Hotel Berghaus Fermeda

ItaliëTrentino en Zuid TirolSanta Cristina Val Gardena (Grödnertal)
8.6FantastischScore uit 7 reviews

8.6FantastischScore uit 7 reviews
  • 9.3Ligging t.o.v. pistes

• Sportfaciliteiten
Meer hotel infoTonen op kaart

7 Reviews over Berghaus Fermeda

• 9Guus29-01-2017

Overnachten in een berghaus, fantastisch!!

Zeer hartelijke ontvangst door de eigenaren en overige personeelsleden. De ligging van het berghaus is SUPER. Bovenop de berg, echt aan de piste. Naar Ortisei is een mooie lange afdaling en je hebt een goede aansluiting op de Sella Ronda. De kamer is meer dan we verwachtten van een berghaus, eenvoudig, maar smaakvol ingericht met een goed bed en superschoon. Het ontbijt is goed, zelfgebakken brood, zoet en hartig beleg, groentesap juicer, gekookt eitje, alle soorten koffie en thee. Avondeten is echt heel lekker, 3 gangenmenu. Op woensdag kregen we heerlijke pizza naar keuze uit de houtgestookte oven. Iedere dag wordt om vier uur de sauna opgestookt. Haha en dan afkoelen in de sneeuw! Badjassen/handdoek krijg je van het huis.Slippertjes zelf meenemen. Heerlijk na het skiën! Als ik een minpuntje moet noemen dan is het de gehorigheid. Het gebouw is van hout en dat is nu eenmaal wat gehorig. Wij hadden slechts 9 hotelgasten, dus het viel gelukkig erg mee. Je stapt vanuit het berghaus zo op de piste. Ideaal, behalve als je nog nooit geskied hebt, dan is dit niet een ideale overnachtingsplaats. O ja, en er zijn ook veel wandelpaden. Wij gaan hier zeker nog eens naar terug.

• 8Corien Jonker16-03-2016

Toplocatie aan de piste!

De eerste dag even wennen aan de locatie, maar aan het einde van de week wil je niet meer weg. Volgend jaar weer! Het is een eenvoudige accommodatie, maar heel gezellig met erg gastvrije mensen.

• 10Cobie05-09-2015

Wat een service en wat een lekker eten!

Ik kon niet zo goed meer lopen. Je kunt daar zelfs met kinderen wandelen. Het ligt op 2109 meter en er gaat nog een lift naar 2500 meter. je kunt daar zoooovel wandelingen maken.

• 8meneer van der Monde17-03-2014

gezellig, persoonlijk en romantisch

Een verblijf met uiteenlopende kamers, van 2 persoons tot groepen van 8. zeer vriendelijke eigenaars, behulpzaam en geinteresseerd.

• 9Henk Dijkema11-02-2013

Super gezellige en gastvrije locatie

Een kleinschalige Berghut gerund door de gastvrije Alfred en zijn familie. Voor wintersport ideaal gelegen halverwege de piste. S ’morgens ski’s onderbinden en weg. Uiteraard aan het eind van de dag wel zorgen dat je de laatste lift haalt. Anders kun je bellen en komt Alfred je op zijn sneeuwscooter halen. Dat kost je dan minstens een rondje. Wij hadden een vier persoons kamer. Keurig schoon en netjes. Het ontbijt is normaal maar het diner is zonder meer boven verwachting. S ’avonds kun je niet weg (althans niet terug). Daarom moet je weloverwogen kiezen voor logies in een berghut. Je bent ook wat meer op de andere gasten aangewezen dan in een gewoon hotel. Wij vonden het daardoor erg gezellig en zouden niet anders meer willen.

• 10fam.Commandeur10-02-2013

Top locatie, top service!

Een berghotel, direct aan de piste gelegen. Skis onderbinden en glijden maar. Kleinschalig maar reuze gezellig. Super eten en drinken, de kok kookt er met liefde en dat proef je. De eigenaar doet veel moeite om het iedereen naar zijn zin te maken. Kamers zijn er met en zonder douche op de kamer. Heel schoon, alles is netjes. Je wordt door de eigenaar in de winter met een sneeuwcat machine vanaf het middelstation opgehaald. Super week gehad! Minder geschikt voor kleine kinderen vanwege de ligging. Laatste melding, je kunt ers-avonds niet weg...

• 6Hilde Prins22-08-2012

Zo veel extra kosten

Staat niet bij de ter plaatse te betalen gegeven vermeld. dat het hotel ook in de zomer alleen bereikbaar is per skilift enkele rit €11 , heen en terug € 16,- pp extra kosten + parkeerplaats bij de skilift €4 per dag. Het hotel is alleen bereikbaar als de skilift in functie is tot 15u en de hoteleigenaar tijd heeft ( niet tussen 11u30 en 14u30).

• 6Ligging t.o.v. pistes

Hotel Berghaus Fermeda info