Camping Dolomiti Camping Village (gesloten)

In de Dolomieten vind je Camping Dolomiti Camping Village. Het zwembad, het wellness center, de animatie en de volleybal- en voetbalvelden zorgen voor het vermaak op de camping. Vanwege de groene ligging zijn er in de buurt mogelijkheden om te fietsen, raften en mountainbiken. Ook kun je hier mooie wandeltochten maken langs bergmeren.

116 reviews over Camping Dolomiti Camping Village (gesloten) in het Nederlands

Super camping, mooi sanitair in gave omgeving.

Fam. Fles,
11-8-2018

Fantastische camping, prachtig sanitair en zeer vriendelijk personeel wat goed kan adviseren wat je kan ondernemen in de omgeving. Mooie ruime plekken met voorzieningen op je plaats ( water en afvoer ). Zwembad is niet groot, desondanks was het door goed toezicht heerlijk om even verkoeling te zoeken in het water. Nette afvalscheiding, goed georganiseerd op deze camping.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Mooie locatie, maar chagrijnig personeel

Robert Klein Kranenbarg,
22-8-2017

De camping ligt op een mooie locatie en de sanitaire voorzieningen zijn goed en worden frequent schoongemaakt. Voor oudere kinderen is er op de camping zelf weinig te beleven. Wel zijn er in de omgeving voldoende faciliteiten om er een leuke actieve vakantie van te maken. Mogelijkheden voor culturele uitstapjes in de omgeving zijn beperkt, liggen relatief ver weg of je moet er echt naar op zoek. We vonden het personeel op de camping erg chagrijnig en weinig bereid om mee te werken. De oudere dame in de campingwinkel snauwde geregeld mensen af en op de receptie werd gebrekkig Engels gesproken voor een accommodatie als deze. De vraag of de hinderlijke muziek 's nachts op de toiletten zachter kon worden gezet, werd als heel moeilijk ervaren, hier werd dan ook geen gehoor aan gegeven. Vanwege het weer zijn we een dag eerder vertrokken dan gereserveerd. Als je enigszins klantvriendelijk bent ingesteld doe je ondanks de reservering een concessie. Voor ons meerdere redenen om niet meer naar deze camping terug te keren.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Een echte aanrader

Koopmans,
20-8-2017

Net terug van een heerlijke vakantie. Zijn 2,5 week op de camping geweest. Alles was top. Zwembad, animatie, receptie. 'S avonds was er een nachtportier die de boel in de gaten hield, vooral fijn als onze meiden voor waren met een groep kinderen bij het kampvuur, wat voor hun ook werd geregeld door de camping. Een dikke 10 voor het sanitair, dat de hele dag werd schoongemaakt. Het enige dat wij als tip willen meegeven, we mistten een buitenterras. Nu moest je voor een drankje bij het restaurant zitten. Maar wij komen zeker nog een keer terug.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Mooi ligging campimg, direct aan meertje

Frank ,
18-8-2017

Nette camping direct aan het meertje. Oever van meertje is goed verzorgd. Steentjes en gras om op te liggen. Bijna iedereen had een hond bij. Het viel ons op hoe schoon het overal was. Geen troep op straat op de camping of op het strand. Ideale camping om mooie bergwandelingen te maken.

Gereisd met partner in Tue Aug 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Prima camping, maar de toegang tot het zwembad vereiste zo'n onverwijderbaar plastic polsbandje met naam van de camping erop. Alsof je in een all-inclusive resort zit ... Werkelijk heeel suf. Een alternatief was er niet (weigerde de directie).

Gereisd met jonge kinderen in januari 2017

Mooie nette camping

Pascal Janssen,
10-8-2017

wij hebben hier 10 dagen gekampeerd, bij aankomst konden we zelf onze kampeerplaats uitzoeken, let er wel op dat je niet de camping op kunt tussen 13.00u en 15.00u, wat ons opviel was dat het overal schoon en netjes was, we zijn bij de receptie netjes en correct geholpen door het personeel dat 3 talig is (italiaans, duits en Engels) eten kun je voor een schappelijke prijs bij het aangrenzende campingrestaurant, hier komen trouwens ook veel dorpelingen eten dus meestal is reserveren wel aanbevolen, vooral in het weekend, zwembad is niet erg groot maar er is meestal voor iedereen wel een plaats, al met al een mooie camping , wij komen hier in ieder geval nog een keertje terug

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Mooie camping in groene omgeving.

Marcel Borst,
9-8-2017

Hele mooie camping, wel prijzig. Animatie (Nederlands) is leuk, er wordt veel georganiseerd. Camping ligt circa 45min. vanaf de autostrada. In het dal zijn diverse bergbanen, fietsen is prima te doen en raften is een aanrader. Sanitair is gedateerd maar wordt keurig schoongehouden, geen wachttijden. Zwembad is aan de kleine kant (alleen bij warm weer) maar prima voor een verkoelende duik aan het einde van de dag. Je kan een gratis Trentino Guest Card krijgen waarmee je gratis van openbaar vervoer gebruik kan maken, gratis toegang tot kastenen en musea etc. Tip; bij de 'VVV' kan je een 'skipas' kopen waarmee je voor circa €65,- gebruik kan maken van alle bergbanen in het dal.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Heel leuke camping

Sanne,
6-8-2017

De camping was heel goed in orde. Sanitair zeer schoon. Wij konden nog terecht zonder te reserveren van te voren. We hadden problemen met de auto dus konden geen daguitstapjes maken. Animatie is leuk, zwembad is niet heel groot maar voldoende! We zijn hier een week geweest en het is ons heel goed bevallen. Om bij de camping te komen moet je circa 50km binnen door rijden. Een paar 100 meter richting dorp ligt een lekkere ijssalon.

Gereisd met jonge kinderen in Sat Jul 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Wij hadden superior plaats, was groot genoeg voor onze aanhanger en tent. ( 10 bij 5 m) De auto hebben aparte parkeerplaats op het campingterrein. Bij sommige plaatsen staan ze er wel bij. De superiorplaatsen verschillen wel in afmetingen, bij sommige plaatsen zou het toch wel erg krap geweest zijn voor onze tent. Het sanitair was in prima staat en werd superschoon gehouden. Het leek of de schoonmaaksters er altijd bezig waren. Prima camping winkel, broodjes koop je per gewicht ( wel opletten of weegschaal op nul staat, stond nogal eens op 90 of 100 gr zonder dat er iets op lag en de ene cassiere mag iets vriendelijker zijn) Het zijn hoofdzakelijk witte broodjes. Er is wel een beetje bruin, maar was eigenlijk meestal al binnen 10 minuten na opening uitverkocht. Verder kun je redelijk wat halen voor normale prijs in het campingwinkeltje, alleen weinig groenten fruit. S middags is de winkel dicht. Je kunt naar dorp lopen bakker op 600 m en Coop op 1500m. Voor grote boodschappen gingen we naar Iperpoli in Male ( op 5 autominuten) ruime keuze en betaalbaar. Er zat ook een Eurospar en Eurospin bij. Lidl was in Cles, was ongeveer half of 3/4 uur rijden over vreselijk irritante weg. Onze kids vonden camping geweldig, mijn jongens 10 en 12 jr waren op de dagen dat we op camping waren nauwelijks bij ons. Druk met Nederlandse campingvrienden, voetbal/basketbal kooi, waterslide, dam bouwen bij waterval, zwembad, Aquazumba, tafeltennis, mooie speeltuin met schaduw, Forest Adventure, filmavond, kidsbbq, quiz. Met of zonder het animatieteam ( 2 jongens en 2 meiden, waarvan 2 Nederlands) er was genoeg te doen. Het animatieteam van Wintour met Rutger, Lorenzo, Ilaria, Richelle was top. Wij hebben pizza s afgehaald in het restaurant, waren groot en erg lekker. Bij de receptie waren ze vriendelijk en spraken ze Engels. Het zwembad was leuk, niet supergroot, maar netjes, verwarmd. Badjuffrouw voor toezicht. Ondanks dat er stond geen luchtbedden, ballen of dergelijke werd dit toch beperkt toegestaan. Werd het te irritant voor andere badgasten, moest de bal weggelegd worden. Wat betreft het weer, als we de weersverwachting mochten geloven, lijkt het hele dagen te regenen in Dimaro. Maar was dus niet zo. Het is wel onstabieler dan bijvoorbeeld in Wallis, Zwitserland ( waar we de afgelopen 6 jaar geweest waren) Het kan ineens onweren en regenen als zon schijnt. We vonden het wel moeilijk inschatten om bergtochten te lopen, wat we daardoor minder gedaan hebben. Ook is het zeer plaatselijk. Zo gingen we dagje naar Trento, ze gaven klein beetje regen af. Vertrokken met mooi weer vd camping en boven Trento hing een grijze lucht en was het aan hozen en onweren, dit duurde meer dan 2 uur en zijn daarom weer teruggekeerd naar camping, waar het mooi weer was. Over het algemeen was het warm of zeer warm 35c overdag. Eerste week koelde het s avonds en s nachts behoorlijk af. Tip vraag bij receptie om gratis Trentino guestcard, dan krijg je gratis openbaar vervoer, kortingen op musea, kastelen etc of soms gratis. Wat te doen in omgeving: Passo del Tonale, Lago di Tovel, Dagje Gardameer Riva del Garde of Limone, Madonna del Camplignio, trainingskamp SC Napoli ( dit jaar vanaf 12 juli tm 25 juli) Op de camping en bij tourist information spreken ze redelijk Engels, in de rest van de omgeving niet of nauwelijks. Was toch wel nadeel, omdat bijvoorbeeld bij bezoek wereldoorlog tunnel Passo del Tonale in de tunnel alles in het Italiaans stond. Overigens neem de kabelbaan hier niet voor, stelt niks voor en is dus in Italiaans, wel het uitzicht is heel mooi. Conclusie: voor de camping zouden we zeker teruggaan. Voor Val di Sole niet, erg mooi, nadeel wandelroutes en via ferratas zijn slecht aangegeven, weinig of niet Engelse info erover beschikbaar. Ook loopt er maar 1 hoofdweg door Val di Sole en deze kost erg veel tijd als je naar iets wilt, zeker als je weer eens achter vrachtwagen zit. Wat vaak leidt tot kamikaze acties bij Italiaanse bestuurders.

Gereisd met jonge kinderen in Sat Jul 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Voor herhaling vatbaar

Honing,
4-8-2017

Leuke hotel/camping dichtbij Dimaro. Camping heeft meer hotel dan camping gevoel. Sanitair top, ook kinderprogramma. Wifi slecht. Receptie bevolkt door niet meedenkend personeel. Bij afrekenen werd niet meegedacht dat wij 1 dag teveel betaalden.

Gereisd met partner in Sun Jul 16 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

• SchaduwplaatsenAanwezig

• Overige servicesWasserette

• SaunaAanwezig

• Autovrij parkJa
  • ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Dolomiti Camping Village (gesloten) in Dimaro, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Dolomiti Camping Village (gesloten) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.