Reviews over Pieve Tesino

Een camping in een camping

Lisette,
    31-8-2018

Camping ligt op een mooie plek in de Valsugana, wel overal ver vandaan. Vanaf de camping kun je mooie wandelingen maken in de directe omgeving. Op drie kwartier rijden kun je zwemmen in o.a. het Levicomeer. Trento ligt op een klein uur rijden en is mooi om te bezoeken. De camping wordt gerund door een Italiaanse familie en bestaat uit twee gedeelten. Een verouderd gedeelte met chalets en caravans waar met name Italianen kamperen en over de brug een groot tentenveld waar met name Nederlanders staan. Op het veld mag je een eigen plek uitzoeken en sta je voor Italiaanse begrippen echt op een riante plek met veel privacy. Op het veld staan een stuk of 10 vuurkorven die je mag gebruiken om een vuurtje te maken en genoeg ruimte voor een hangmat.

Het zwembad is prima, sanitair is niet geweldig (maar twee gewone wc's bij de dames bijvoorbeeld maar voldoet, winkeltje op de camping erg basic. Het eten in het restaurant is prima.

Vakantiepark met mooie ligging!

silia,
    28-6-2017

Gedeeltelijk eens met voorgaande recensie, badhokken zijn inmiddels vernieuwd, er wordt hard gewerkt om alles mooi te krijgen. Wij huurden een chalet, heel mooie ligging, basic, maar alles wat je nodig hebt is aanwezig. Zwembad is heel mooi en het restaurant heel erg goed, wat hebben we lekker gegeten! Veel wandel- en fietsmogelijkheden, prachtige omgeving. Personeel in begin een beetje stroef, mede door de taal, maar zijn erg vriendelijk en je hoeft maar te vragen en het wordt voor je gedaan, super. Wij hebben een heel fijne week gehad!

Vergane glorie of verborgen parel?

Danielle,
    11-8-2015

Een echte italiaanse camping, gerund door een grote italiaanse familie. Grootste deel camping zijn kaarsrechte straatjes met een soort caravanhutjes, niet aantrekkelijk om met je tent tussen te staan. Via een brug over een rivier kom je echter op een prachtig groot veld met vrije plaatskeuze en reusachtige plekken voor italiaanse begrippen. Mogelijkheid om kampvuurtje te maken. Genoeg Nederlandse vriendjes voor onze kinderen, maar wel een echte internationale sfeer. Prachtige omgeving met voornamelijk veel wandelmogelijkheden, je komt hier voor de natuur. Prima, lekker verwarmd zwembad. Sanitair is wel een minpunt, heeft onderhoud nodig, net als meer zaken op de camping (speeltuintje bijv.). Goed uitgeruste winkel en restaurant/bar met heerlijke pizza's en Prosecco vd tap. Uiteindelijk gevoel: een onontdekt pareltje dat met een goeie lik verf en nieuw sanitair een kampeerparadijs zou zijn.

Aangename verrassing midden in de bergen

Patty Roos,
    1-8-2013

Tijdens onze fietsvakantie waren we op zoek naar een camping en tijdens de afdaling van de Passo Brocco zagen we de borden van Camping Valmalene. Daarheen gefietst en wat een leuke verrassing! Het was nog geen hoogseizoen, dus nog niet extreem druk. Een camping gerund door een hele familie, iedereen helpt mee, superleuk om te zien. Oma/ Opa (rond de 55 schat ik) spreken geen Engels, maar hun dochters wel. Er wordt hard gewerkt en het is er best een tikje ruig: geen getrut, lekker nuchter. Wij vonden allerlei dingen helemaal leuk, zoals de enigszins ouderwetse campingwinkel (waar ze heel veel hebben!) evenals het restaurant en de bar (hartstikke goed te eten), maar zij deden gewoon hun werk.

De camping is ruim opgezet, het tentenveld eindelijk groot (ivm andere campings in Italië) en het zwembad wordt zeer goed schoongehouden. Vanuit de camping kun je prachtige wandelingen maken.

Rustige camping.

Hans Hollander,
    31-8-2012

Mooie camping echter geen tot weinig kinderen in onze vakantie gezien. Accommodatie is goed voor wat je ervoor betaald. Prachtige omgeving om er voor wandeltochten op uit te gaan. Kindvriendelijkheid een 5 omdat de speelgelegenheden te wensen over laat. Zwembad overigens prima kwaliteit. Omdat er voor onze dochters geen speelkameraadjes (kinderen) waren zijn wij eerder vertrokken. We hadden twee weken geboekt rechtstreeks bij de accommodatie en na overleg mochten we eerder vertrekken zonder dat we kosten hoefden te betalen. Chapeau aan de eigenaren. We hebben onze vakantie elders met volle tevredenheid voortgezet en denken terug aan een mooie camping waar het voor wandelgangers heel mooi is maar wij troffen het helaas niet voor wat betreft de kinderen.

Pieve Tesino scoort een 7 uit 10, op basis van 2 reviews