Camping Italia

CampingWeer vandaag29°18°
Camping Italia
7,6

64 reviews over Camping Italia in het Nederlands

deze reis moet je een keer maken

H.H.Adolphe
9-6-2018

netje ,schoon en leuke omgeving

Op zich een prima camping. Wij zaten in een blokhut wat prima vertoeven was.

Ontzettend aardige en hardwerkende mensen die de camping runnen.

Vanaf deze camping zit je binnen 1/2 uurtje in Pisa en Luca. Aanraders om naartoe te gaan. Ook Cinque Terre is fantastisch. Rij met de auto naar La Spezia, auto bij station parkeren en vanaf daar treinkaartje kopen. Mooie ervaring!

Op de camping zelf zit een leuk restaurantje waar je heerlijk kan eten. Zit ook een klein winkeltje bij waar je het hoog nodige kan kopen.

Negatief:

Wij zaten in de mei vakantie en werden bestookt door muggen. Normaal buiten zitten kon niet. Kinderen konden ook niet lang in de speeltuin spelen, echt zonde! Zelfs met deet werd ik nog lek geprikt.... op de bungalow ramen zitten geen horren!

Wat ons ook verbaasde is dat op de hoofdwegen naar de camping 'dames van plezier' om het zo maar even te noemen zitten. Dit geeft wel een verloederd beeld...

Geweldig

carsetti sabrina
1-3-2018

Het was een heel mooi dorp, vlak bij zee, een mooie jachthaven

Prima Camping, ideaal als uitvalsbasis

J Jansen
15-8-2017

Camping Italia is een prima camping voor jong en oud. Vriendelijk mensen bij de receptie en bar/winkeltjes. Sanitair is voor camping begrippen goed en word een paar keer per dag schoongemaakt. Omdat ik met een groep was, hadden wij douche muntjes (voor warm water) en een key wat toegang gaf op het mooie zwembad. Animatie was vooral voor de Italianen en eindigde zo rond middernacht, hierna weinig geluidsoverlast gehad. Deze camping is ook ideaal als uitvalsbasis voor dag trippen. Lucca en Pisa liggen namelijk op "steenworp" afstand en ook Florence is met een 1,5 uur rijden prima te doen.

Nette camping, goedkoop, keurig zwembad (helaas met badmutsen), sanitair mag iets schoner, kaart van het restaurant is niet zo heel groot maar ze zijn niet te beroerd als je iets anders wilt op je pizza, het personeel is nog jong en dat kan je zien op drukke dagen.

Camping plaatsen zijn redelijk groot, (de echte grote plekken die staan achterin op de camping maar dat zijn geen plekken met een scheiding (veld dus), onze plek was groot genoeg,(wij hebben een grote caravan opbouw incl dissel 7m).

Genoeg schaduw plekken.

Winkeltje is niet groot maar heeft een ruim assortiment aan broodjes, maar de eerste levens behoefte kan je daar makelijk halen.

Het barretje op de camping maken ze lekkere cocktails en het personeel is uitermate vriendelijk.

In het Zwembad is sinds dit jaar een badmuts verplicht (kan je kopen voor 1 euro) (helaas wij hadden deze camping uit gekozen omdat er juist GEEN badmutsen verplicht waren).

Animatie is in het Italiaans,

stil zijn dat nemen ze niet zo ruim 00:00 is het stil. helaas kwam het wel voor dat er mensen na middernacht nog aankwamen.

Minpunten,

omdat de camping zo goedkoop is (24.50 per nacht, incl caravan, 2 personen en electra) moet je dus een soort chippie huren voor 10 euro. daar moet je geld op zetten om te douchen 0.20 cent per minuut. En je moet elke ochtend als je naar het zwembad wilt 3 euro erop laten zetten, dan mag je de hele dag in en uit het zwembad,

Je kan je auto buiten op de parkeer plaats zetten voor de borg van 10 euro voor het chippie,

Strand is 1.93 km lopen door het bos pad, maar met je spullen is dat niet verstandig,

Camping heeft hier een goede oplossing voor, er rijdt een busje elke 30 min van de camping naar het strand (free beach).

Camping ligt goed centraal voor vele leuke uitstapjes. Pisa, Lucca, Florance, Cinqeu Terra, (16.50 incl.wandelkaart. Een aanrader om dit te gaan doen).

Goed Restaurant op de weg naar pisa, Rustichello.

Leuke Boulevard van Viareggio zelf, 3km lang aan winkels en eettentjes. (voor de camping stopt de bus (nachtbus 20.25 tot 6 uur in de ochten, voor 3.50 retourtje)

Heerlijke camping

Cc.
18-7-2017

Heerlijk genieten geen overdadige animatie of overlast. Alles keurig onderhouden.

Mocht je een bungalow hebben deze is klein voor 5 personen wij zijn met 4 maar is prima in orde dit omdat je buiten leeft en het alleen gebruikt voor douchen en slapen

Geweldige familiecamping

M. Elberts
8-7-2017

Ligt heerlijk tussen de bomen en dichtbij strand. Hiervandaan kun je mooie uitstapjes maken naar Via reggio Lucca Pisa en zelfs Florence is goed te doen.

Echte aanrader.

Geweldig leuke vakantie

Hout Dap
27-5-2017

Het camping restaurant serveert zeer smakelijke maaltijden, diversiteit op de kaart en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het zwembad is niet te druk, biedt voldoende vertier, als je van glijbanen houdt, die zijn er niet. Daardoor wel relaxed, niet schreeuwerig. De blokhutten voldoen prima, geen airco, maar ben je snel aan gewend. Naar zee met de bus (gratis) of te voet, goed voor de benodigde beweging op vakantie :-) Animatie is met name gericht op de Italianen, is ook logisch, shows zijn geen echte publiekstrekkers.

Oude reviews (archief)

Leuke camping

Maaike
4-10-2016

Leuk zwembad, leuk chaletje. Restaurant was slecht, eten niet tegelijkertijd geserveerd. De helft zit dus al te eten en de andere helft niet. Dicht in de buurt van leuke plaatsjes en bezienswaardigheden. Animatie is geheel in Italiaans maar best leuk. Wij hebben geen herrie gehad van animatie. Althans niet overdreven. Wij zaten er ook even vanaf dus dat scheelt. De animatie is om 23.00 uur afgelopen dus begrijp het gemier uit andere recenties daarover ook niet zo goed...

nooit meer

a. mulder
30-9-2016

massale camping; gedateerd; kleine plekken zeker voor caravans; moeilijk bochten maken; op het grote veld achter vreselijk veel boomwortels, heel gevaarlijk; sanitair tijdens hoogseizoen niet altijd schoon; wel opvallend ruime toiletten en dan.... het lawaai, soms al vanaf 's middags tot dik na twaalven. je bent verplicht om wakker te blijven. personeel niet echt vriendelijk. dames bij de receptie wel vriendelijk. heel klein winkeltje voor zo'n enorme camping. restaurant oké. douches redelijk. dit was eens en nooit meer.

We hebben een aantal aanbieders voor Italia voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Italia in Viareggio, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Italia zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Italia scoort een 7.6 uit 10 op basis van 70 reviews.