Camping Naturcamping Völlan

Camping Info

Meer campinginfo

22 reviews over Camping Naturcamping Völlan

• 8Familie Jimmink30-07-2019

Volgende keer graag met mooi weer

Mooie camping met prachtig uitzicht, leuk klein zwembad, geweldig sanitair. Doordat het weer niet goed was, zijn we eerder gegaan anders waren we zeker langer gebleven ondanks dat de camping niet goedkoop is.

• 6Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

• 2018
    8Lea15-09-2018

Mooi gelegen kleine camping met prachtig sanitair

Vrij kleine gemoedelijke camping, verdeeld over verschillende niveau’s. Plaatsen niet echt groot, maar naar Italiaanse begrippen redelijk. Plaatsen langs de rand hebben prachtig uitzicht. Heel mooi nieuw sanitair, goed schoongehouden. Sanitairgebouw ligt boven op de heuvel, dus flinke klim elke ochtend voor de douche... Beneden wel toiletten naast de receptie. Elke ochtend vers brood in klein winkeltje. Vriendelijke en behulpzame eigenaars. Klein zwembad. Geen restaurant op de camping, maar op loopafstand prima pizzeria / restaurant. Kortom, een aanrader. Als ik dan toch een minpuntje mag noemen...ik vond de camping wel aan de prijs, zeker voor het naseizoen.

• 2017
    7Irene15-08-2017

Prima rustige camping

Camping heeft, naar Italiaanse begrippen redelijk grote plaatsen. Eigenaren erg aardig en. Geven veel tips over tochten.Camping is eenvoudig, overdag erg rustig. S avonds om 22.00 uur is het stil.Belangrijk is dat de camping op een heuvel ligt en dat je elke keer 10 minuten met de auto. De berg op of af moet. Is goed te doen met caravan. Wij vonden dit wel minder. Je kan niet even. Lopend het plaatsje in, daarvoor had je de auto nodig. Mooi gebied om te wandelen. Merano een prachtige stad. Ook mooi is met de trein naarMals en dan met de fiets 60 km terug naar Merano, bergafwaarts. Voor pubers. Weinig te beleven.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Met oudere kinderen

• 9Karin05-08-2017

Nette, kleine en gezellige camping

De camping heeft 55 plaatsen, verdeeld over veldjes en terrassen. De plaatsen zijn niet erg groot. Het sanitair is erg schoon en handig ingericht. Als je gaat douchen is er voldoende ruimte om je kleding droog op te hangen. Het zwembad is klein, maar mijn kinderen hebben zich er prima vermaakt. De eigenaren zijn erg vriendelijk en kunnen veel tips geven over uitstapjes in de omgeving. Er is een kleine speeltuin en een campingwinkeltje waar je 's ochtends brood kunt krijgen. De camping ligt dichtbij het dorp Völlan. In Lana, op ongeveer 10 minuten rijden zijn een paar grote supermarkten, café's en restaurants. Mirano en Bolzano zijn makkelijk te bereiken.

• Oude reviews

9Fam. de Haan29-06-2016

Heerlijke camping

Camping Völlan is een heerlijke kleine, rustige camping. Mooie plekken met zon en schaduw, zeer vriendelijke eigenaren en schoner dan schoon. Lekker dat de camping wat hoger ligt ivm de warmte. Aanrader voor mensen die van een schone, rustige camping op een mooie plek houden. Met recht als 'charme-camping' benoemd.

• 10Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden

• 8Jaap Haanschoten27-08-2015

Erg prettig verblijf !

Relaxte sfeer, mooie plekken (de meeste), prettige mensen als eigenaar, mooie plek, de moeite waard om terug te gaan !

• 8Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 10Renate Visschers11-08-2014

Mooie camping.

Mooie rustige camping. Schoon sanitair, alleen weinig douches.

• 8Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

• 9Fiep15-08-2013

Schitterende camping

Mooie terrassen camping, bijzonder vriendelijk beheerder (en familie), toiletruimtes keurig netjes. Fijn zwembad, campingwinkel aanwezig. Kortom prima camping, rustig en met mooie uitzichten, prima ruimte op plek.

• 9Familie van Vroenhoven27-07-2013

Gemoedelijke camping in een prachtige omgeving!

Camping Völlan is een rustige camping, prachtig gelegen op een berg met vanaf de meeste plaatsen een prachtig uitzicht. Hierdoor ontkom je niet aan de hoogteverschillen op de camping.

Meeste kampeerders zijn Nederlanders, aangevuld met Duitsers, Belgen en Denen. Niet mega veel kinderen op de camping, maar de kinderen spelen wel samen met elkaar op de camping. Speeltuin is wel klein, maar er is een pingpong tafel. Een (voetbal)veldje werd niet gemist door onze kinderen. Zwembad is prima, maar geen toezicht.

Sanitair is schoon, douches zijn uitstekend!

Eigenaar is vriendelijk, er is een klein campingwinkeltje bij, waar je de (brood)nodige boodschapjes kunt doen. Winkel/receptie is wel beperkt open.

Omgeving nodigt uit tot activiteiten (wandelen/fietsen). Oostenrijkse invloeden/cultuur, aangevuld met het betere vanuit Italië. Op 10 minuten lopen vanaf de camping is een restaurant waar je prima kunt eten.

Familie

• 8GJ Kats09-08-2012

Prachtig uitzicht

Mooie camping voor een bezoek aan het gebied rond Merano. Camping ligt op een heuvel en heeft fantastisch uitzicht op Merano. Alleen de plekken onder en boven aan de camping hebben voldoende ruimte. Klein maar prima zwembad, speeltuin iets aan de kleine kant. Winkeltje op de camping biedt voldoende assortiment. Camping wordt gerund door een vriendelijke familie. Openingstijden van receptie en winkeltje mogen wel iets ruimer (3 uur in de ochtend en 3 uur in de middag). Het dorp Vollan heeft op een goed restaurant na weinig te bieden. Lana heeft alle mogelijkheden, maar alleen met de auto bereikbaar. Omgeving geeft ruime mogelijkheden voor zowel de actieve bergsporter als het gezin met kleine kinderen.

• 6Staat v/h sanitair

2 tips over Camping Naturcamping Völlan

• Familie van Vroenhoven, 27-07-2013

De Meraner Höhenweg is een van de mooiste wandelroutes van de Alpen. U kunt de route op allerlei punten oppakken of verlaten om weer naar het dal terug te gaan, o.a. met Unterstell/bergbahn. Onderweg heb je ook enkele berghutten waar je iets kunt eten-drinken.

• Informatie, 25-12-2011

Gebruik de liften in de buurt

1 vraag over Camping Naturcamping Völlan

• familie_derksen, 15-01-2017

Camping Vollan

Hallo,

Even een vraagje. Wij willen graag naar een camping de buurt van Merano deze zomer. Wat is het grote verschil tussen de 2 campings in Vollan?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig