Solda - Sulden am Ortler

We hebben een aantal aanbieders voor Solda - Sulden am Ortler voor je op een rij gezet:

vakanties Solda - Sulden am Ortler

Reviews over Solda - Sulden am Ortler

Schitterend dorpje op 2000 mtr hoogte

Muriel van lith,
    4-9-2017

Solda / Sulden is een schitterend berg dorpje met veel wandel mogelijkheden, ook voor kleine kinderen is het geschikt. Schitterend uitzicht op de gletsjer Ortles. Het dorpje is klein, maar heeft alles, behalve een apotheek. Het museum van Reinold Messner valt iets tegen naar mijn idee.. is niet de moeite waard.

Gereisd met jonge kinderen in Tue Aug 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Hooggebergte in optima forma !

Jan van Zelm,
    29-5-2017

Wanneer je je bergschoenen vergeet is dat 'onhandig'..., al kun je deze natuurlijk overal ter plaatse aanschaffen mét goed advies. Maar.. Wandelen kan hier te over ! Zeer goed bewegwijzerd, goede kaarten en váák prachtig weer trekt je a.h.w. de bergen op. Laat dat toe. Je komt op werkelijk de meest prachtige plekjes. Is het heet in het dal, vlucht dan omhoog. Daar is de temperatuur vaak veel dragelijker, zijn minder insecten (..die zijn er in het dal ook niet veel door het - hoogstwaarschijnlijk - veelvuldig bestrijden ervan voor de fruitteelt..) en is het stromend/kabbelend bergwater heerlijk fris. Bóven vee-weiden is dat ook prima drinkbaar. De vele goed bereikbare berghutten/stations bieden uitgebreide prima (betaalbare) maaltijden en allerlei 'Getränke". Het dorp Solden is vooral gericht op de zomer- en wintertoerist. Ook 's-zomers is Alpinisme een veel beoefende activiteit. Een wandeling onder (..of voor de alpinist óp) de 3904 mtr hoge Ortler MOET je gedaan hebben !

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Mooi, maar minder Italiaans.

Marco,
    21-9-2014

Redelijk uitgebreid gebied, maar meer Oostenrijks dan Italiaans. Alle bars en Restaurants langs de pistes zijn van dezelfde eigenaar, waardoor de prijzen vrij hoog zijn. Wel sneeuwzeker. In 2014/2015 komt er weer een lift + piste bij (Rosimbahn). Wordt meer Oostenrijks gesproken dan Italiaans; voor ons een nadeel. Er is zelfs jeugd die helemaal geen Italiaans spreken; beetje genant.

Gereisd met partner in Sat Feb 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

mooie berglokatie

Fam. De blander,
    10-8-2014

Solda heeft een zeer goede ligging, omgeven door mooie bergen op wandelafstand en 3 liften + 1 in aanbouw. rustig dorp waar je alles vind wat je nodig hebt. Ligt niet ver van interessante uitstappen voor wie liever niet te lastige wandelingen doet. Veel georganiseerde wandelingen waar men kan aan deelnemen.

Gereisd met oudere kinderen in Tue Jul 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Zeer mooie omgeving

Jef Goossens,
    13-7-2014

Je kan wandelen vanuit het dorp of eerst met de liften( 3 ) naar een hoogte van 2400 m en dan verder naar almen of hutten wandelen. Een wandeling naar de Julius Payer hutte is aan te bevelen ( meer dan 3000 m)

Gereisd met partner in juni 2014
Solda - Sulden am Ortler scoort een 8,5 uit 10, op basis van 82 reviews