Camping Italia

Camping Italia
7,1

Omschrijving
Verblijf op de kleinschalige Camping Bella Italia. Haal ‘s ochtends boodschappen in de winkel op de camping en ga ‘s avonds eten in het restaurant. Voor de douches en het zwembad moet betaald worden. Let op, een badmuts is verplicht tijdens het zwemmen. Neem de pendelbus naar het strand en het dorpje of rijd binnen een half uur naar Pisa of Lucca.

67 reviews over Camping Italia in het Nederlands

Leuk voor een keertje

Esther,
15-8-2018

Camping is qua ligging niet ideaal met kleine kinderen, te ver van het strand en n dorpje. Ok er rijdt wel n pendelbusje van de camping. Sanitair wat verouderd met douchemuntjes maar soms toch koud water. S Avonds langs de weg vd camping (overigens 3 campings naast elkaar) in de bossen gebeuren er dingen die je liever niet wil dat je kids meekrijgen en wat schreeuwerige harde animatie van de campings. Camping was wel verzorgd, winkeltje, lekker eten te krijgen etc.

Gereisd met vrienden in juli 2018

Het is een kleine camping wat een voordeel kan zijn met kleine kinderen. Er is animatie maar dat begint pas om 20.15 en is in het Italiaans.

Op de camping is een klein winkeltje, peperduue, een pizzeria afhaal en restaurart en nog een soort van cafe, waar Cappucino maar 1.20 kost en je broodjes kan halen. Er zijn 2 zwembaden. Beide vrij klein maar het water is heerlijk. Badmuts verplicht! De camping ligt naast een andere camping en daar is bijna de hele dag muziek te horen en op zaterdagavond zelfs tot 4 uur s nachts! De douche kost 0.50 ct per 3 minuten en sommige douches doen het niet. De afwasbakken zijn echt te laag! En er zijn maar 2 kraantjes waar warm water uitkomt. Zou dus niet daar gaan afwassen maar lekker bij de tent! De wc's en douches zijn meestal wel schoon.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Gezellige goedkope camping

Judith,
29-7-2018

Gezellige goedkope camping. Wij hadden een bungalow voor 6 pers. dus voor ons groot genoeg. De WiFi werkte bijna niet, jammer. Het restaurant was redelijk maar mijn partner had zijn gerecht al op en ik moest nog beginnen. De bus naar het strand was echt nodig en rijdt ook extra met drukte. Een heerlijke vakantie gehad maar stadje en restaurants hadden dichterbij moeten liggen.

Gereisd met partner in juli 2018

Vacanceselect

deze reis moet je een keer maken

H.H.Adolphe,
9-6-2018

netje ,schoon en leuke omgeving

Gereisd met oudere kinderen in mei 2016

Op zich een prima camping. Wij zaten in een blokhut wat prima vertoeven was.

Ontzettend aardige en hardwerkende mensen die de camping runnen.

Vanaf deze camping zit je binnen 1/2 uurtje in Pisa en Luca. Aanraders om naartoe te gaan. Ook Cinque Terre is fantastisch. Rij met de auto naar La Spezia, auto bij station parkeren en vanaf daar treinkaartje kopen. Mooie ervaring!

Op de camping zelf zit een leuk restaurantje waar je heerlijk kan eten. Zit ook een klein winkeltje bij waar je het hoog nodige kan kopen.

Negatief:

Wij zaten in de mei vakantie en werden bestookt door muggen. Normaal buiten zitten kon niet. Kinderen konden ook niet lang in de speeltuin spelen, echt zonde! Zelfs met deet werd ik nog lek geprikt.... op de bungalow ramen zitten geen horren!

Wat ons ook verbaasde is dat op de hoofdwegen naar de camping 'dames van plezier' om het zo maar even te noemen zitten. Dit geeft wel een verloederd beeld...

Gereisd met jonge kinderen in april 2018

Geweldig

carsetti sabrina,
1-3-2018

Het was een heel mooi dorp, vlak bij zee, een mooie jachthaven

Gereisd met partner in juli 2016

Prima Camping, ideaal als uitvalsbasis

J Jansen,
15-8-2017

Camping Italia is een prima camping voor jong en oud. Vriendelijk mensen bij de receptie en bar/winkeltjes. Sanitair is voor camping begrippen goed en word een paar keer per dag schoongemaakt. Omdat ik met een groep was, hadden wij douche muntjes (voor warm water) en een key wat toegang gaf op het mooie zwembad. Animatie was vooral voor de Italianen en eindigde zo rond middernacht, hierna weinig geluidsoverlast gehad. Deze camping is ook ideaal als uitvalsbasis voor dag trippen. Lucca en Pisa liggen namelijk op "steenworp" afstand en ook Florence is met een 1,5 uur rijden prima te doen.

Gereisd met vrienden in augustus 2017

Nette camping, goedkoop, keurig zwembad (helaas met badmutsen), sanitair mag iets schoner, kaart van het restaurant is niet zo heel groot maar ze zijn niet te beroerd als je iets anders wilt op je pizza, het personeel is nog jong en dat kan je zien op drukke dagen.

Camping plaatsen zijn redelijk groot, (de echte grote plekken die staan achterin op de camping maar dat zijn geen plekken met een scheiding (veld dus), onze plek was groot genoeg,(wij hebben een grote caravan opbouw incl dissel 7m).

Genoeg schaduw plekken.

Winkeltje is niet groot maar heeft een ruim assortiment aan broodjes, maar de eerste levens behoefte kan je daar makelijk halen.

Het barretje op de camping maken ze lekkere cocktails en het personeel is uitermate vriendelijk.

In het Zwembad is sinds dit jaar een badmuts verplicht (kan je kopen voor 1 euro) (helaas wij hadden deze camping uit gekozen omdat er juist GEEN badmutsen verplicht waren).

Animatie is in het Italiaans,

stil zijn dat nemen ze niet zo ruim 00:00 is het stil. helaas kwam het wel voor dat er mensen na middernacht nog aankwamen.

Minpunten,

omdat de camping zo goedkoop is (24.50 per nacht, incl caravan, 2 personen en electra) moet je dus een soort chippie huren voor 10 euro. daar moet je geld op zetten om te douchen 0.20 cent per minuut. En je moet elke ochtend als je naar het zwembad wilt 3 euro erop laten zetten, dan mag je de hele dag in en uit het zwembad,

Je kan je auto buiten op de parkeer plaats zetten voor de borg van 10 euro voor het chippie,

Strand is 1.93 km lopen door het bos pad, maar met je spullen is dat niet verstandig,

Camping heeft hier een goede oplossing voor, er rijdt een busje elke 30 min van de camping naar het strand (free beach).

Camping ligt goed centraal voor vele leuke uitstapjes. Pisa, Lucca, Florance, Cinqeu Terra, (16.50 incl.wandelkaart. Een aanrader om dit te gaan doen).

Goed Restaurant op de weg naar pisa, Rustichello.

Leuke Boulevard van Viareggio zelf, 3km lang aan winkels en eettentjes. (voor de camping stopt de bus (nachtbus 20.25 tot 6 uur in de ochten, voor 3.50 retourtje)

Gereisd met partner in juli 2017

Heerlijke camping

Cc.,
18-7-2017

Heerlijk genieten geen overdadige animatie of overlast. Alles keurig onderhouden.

Mocht je een bungalow hebben deze is klein voor 5 personen wij zijn met 4 maar is prima in orde dit omdat je buiten leeft en het alleen gebruikt voor douchen en slapen

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Geweldige familiecamping

M. Elberts,
8-7-2017

Ligt heerlijk tussen de bomen en dichtbij strand. Hiervandaan kun je mooie uitstapjes maken naar Via reggio Lucca Pisa en zelfs Florence is goed te doen.

Echte aanrader.

Gereisd met vrienden in juli 2016

Vacanceselect

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Italia in Viareggio, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Italia zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.