Camping Mals

Camping Info

Meer campinginfo

38 reviews over Camping Mals

• 8Irene05-09-2019

Heerlijke camping in prachtig gebied.

Een fijne rustige camping. Voor italiaansebegrippen ruime plekken. Je krijgt een vinschgaucard erbij waarmee je gratis met bus en trein kan gaan. Onze auto bleef vaak staan. Je kan in de omgeving prachtige wandel en fietstochten maken. S morgens verse broodjes op bestelling. Vlakbij de camping een mooi binnen en buitenbad waar je ook graties gebruik van kan maken.ideaal voor gezinnen met kleine kinderen. Redelijk veel mensen die doortrekken, gelukkig hadden wij daar geen last van. Dit jaar veel werk aan het spoor omdat de treinen electrisch gaan rijden. Hierdoor vanaf volgend jaar minder geluidsoverlast. Zeker als je onder aan de camping staat.echt een plek om terug te keren. Camping is niet goedkoop, maar je krijgt er wel veel voor. Sanitair is top en beheerders erg vriendelijk en behulpzaam. Fijne tijd gehad.

• 8Eetgelegenheden

• 2018
    9Naomi15-08-2018

Zeer mooie camping. Jammer van de trein.

Mooie nette camping met prachtig uitzicht. Er is een eenvoudige speeltuin waar de kinderen (4,8 en 10) met plezier hebben gespeeld. Het sanitair was zeer netjes! Alles was net nieuw en werd dagelijks goed schoon gehouden. Het is een camping waar veel mensen komen die overdag actief bezig zijn. Hierdoor was de camping overdag rustig. Aan het eind van de dag kwamen de kinderen samen en werd er leuk samen gespeeld.

Het zwembad naast de camping was erg prettig met de warme dagen. Binnen 10 minuten lopen waren we er.

Enige nadeel was de trein. We stonden naast de treinbaan. Vanaf 5.45 begon het geluid van opstartende treinen en zelfs 1 nacht werd er om 2.00 uur aan het spoor gewerkt. Voor ons een reden om hier niet snel terug te komen omdat dit wel wat uurtjes slaap heeft gekost.

• 2017
    9Mabel29-08-2017

Heerlijk

Vorig jaar ook al op deze camping gestaan en dit jaar was het net zo fijn. Plaatsen zijn goed en als je een ruime plaats wilt dan moet je dat van te voren even mailen en daar houden ze dan ook zoveel mogelijk rekening mee. Het sanitair wordt goed schoongehouden. Een geweldige broodservice. Als campinggast krijg je gedurende je verblijf een gratis openbaar vervoerskaart voor zowel de bus als de trein. Omdat iedereen tegenwoordig uit zn bundel in Europa kan bellen en internetten werd de Wifi van de camping behoorlijk belast. Ze hebben beloofd dat het volgend jaar beter zal gaan want het glasvezelnet wordt naar de camping doorgetrokken. Als alles meezit, komen wij volgend jaar terug.

• 9Family P19-08-2017

heel mooi

Camping op een prachtige plek, mooie plaatsen met geweldig uitzicht, zeer net sanitair, goede service, mooi verzorgd. Zwembad naast de camping is gratis toegankelijk en heerlijk voor de kinderen ook op wat koudere dagen. Met de OV-pas die je krijgt kun je overal in de buurt komen. Mooi wandelgebied en vriendelijke omgeving.

• 9Fam. Horsten17-08-2017

Prima camping voor langere tijd

Wij hebben hier 2,5 week gestaan met onze vouwwagen. Hebben bewust gevraagd om grote plaats, want een deel van de plaatsen is klein. Vlakke terrassen met gras. Elke plaats heeft eigen wateraansluiting en afvoerputje. Lager op de camping heb je in de vroege ochtend (vanaf 06.00u) wel last van de rangerende treinen. Super sanitair. Wordt goed schoongemaakt. Overal wifibereik, maar niet altijd even snel. Openbaar zwembad (25m bad plus buiten) is prima en gratis voor campinggasten, 10 min lopen vanaf de camping. Kinderen tot 12 jaar kun je hier echter niet alleen naartoe sturen. Wij vonden de beheerder(s) erg vriendelijk en behulpzaam. Super broodjesservice. Bij de receptie zijn goede wandelgidsen en -kaarten te koop (goedkoper dan NL). Gratis toeristenkaart, gratis trein en bus. Veel mogelijkheden voor wandelingen in de regio. Wij hebben ons hier totaal niet verveeld. Er was nog veel meer te doen. Tip: fietsen richting Merano zover je kinderen kunnen en dan bij het station fietsen inleveren. Onze dochter van 6 haalde makkelijk 30km. Tip: pizzeria Lampl in het centrum.

• 7AnneMarie22-07-2017

Rustige camping

De camping is rustig en de plaatse ruim. Het sanitair is prachtig, voor kleine kinderen is er een speeltuintje. Voor wat grotere een voetbal en pingpong tafel. Je kunt een lekkere kop koffie kopen op de camping en broodjes bestellen. Verder is er niets.

• Oude reviews

8wdj29-09-2016

Kleine en gezellige camping

Leuke en kleine camping, voorzien van alleen kampeerplekken. Sommige mensen staan er twee weken, andere slechts een paar dagen. Camping is goed onderhouden, vriendelijk personeel en heeft een mooi en schoon sanitair. Voor de kinderen is er bij het sanitair gebouw een mini speeltuin en staan er twee tafeltennistafels (overdekt), tevens de ontmoetingsplek voor de jeugd. Camping straalt rust uit en 's avonds is het, mede door afkoeling, al snel rustig op de camping.

Op loopafstand (wel buiten de camping) kun je gebruik maken van het lokale voetbalveld. De camping is zeker niet goedkoop (+/- € 60,- 2 vlw + 2 knd), maar dat geldt eigenlijk voor alle camping in dit dal en de Dolomieten. Je kunt overigens wel gratis gebruik maken van het lokale binnen- en buitenbad en de trein richting Merano en je krijgt soms nog wat korting bij bepaalde activiteiten in de omgeving.

In de omgeving heb je veel bezienswaardigheden (zeker bij mooi weer), bij slecht weer zijn de mogelijkheden wat beperkter. Een aanrader is om vanuit Mals naar Merano te fietsen (+/- 60 km) en dan met de trein terug, ook met wat jongere kinderen prima te doen omdat je vnl afdaalt.

• 10Familie Prins18-09-2016

Mooiste vakantie ooit.

Alles viel op z'n plaats.Op tien uur rijden van Utrecht,echt in Italié,met sneeuw op een half uur rijden,met gratis openbaar vervoer,mooi zwembad,prachtige omgeving en camping;duits en engels sprekende voorbeeldige eigenaar-broers!Fantastische fietsroutes en genoeg aktiviteiten in de buurt.En wat een heerlijke rust op de camping zelf.Een tien met een griffel \zeggen wij met z'n achten. p.s:het was ons tweede bezoek aan deze camping en we komen er zeker weer.

• 9Simone13-08-2016

Geweldige camping met prachtig uitzicht

Prachtig gelegen camping, voor wie een rustige camping zoekt, is deze camping ideaal. De camping heeft prachtig uitzicht en vooral het sanitair is heel erg schoon. We hebben zelf 3 nachten op de camping doorgebracht. Het is een prima uitvalsbasis om ook de Stelviopas te verkennen.

De camping heeft een prima broodjesservice zonder wachttijden. Je kunt de dag van tevoren tot 19.00u broodjes bestellen, die de volgende ochtend netjes in een mandje klaarstaan, hiermee zijn er dan ook geen wachttijden. Het is alleen niet mogelijk om op zondag broodjes te krijgen op de camping.

In de prijs van de camping inbegrepen zit de Vinschgau-card, hiermee kun je gratis met de trein reizen tussen Mals en Merano. Het station van Mals is direct naast de camping gelegen. Je kunt hier fietsen huren die je bij meerdere stations aan de lijn kunt inleveren, dit is echt een aanrader. De fietstocht naar Merano van 60km is zeer goed te doen. Het gehele stuk bestaat uit fietspaden, slechts hele kleine stukken zijn onverhard.

Kortom is het een prachtige rustige camping waar we zeker nog eens terugkomen.

• 6Eetgelegenheden

• 9Joop09-08-2016

Twee geweldige weken gehad op deze mooie camping

Mooi gelegen camping. Met twee kinderen onder de tien zijn we twee week op camping Mals geweest. Mooi uitzicht, sanitair super, vriendelijke beheerder. Voor de kinderen genoeg NL vriendjes en vriendinnetjes om zich te vermaken. Geweldige uitvalsbasis voor uitdagende wandeltochten in de bergen of wat makkelijker door het dal. fietsen. Echt een paradijs voor MTB en racefiets, de Stelvio ligt om de hoek. Zwembad op loopafstand. Groot binnenbad en redelijk buitenbad. Superhandig het gratis gebruik van de trein en de bus. We hebben de auto alleen gebruikt om boodschappen in te slaan, maar dat is ook op loopafstand. Wel even met de auto en caravan opletten als je naar de hogere terrassen op de camping moet rijden, is nog behoorlijk steil als je stil moet staan. Fietsen naar Merano tussen de appelboomgaarden is en aanrader en voor iedereen te doen, daar winkelen en met de trein terug! We gaan nooit tweemaal naar dezelfde camping maar bij Mals komen we nog wel een keer terug.

5 tips over Camping Mals

• Erica Hager, 21-09-2013

Heel leuk om te doen is de Stilfserjoch te bezoeken, 48 haarspeldbochten omhoog en via Zwitserland weer terug. Ook met de fiets 60 km van Mals naar Merano en met de trein terug is een geweldige tocht over fietspaden door een mooie omgeving. Ook met kinderen goed te doen.

• Pieter en Jet van den Berk, 08-06-2015

Fiets rond het Resiameer/Haidersee en fiets de Via Augusta

• miekwit, 23-10-2014

De waalwandeling bij Schluderns. (linksom is hij het mooist)

4 vragen over Camping Mals

• Jopi, 16-08-2014

Kinderen

Is deze camping ook leuk voor kinderen van 9-12 jaar? D.w.z. zijn er veel kinderen aanwezig in het hoogseizoen?

Willie_vanderwoude, 06-09-2014

Er waren wel kinderen die zich prima vermaakten met de speeltoestellen en de pingpong tafel. maar verder niet veel voorziengen. Zwembad echter dichtbij en veilg bereikbaar voor kinderen via voetpaden (gratis)

• sorayakluijtenberg, 16-06-2014

Makkelijk aan te rijden met caravan?

Is de camping makkelijk aan te rijden met een caravan? Geen steile bergpas op?

carolien , 10-08-2014

wel een bergpas om er te komen, maar dat kan prima met een caravan

• sorayakluijtenberg, 16-06-2014

Fiets in de trein?

Wie weet hier antwoord op?

Zijn de fietspaden een beetje vlak? En kun je met je fiets in de trein?

Willie_vanderwoude, 06-09-2014

Fietspaden zijn niet vlak, maar richting Meran ga je makkelijk naar beneden. Je kan ook je fiets naar Reschen laten brengen en daar vandaan fietsen. Je kan met de Vinsgau kaart gratis met de trein en je fiets kan voor eur 6 mee met de trein of wordt in een aanhanger gezet. Je kan natuurlijk ook berg op fietsen, maar dat geeft heel wat meer inspanning. Bij het station van Mals en ook bij andere stations zijn fietsen zaken en verhuur bedrijfen.

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig