Hotel Palace Ravellisterstersterster

98 reviews over Hotel Palace Ravelli

• 2019
    9Annemieke09-08-2019

Geweldig!

Heerlijk hotel met een geweldige gastheer; Alfredo. Hij doet er alles aan om het zijn gasten naar de zin te maken, en dat is zeker gelukt. Ook het andere personeel was heel vriendelijk. Het eten was heerlijk, heel uitgebreid buffet met voorgerechtjes en vervolgens nog 3 gangen met heerlijke passende wijnen. Genoeg te doen in de omgeving; raften, wandelen, fietsen (via hotel ook e -bikes te huur). Wij hadden de chalet spa suite geboekt, infra rood sauna, heerlijk balkon met jacuzzi en prachtig uitzicht op de bergen (wel jammer dat je het verkeer hoort, best een drukke weg) maar verder echt genieten!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 2018
    9Bert en Anja Roefs07-08-2018

Toppie

Wij zijn net terug van een week vakantie in Val di Sole. Het hotel is erg netjes ,schoon en grotendeels mooi gemoderniseerd. Het personeel is erg vriendelijk, zo ook de eigenaar die dagelijks een praatje met iedereen maakt. Ook krijg je goede tips om uitstapjes te maken. Het eten is netjes verzorgd en je komt er niets te kort. HEERLIJK! Ook de plaats Mezzana waar het hotel ligt ligt erg centraal om leuke uitstapjes te maken. Wij hebben er heerlijk gewandeld, een erg mooie streek.

Gereisd met partner in juli 2018

• 10Marjolein25-03-2018

Zeer voor herhaling vatbaar!!

Een heerlijk hotel met vriendelijk personeel en eigenaar, die je vakantie graag tot een succes maken. Uitstekende kamers en lekker eten. De ski bus stopt voor de deur en zet je met een paar minuten af bij de gondel naar het ski-gebied in de prachtige Dolomieten. Bij de service inbegrepen is een verwarmde locker aan de piste voor je uitrusting, zodat je niet met ski's of schoenen hoeft te lopen. Na de ski-pret ontspanning in de sauna en het zwembad.

• 10Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in maart 2018

• 10Fam. Klaassen28-01-2018

In een woord "fantastico e delizioso"

Vorige week met wintersport naar Val di Sole geweest. Na wat voorbereiding gekozen voor hotel Palace Ravelli, zoals uit alle recensies en deze blijkt een zeer goede keuze. Wil je weten waarom, lees dan verder als je even tijd hebt

• Wegens afgesloten Fernpass kwamen we rond pas om 20:30 uur op onze bestemming aan. Had al gebeld dat het laat zou worden. Toen we uiteindelijk aankwamen was het personeel al ingelicht en konden zonder inchecken direct door naar het restaurant al waar we alsnog in alle rust konden genieten van een fantastisch diner. Ondanks en lange dag voor ook het personeel kregen we alle tijd om onze keuzes te maken en een overheerlijke wijn van de wijnkaart te kiezen.
    • Ontbijtbuffet: nimmer zo'n uitgebreid buffet meegemaakt. Van fruit, verse yoghurt en croissants tot bacon and eggs. Van biologisch tot vetrijk, aan iedereen is gedacht.
    • Galadiner en koffiebar: tot onze verbazing was er op woensdagavond een galadiner en werd er elke middag koffie/thee/appelsap met iets lekkers - koek/toetjes/verse yoghurt - onder in de kelder bij het haardvuur geserveerd.
    • Kindvriendelijk: Italianen houden van kinderen, zo ook hier. Wij - 4 volwassenen - vonden het heerlijk om te zien hoe volkomen ontspannen de kinderen hun draai wisten te vinden en hoe alle medewerkers van Palace Ravelli hier relaxed op inspeelde. Wellicht daarom dat wij totaal geen overlast van de kinderen hebben ervaren. -SPA en buitenzwembad. De SPA is niet groot maar heerlijk en mooi ingericht. Deze mag zowel met als zonder badkleding worden bezocht vanaf 14 jaar en ouder. Het buitenzwembad - altijd 28 graden - is in het donker toch wel speciaal.
    • Inrichting hotel en kamers: in een woord perfect. Goede bedden en mooi sanitair. Kamers zijn met oog voor detail en met mooie materialen ingericht.
    • Kennis en kunde van medewerkers: Medewerkers komen grotendeels uit de regio, spreken naast Italiaans bijna allen redelijk tot goed Duits en/of Engels.
    • Ligging: Hotel ligt in de zonzijde. de skibus stop tegenover het hotel. Deze brengt je in 5 minuten naar de gondel.
    • Service: Bovenal hebben we de oprechte aandacht en service van alle medewerkers en de familie Ravelli als zeer bijzonder ervaren. Geen vraag was hen teveel. Zelfs op onze vertrek dag - zaterdag - konden wij/iedereen al vanaf 06.00 uur ontbijten. Zij die nog eerder wilden vertrekken kregen een lunchpakket.

Was er dan geen enkele opmerking. Jawel hoor! Zoals altijd vind ik het klimaat in hotels niet aangenaam. Het was erg warm. Kortom de verwarming op de kamer uit en elke middag de balkondeur open.

PS Alfredo, grazie per la tua ospitalità e l'eccellente cura. Torneremo presto!

• 7Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in januari 2018

• Oude reviews

10HENSEN-BAMPS05-10-2017

ontvangen als koningen-proficiat Alfredo

Zeer vriendelijk & bekwaam team(baas & familie werken zelf mee in de zaak) Zeer zeer lekkere keuken! Geen minpunten. Het was onze tweede keer en we komen zeker nog terug...

• 10Devroye Evi19-09-2017

Fantastisch Top hotel!

Hotel Ravelli Palace in Mezzana in Italië is een echt top hotel! Het personeel is zeer vriendelijk en legt je echt in de watten. De hoteleigenaar komt je elke dag begroeten. Het eten is echt supergoed. Een uitgebreid ontbijt. Je kan kiezen om de lunch te nemen in het hotel of als je een uitstap gepland hebt, een lunchpakket mee te nemen. Het avondeten is werkelijk subliem.Met andere woorden: van de honger kom je niet om. De kamers zijn zeer ruim en heel proper. Het sanitair werkt heel goed( voor de eerste maal mee gemaakt dat de afloop van de douche heel goed werkt). Het is echt een aanrader zowel in de zomer als voor een skivakantie.

• 9Ligging t.o.v. pistes

• 10Patro18-09-2017

Fantastisch hotel met prachtig personeel.

Net terug van een weekje vakantie in een werkelijk uitstekend hotel. Eigenaar en al het personeel zijn ongelooflijk vriendelijk en behulpzaam. Niets is voor hen teveel. Nog nooit zo een blije mensen gezien tijdens het werk. Ook het eten is enorm lekker. Slecht één minpuntje, men krijgt zoveel, hierdoor enkele kilo's bijgekomen. Ik kan dit hotel aan iedereen met een gerust gemoed aanraden en ikzelf kom zeker nog eens terug.

• 10nezahat akbal23-06-2017

fantastische plek

mooi familie hotel gastvriendelijk personeel en het hotel ligt op goede locatie

• 10Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in juni 2017

• 9Lon Statujew23-03-2017

Fantastisch hotel, echt niets is te veel gevraagd!

Wij kunnen echt niets vinden wat voor verbetering vatbaar is. Prima ontbijt, super avondeten! En zeker niet duur.

• 8Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in maart 2017

• 4Vera05-03-2017

Dit nooit meer!

Gezin met twee kinderen (11 en 14) in een kamer voor twee personen. Te klein dus. Ook niet schoon. Last van herrie (drukke weg). Veel te veel pasta's. Buffet was lekker. Zwembad is prima. Personeel niet helemaal wakker, brutaal en onvriendelijk tegenover vrouwen. De jubelverhalen over dit hotel herkennen wij niet.

• 4Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met oudere kinderen in februari 2017

7 tips over Hotel Palace Ravelli

• Willy Kamerling, 24-01-2012

Het skigebied Marileva enz. is met de skibus te bereiken in enkele minuten. Als groep van de skiver. Regio Zwolle gingen we met de eigen bus ook naar de fraaie skigebieden van Passo Tonale, Ponte di Legno en Pejo in max een half uurtje rijden.Je skiet dan weer in een totaal ander gebied. In Pejo brengt de nieuwe gondel je in korte tijd naar 3000 meter. Overigens is het prijsniveau in Val di Sole zeer aangenaam, duidelijk lager dan Oostenrijk.

• FBCV, 30-12-2012

Ga voordat je terug gaat naar NL even langs de lokale kaasmakerij " Caseificio Sociale Presanella A.M.A.V. di S. Societa" en "importeer" een aantal lekkere lokaal gemaakte kaasjes. Nog geen 3min lopen van Ravelli Palace.

Via Quirino Bezzi, 3 38020 Mezzana 0463 757282

• Annelies, 12-08-2013

Wanneer je een uitstap plant, kan het interessant zijn om het hotel voor jou te laten reserveren. Wij gingen bijvoorbeeld kajakken en kregen zo maar liefst 20% korting. Ook voor andere activiteiten bleek dit gebruikelijk.

1 vraag over Hotel Palace Ravelli

• José, 17-10-2010

Sneeuwcondities in maart

Wie weet hoe de sneeuwcondities in maart zijn, wij zouden na de carnaval vanaf 12 maart kunnen vertrekken naar Mezzane-Marileva Hotel Palace Ravelli in Italië?

Graag bericht.

Met vriendelijke groeten,

José Doomen

FBCV, 30-12-2012

Hoi Jose, Hoogste punt is hier ca. 2200m (Orso Bruno) en sneeuwcondities zal altijd afhankelijk zijn van het weer en de drukte. Voor de kerst 2012 was de sneeuwconditie super en lekker rustig op de pistes. Na de kerst worden de rode pistes meer en meer ijsplaten ivm overgebleven poedersneeuw en komen er wachtrijen bij de liften.

Hotel Palace Ravelli info

• Aantal sterrensterstersterster
  • VerzorgingHalfpension
  • Eten en drinkenWelkomstdrankje
  • De staf spreektEngels

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Zwembad

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Speelruimte, Speeltuin

• Soort gerechtenLunchpakketten

• Balkon / terrasTerras
  • KeukenKitchenette
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Magnetron, TV, Wasmachine

• WinkelsKapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Opslag voor ski benodigdheden, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesConcierge, Dokter, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenMassages, Schoonheidsbehandelingen, Speciale massages