Camping Seiser Almsterstersterster

9.4Fenomenaal

• 8.1Eetgelegenheden
  • 9.5Staat v/h sanitair

Meer camping info

Camping Seiser Alm ligt in Südtirol, Italië. Het sanitair is modern en schoon en voor kinderen is er een apart sanitairgebouw in thema. Verblijf je hier met een tent dan loopt je staanplaats wat af. Dit zorgt wel voor een mooi uitzicht op de bergen. Ook in het restaurant op de camping geniet je van dit uitzicht. Goede uitvalsbasis voor wandelingen.

336 reviews over Camping Seiser Alm

• 8Margreet14-08-2019

Goede camping

Goede uitvalbasis voor wandelen Seiseralm. Prima sanitair wordt ook goed schoongehouden. Ruimte voor afwassen is indrukwekkend met grote douchekopen om schoon te spoelen, maar ruimte om de schone droge vaat neer te zetten ontbreekt, jammer want het geheel maakt een kuuroord indruk. Ook in de doucheruimte misten we een bankje om je spullen te plaatsen. Reserveren is aan te raden in het hoogseizoen, wij kregen een plek bij het zwembad toegewezen maar dat was niet rustig genoeg. Gelukkig was er nog een betere plek beschikbaar. Plaatsen voor caravan zijn net aan groot genoeg, ruim is anders. Voor tenten is een veld beschikbaar maar niet vlak, vraag me echt af hoe je daar in een tent kan liggen. Boodschappen doen kan in Seis, maar te ver om te lopen. Brood op de camping in de winkel. Alles is geordend, voor ons iets teveel maar het zorgt wel voor een goed geregelde camping waar alles vlotjes verloopt.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8P pennings07-08-2019

Camping in de bergen voor wandelaars

Mooie camping. Maar het is zeker niet zo dat dit de mooiste camping allertijden is wat mij betreft. Sanitair is super! Maar er zijn zeker campings met vergelijkbaar sanitair. Terrassencamping. Kinderspeelplaats erg verouderd. En helemaal onderin de camping. Winkeltje klein. Als je van wandelen en fietsen in de bergen houdt is dit een perfecte camping. Maar bovenop de berg is het niet vergelijkbaar met wat er in Oostenrijk voor kinderen te doen is. Gegeten in gasthof aan de overkant van de weg. 80€ met zn vijven! Geen goedkope camping. Zwembad op de camping is zout maar prima. Voor ons wel jammer dat het tussen 13-15 gesloten is en na 19 uur ook voor kinderen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 2017
    9René29-07-2017

Zeer mooie luxe camping in een prachtige omgeving

Zeer mooie luxe camping met voor Italiaanse begrippen ruime, met grind verharde, plaatsen voor caravan en camper. Super vriendelijk en behulpzaam personeel. Wij hadden een comfortplaats (B) met waterpunt, en riolering, ook was er een TVaansluiting en gas. Caravan mag alleen haaks op de weg geplaatst worden, auto parkeren op eigen plaats of buiten de camping. Markering van de plaatsen is de lijn (smal strookje "gras") tussen afvoerputje en waterpunt, dus het kan gebeuren dat de buren landjepik doen. De camping heeft flinke hoogte verschillen waardoor je bijna overal een leuk uitzicht hebt. Leuk zwembad (zout) dat (helaas) tussen 13:00 - 15:00 uur gesloten is. Sanitair is zeer modern en wordt de gehele dag schoongehouden. Campingwinkel heeft een redelijk ruim assortiment met voor de dagelijkse artikelen (zoals groente, fruit, zuivel, brood enz.) normale prijzen, alleen 1 potje jam kost bijv. net zo veel als een hele doos in de supermarkt. Wel is er 's ochtends vaak een lange rij als je brood gaat halen waardoor de kans bestaat dat de keuze niet meer zo groot is. Er is helaas geen snackbar-achtig zaakje aanwezig om 's middags een kleinigheid te kunnen eten of een ijsje te halen.Wel is er een restaurant maar dat is te "chique" voor een camping. Het tentenveld is erg glooiend met weinig horizontale plaatsen. Dit hebben wij alleen van een afstand gezien. De toegangsweg naar de camping is vrij smal en redelijk stijl, een paar (verkeers)spiegels zou geen overbodige luxe zijn.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• Oude reviews

8Germa20-09-2016

Mooie camping in een prachtig gebied

Het is een mooie camping en we hadden een prachtige (prijzige) lodge gehuurd met fantastisch uitzicht. De prijs was niet te hoog, want de lodge is luxe en er wordt zelfs tussendoor schoon gemaakt en beddegoed verschoond. Wellicht dat oudere kinderen de camping wat minder zullen beoordelen, er is voor hen namelijk niet heel veel te doen. Er is wel een zwembad, maar verder vooral gericht op jongere kinderen (speeltuin, kleine kinderboerderij). De camping ligt midden in een erg mooi wandelgebied met spectaculaire uitzichten.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 8Fam. de Bakker12-05-2016

Geweldige camping met super uitzicht

De panorama-plaatsen hebben een geweldig uitzicht over de omgeving. Het kan soms wel erg heet zijn, omdat er weinig beschutting (van bomen) is. Sanitair is uitstekend, wordt meerdere malen per dag schoongemaakt. Wel erg benauwd, geen goede ventilering, dit geldt ook voor de afwas- en wasruimtes. Kwaliteit van het restaurant is prima, wel redelijk duur. Zwembad is prima, alleen jammer dat deze tussen de middag sluit. De weg naar de camping is stijl en bochtig, ervaring met een caravan is noodzakelijk. Al met al prachtige weken hier gehad met uitstekend weer.

• 9Eetgelegenheden

• 9Marleen17-08-2015

Prachtig uitzicht en goede faciliteiten!

Fijne ontvangst, je voelt je direct welkom. Vrolijke, vriendelijke mensen! Vol goede tips! Leuk restaurant ook en ideaal klein winkeltje op de camping. Er was ook een drinkwaterpomp voor iedereen toegankelijk, was ook handig. En, als de zon onder gaat, zie je een fantastisch mooie rotsformatie (rozenberger) die oranje kleurt). Goede douches en hele goede afwas faciliteiten.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in juli 2015

• 9prummeltje03-08-2015

Mooie camping, fantastisch wandegebied

Mooie camping gelegen in prachtig wandelgebied. Met vanaf bijna alle plaatsen een prachtig uitzicht op de omliggende bergen. Camping ligt op 5 autominuten van de gondel naar de Seiser Alm. Daar kan je kan kiezen voor een eenvoudige wandeling tot uitdagende huttentocht. Het sanitair is TOP! Schoon, ruim en zelfs de mogelijkheid om een eigen badkamer te huren. Douchen zonder muntjes.

De kinderen (zoon 8 en dochter 12) zijn mee geweest met klettersteig-cursus, door de camping georganiseerd. Zij hebben een fantastische dag gehad!

Het enige minpunt: de grootte van de plek. Alle grootste plekken waren al geboekt bij reserveren. Wij hadden daarom een B-plaats. Deze varieerde nogal van 90-110m2 en blijkbaar hadden wij de kleinste. Zo'n krappe plek maakt het minder comfortabel, waardoor wij de prijs/kwaliteit verhouding wat lager beoordelen. Een advies: reserveer wel van tevoren! We hebben vele kampeerders een nacht op het parkeerterrein zien doorbrengen voordat ze een plek konden krijgen!

• 7Fam. Janssen01-08-2015

Drukke camping

Camping met veel hoogteverschil. Tentplaatsen op helling, caravanplaatsen op grind met keiharde ondergrond. Niet op alle caravanplaatsen water! Wordt veel als doortrekcamping gebruikt en ook veel caravans voor één nacht buiten het terrein. Wij hadden wel mooi uitzicht, maar vonden het geen gezellige uitstraling hebben met al dat grind. Zwembad is fijn voor verkoeling, maar tussen 1 en 3 uur 's middags gesloten. Bij inschrijven wordt om afgeven identiteitsbewijs gevraagd. Pas als je echt tegenstribbelt, mag je ook een simpele andere kaart afgeven, als er maar een naam op staat. Sanitait is superlux en wordt goed schoon gehouden. Wandelgebied is erg mooi. Ook voor mountainbiken. We hebben 2 weken doorgebracht op deze camping, maar denk niet dat we er nog een keer terug gaan. Er zijn in andere gebieden in Dolomieten veel mooiere campings te vinden.

• 8Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 10Familie de Boer06-06-2015

Prachtige camping met een fantastisch uitzicht.

Wij hebben 16 dagen gekampeerd op Camping Seiser Alm. Het is een fantastische camping met vriendelijk personeel en voorbeeldig sanitair! ( een aardige mevrouw poetst hier de gehele dag) Een echte Top Camping, voor herhaling vatbaar. Mooie ligging, en een prachtig tentenveld met hutjes om te schuilen.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2015

• 6Mieke Jansen24-08-2014

Zeer matig voor tentkampeerders

Tenten moeten op een zeer schuin aflopend tentenveld. Vrije plaatskeuze, maar er is weinig keus als je een beetje recht wilt staan dus mensen komen werkelijk op je lip staan. Hiervoor is totaal geen aandacht van de leiding; het tenten veld is nooit "vol". Als je vroeg bent heb je misschien een aardig plekje maar van enige privacy is weinig sprake. De andere plekken zijn grind en m.i. ook niet al te groot. Ook daar weinig privacy. Het terrein staat heel vol. Daardoor enorme rijen 's morgens bij het winkeltje... Het zwembad was een aangename verrassing; stond niet vermeld in onze gids. Het sanitair is over de top, maar gelukkig heel schoon. Het uitzicht is prachtig.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2014

35 tips over Camping Seiser Alm

• Margriet van der Laan, 13-06-2014

Koop een combi kaart voor de bus en de kabel banen.

• Jan, 16-07-2012

Mooi uitgangspunt om te wandelen op de Seiser alm

• fam. Brunninkhuis, 25-07-2014

Uitermate geschikt voor wandelliefhebbers!

5 vragen over Camping Seiser Alm

• eef verhaaren, 03-11-2019

wintercamping

kun je in de winter ook mooie wandelingen maken? Worden de wandelpaden geprepareerd? of zijn die in de winter onbegaanbaar?

• Ellen , 03-02-2019

Tieners

Is er een plek waar tieners (12-13 jaar) 's avonds kunnen voetballen/volleyballen?

• saskia, 28-06-2017

vouwagen

is het te doen om de camping op te rijden met een vouwagen of is het daar te stijl voor? alvast bedankt!

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig