook een simpele andere kaart afgeven, als er maar een naam op staat. Sanitait is superlux en wordt goed schoon gehouden. Wandelgebied is erg mooi. Ook voor mountainbiken. We hebben 2 weken doorgebracht op deze camping, maar denk niet dat we er nog een keer terug gaan. Er zijn in andere gebieden in Dolomieten veel mooiere campings te vinden.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2015

Prachtige camping met een fantastisch uitzicht.

Familie de Boer
6-6-2015

Wij hebben 16 dagen gekampeerd op Camping Seiser Alm. Het is een fantastische camping met vriendelijk personeel en voorbeeldig sanitair! ( een aardige mevrouw poetst hier de gehele dag) Een echte Top Camping, voor herhaling vatbaar. Mooie ligging, en een prachtig tentenveld met hutjes om te schuilen.

Gereisd Met oudere kinderen in mei 2015

Zeer matig voor tentkampeerders

Mieke Jansen
24-8-2014

Tenten moeten op een zeer schuin aflopend tentenveld. Vrije plaatskeuze, maar er is weinig keus als je een beetje recht wilt staan dus mensen komen werkelijk op je lip staan. Hiervoor is totaal geen aandacht van de leiding; het tenten veld is nooit "vol". Als je vroeg bent heb je misschien een aardig plekje maar van enige privacy is weinig sprake. De andere plekken zijn grind en m.i. ook niet al te groot. Ook daar weinig privacy. Het terrein staat heel vol. Daardoor enorme rijen 's morgens bij het winkeltje... Het zwembad was een aangename verrassing; stond niet vermeld in onze gids. Het sanitair is over de top, maar gelukkig heel schoon. Het uitzicht is prachtig.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2014

Prachtige camping met schitterend uitzicht

De Groot
17-7-2014

Voor de tweede keer hier. We zijn hier dit jaar zes dagen om te wandelen en te genieten van de bergen. De camping ligt prachtig; schitterende vergezichten, uitzicht op de Schlern en de ligging tov de verschillende wandelroutes is ook ideaal. Het sanitair is echt erg mooi, goede douches, schone toiletten. Het is net een kuuroord daar beneden. Het nieuwe zwembad is mooi, in stijl van de omgeving en een welkome verkoeling op de warme dagen. Gelukkig koelt het hier 's nachts af en kun je dus heerlik slapen. 'S ochtends verse lekkere broodjes bij de minimarket, een pizza bij het restaurant net buiten de camping. Het restaurant op de camping is ook goed, maar daar hebben we dit jaar niet gegeten. Kortom: een echte aanrader voor de natuurliefhebber, wandelaar, sportieveling en rustzoeker. Weer een hele goede tijd gehad!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2014

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Seiser Alm in Völs am Schlern, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Seiser Alm zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.