Camping Seiser Alm

Weer vandaag26°
Camping Seiser Alm
9,3

Camping Seiser Alm ligt in Südtirol, Italië. Het sanitair is modern en schoon en voor kinderen is er een apart sanitairgebouw in thema. Verblijf je hier met een tent dan loopt je staanplaats wat af. Dit zorgt wel voor een mooi uitzicht op de bergen. Ook in het restaurant op de camping geniet je van dit uitzicht. Goede uitvalsbasis voor wandelingen.

49 reviews over Camping Seiser Alm in het Nederlands

Super!

Rinze storm
19-2-2019

Top skigebied voor gezinnen! De hoeveelheid pistes voor kinderen is geweldig😃

Gereisd Met jonge kinderen in februari 2019

Absoluut voor herhaling vatbaar

Margriet
27-7-2018

Prima camping in een prachtige omgeving. Terrein is schoon, sanitair uitstekend en de mensen vriendelijk. Restaurant is gezellig en het eten goed. Plaatsen vonden wij wel aan de krappe kant. Zo stonden er een paar dennen op onze plek die veel ruimte innamen. Er is animatie voor kinderen en een speeltuin en dierenweide. Helaas wel erg aan de rand van de camping dus je kunt je kinderen niet makkelijk in de gaten houden. Wel heel kindvriendelijk is het kindersanitair. In dwergenstijl ingericht. Erg leuk. Conclusie: absoluut de moeite waard maar als je naast je tent of caravan kleinere tentjes meeneemt, neem dan de grootste plek!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

Zeer mooie luxe camping in een prachtige omgeving

René
29-7-2017

Zeer mooie luxe camping met voor Italiaanse begrippen ruime, met grind verharde, plaatsen voor caravan en camper. Super vriendelijk en behulpzaam personeel. Wij hadden een comfortplaats (B) met waterpunt, en riolering, ook was er een TVaansluiting en gas. Caravan mag alleen haaks op de weg geplaatst worden, auto parkeren op eigen plaats of buiten de camping. Markering van de plaatsen is de lijn (smal strookje "gras") tussen afvoerputje en waterpunt, dus het kan gebeuren dat de buren landjepik doen. De camping heeft flinke hoogte verschillen waardoor je bijna overal een leuk uitzicht hebt. Leuk zwembad (zout) dat (helaas) tussen 13:00 - 15:00 uur gesloten is. Sanitair is zeer modern en wordt de gehele dag schoongehouden. Campingwinkel heeft een redelijk ruim assortiment met voor de dagelijkse artikelen (zoals groente, fruit, zuivel, brood enz.) normale prijzen, alleen 1 potje jam kost bijv. net zo veel als een hele doos in de supermarkt. Wel is er 's ochtends vaak een lange rij als je brood gaat halen waardoor de kans bestaat dat de keuze niet meer zo groot is. Er is helaas geen snackbar-achtig zaakje aanwezig om 's middags een kleinigheid te kunnen eten of een ijsje te halen.Wel is er een restaurant maar dat is te "chique" voor een camping. Het tentenveld is erg glooiend met weinig horizontale plaatsen. Dit hebben wij alleen van een afstand gezien. De toegangsweg naar de camping is vrij smal en redelijk stijl, een paar (verkeers)spiegels zou geen overbodige luxe zijn.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2017

ANWB camping

Mooie camping in een prachtig gebied

Germa
20-9-2016

Het is een mooie camping en we hadden een prachtige (prijzige) lodge gehuurd met fantastisch uitzicht. De prijs was niet te hoog, want de lodge is luxe en er wordt zelfs tussendoor schoon gemaakt en beddegoed verschoond. Wellicht dat oudere kinderen de camping wat minder zullen beoordelen, er is voor hen namelijk niet heel veel te doen. Er is wel een zwembad, maar verder vooral gericht op jongere kinderen (speeltuin, kleine kinderboerderij). De camping ligt midden in een erg mooi wandelgebied met spectaculaire uitzichten.

Topplek voor de wandelaars

Graaf
24-7-2016

Wat een toplocatie deze camping. Je kunt met de bus bij alle gondels komen en weer terug. En dit is walhalla voor bergwandelaars. Verzorgde camping met super zwembad. Restaurant en winkel zijn wel duur. De tenten staan op een grasheuvel waar het bijna onmogelijk is om een vlak stuk te vinden. Slecht geslapen dus :( Ook is er geen schaduw. We hebben wel genoten voor 4 dagen!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2016

Geweldige camping met super uitzicht

Fam. de Bakker
12-5-2016

De panorama-plaatsen hebben een geweldig uitzicht over de omgeving. Het kan soms wel erg heet zijn, omdat er weinig beschutting (van bomen) is. Sanitair is uitstekend, wordt meerdere malen per dag schoongemaakt. Wel erg benauwd, geen goede ventilering, dit geldt ook voor de afwas- en wasruimtes. Kwaliteit van het restaurant is prima, wel redelijk duur. Zwembad is prima, alleen jammer dat deze tussen de middag sluit. De weg naar de camping is stijl en bochtig, ervaring met een caravan is noodzakelijk. Al met al prachtige weken hier gehad met uitstekend weer.

Super!!!

Judith
24-8-2015

Mooie camping met heel luxe santitair. Het pas aangelegde zwembad is eenvoudig, maar een echte aanwinst. Omgeving is geweldig! Wij waren hier zeker niet voor t laatst.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2015

Mooie camping, maar niet kindvriendelijk

sandy
11-8-2015

Prachtige ligging, aan de voet van de Seiset Alm. Met een Seiser Alm gold card kan je dmv een vast bedrag alle gondels en stoeltjesliften gebruiken en de bus. De bushalte ligt op 5 minuten loopafstand van de camping. Vanwege de terrassen is het niet kindvriendelijk. De speeltuin is weggestopt en onoverzichtelijk. De zwembadtegels zijn ook niet kindvriendelijk, kinderen moeten vroeg in de avond uit het zwembad, zodat de volwassenen zonder gespetter baantjes kunnen zwemmen. Als je de hele dag met de kinderen in de bergen loopt is er geen gelegenheid meer om na het avondeten met je kinderen te gaan zwemmen. Jammer!!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2015

Mooie camping, fantastisch wandegebied

prummeltje
3-8-2015

Mooie camping gelegen in prachtig wandelgebied. Met vanaf bijna alle plaatsen een prachtig uitzicht op de omliggende bergen. Camping ligt op 5 autominuten van de gondel naar de Seiser Alm. Daar kan je kan kiezen voor een eenvoudige wandeling tot uitdagende huttentocht. Het sanitair is TOP! Schoon, ruim en zelfs de mogelijkheid om een eigen badkamer te huren. Douchen zonder muntjes.

De kinderen (zoon 8 en dochter 12) zijn mee geweest met klettersteig-cursus, door de camping georganiseerd. Zij hebben een fantastische dag gehad!

Het enige minpunt: de grootte van de plek. Alle grootste plekken waren al geboekt bij reserveren. Wij hadden daarom een B-plaats. Deze varieerde nogal van 90-110m2 en blijkbaar hadden wij de kleinste. Zo'n krappe plek maakt het minder comfortabel, waardoor wij de prijs/kwaliteit verhouding wat lager beoordelen. Een advies: reserveer wel van tevoren! We hebben vele kampeerders een nacht op het parkeerterrein zien doorbrengen voordat ze een plek konden krijgen!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2015

Drukke camping

Fam. Janssen
1-8-2015

Camping met veel hoogteverschil. Tentplaatsen op helling, caravanplaatsen op grind met keiharde ondergrond. Niet op alle caravanplaatsen water! Wordt veel als doortrekcamping gebruikt en ook veel caravans voor één nacht buiten het terrein. Wij hadden wel mooi uitzicht, maar vonden het geen gezellige uitstraling hebben met al dat grind. Zwembad is fijn voor verkoeling, maar tussen 1 en 3 uur 's middags gesloten. Bij inschrijven wordt om afgeven identiteitsbewijs gevraagd. Pas als je echt tegenstribbelt, mag je ook een simpele andere kaart afgeven, als er maar een naam op staat. Sanitait is superlux en wordt goed schoon gehouden. Wandelgebied is erg mooi. Ook voor mountainbiken. We hebben 2 weken doorgebracht op deze camping, maar denk niet dat we er nog een keer terug gaan. Er zijn in andere gebieden in Dolomieten veel mooiere campings te vinden.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2015

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Seiser Alm in Völs am Schlern, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Seiser Alm zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.