Camping Baia del Marinaio

Italië, Toscane, Vada

6.9Voldoende

• 5.7Eetgelegenheden
  • 6Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Baia del Marinaio voor je op een rij gezet:

• Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

Baia del Marinaio in Toscane is een echte familiecamping met een mix van Italiaanse en Nederlandse gasten. De camping is niet al te groot en de animatie-activiteiten zijn leuk maar simpel. Binnen 10 minuten lopen sta je op het strand. Een tip is om met de trein Florence te bezoeken, dan reis je sneller en makkelijker naar de hoofdstad van Toscane.

228 reviews over Camping Baia del Marinaio

• 2019
    8Famboer21-08-2019

Leuke camping!

Een leuke gemiddelde camping! Leuk zwembad met een leuke glijbaan! Prima sanitair, niet modern maar voldoet aan de eisen schoon en warm water! Soms wat roemoerig wat later op de camping. Wat wij erg fijn vonden is dat de camping autovrij is. Boodschappen kan je met een kruiwagen naar de caravan/tent brengen. Parkeerplaats is dichtbij. Het strand is op prima loopafstand, wel moet je een redelijk drukke weg oversteken. Tips zijn het strand bij Vada prachtige tropische stranden! Florence, Siena, Pisa, Lucca en Volterra echte aanraders!

• 8Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

• 1Ilse19-08-2019

Vies, ranzig en nooit meer!

Het is een rumoerige camping, echt vies sanitair met veel te weinig toiletten en douches. Bloedvlek op toilet heeft er 3 dagen gezeten! Zwembad is vies, water is troebel. De tenten van de touroperator (Red) mogen in de container, ze ruiken muf, bedden zijn ernstig slecht. De tenten van de andere touroperator zijn wel goed. Ester probeert het je wel naar de zin te maken, maar kan geen wonderen verrichten. Voor ons een tegenvaller, nooit meer!

• 1Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

• 6vakantieganger13-08-2019

Camping dichtbij het strand

We werden vriendelijk ontvangen op de camping. Mooie, schone stacaravan. Het zwembad is eigenlijk te klein voor het aantal mensen die er willen zwemmen. Wel veel geluidsoverlast van de animatie van 21.30 tot 0.00 uur. Maar niet alleen van deze camping, maar ook van 2 naastgelegen campings. We zaten achteraan (dus niet dichtbij de animatie). Indeling van de camping is niet erg gezellig. Veel achter hekken verscholen (voetbalveld, zwembad, animatiegedeelte). Wifi gratis bij het zwembad en de receptie. Het strand ligt op 10 min. lopen. Prima te doen. Wel vreemd dat er een Italiaanse familie kwam die op de stoel wilden zitten (en mochten gaan zitten) die ik al had. Er hingen geen spullen, maar stond wel een leeg bedje, die niet van mij was. Veel mensen hangen tasjes met spullen bij de strandstoelen en de parasol op, zodat ze de volgende keer weer op die plaats kunnen zitten op het strand.

• 5Eetgelegenheden

• 8IM12-08-2019

Prima camping!

Prima camping waar we ons met onze vier kinderen van 10, 10, 11 en 13 jaar prima hebben vermaakt. We hebben bij reservering gekozen voor een camping comfort plek in plaats van een standaard plek. Onze caravan + voortent + 3 persoons bijzettent kon hier zeer royaal staan. In de buurt leuke dorpjes en steden bezocht. Het zwembad, de glijbanen en de zee vonden onze kinderen erg leuk.

• 8Marc11-08-2019

Top tijd

Door de verschillende reacties op deze camping hebben wij ons serieus afgevraagd of onze boeking de juiste was maar gelukkig geen moment spijt gehad. We hebben een heerlijke tijd gehad. De stacaravan die wij geboekt hadden was netjes en had voldoende keukengerei. Erg lekker was dat er strandstoelen op het strand stonden waar wij onbeperkt gebruik van mochten maken. Het bewaakte strand was vlakbij en te bereiken via een bos waar de pijnboompitten voor het oprapen lagen. Het zwembad werd door beide jongens als erg leuk ervaren.
    De ligging van de camping is erg fijn. De bekende steden zoals Lucca, Volterra, Pisa en dergelijke zijn goed te bereiken. De mensen bij de receptie hebben wij als zeer vriendelijk en meedenkend ervaren. Ook als je gewoon langs liep werd er gegroet. Ook hadden ze goede tips over het lekkerste ijs, beste restaurantjes en uit check tijden. Al met al een fijne tijd.

• 7Familie Smit10-08-2019

Leuke knusse camping! Overzichtelijk en schoon

Voor het eerst op deze Camping. Met 2 kids 6/3 jaar oud. Leuke straatjes tussen de bomen mooie schaduwplek, 3 sanitairgebouwen op loop afstand simpel wel schoon wat verouderd, maar dat niet als vervelend ervaren. Prima zwembad met 2 glijbanen. Onze kinderen wilden er nooit meer uit. Loopafstand strand. ( moet wel een drukke weg eerst oversteken) Animatie heel erg leuk. Leuk team en elk kind is vrij om in te haken wanneer ze willen. Mini disco is alleen om 21.30 dat was niet haalbaar helaas. (Te laat voor onze kindjes) Een prima camping niet al te groot daardoor overzichtelijk met veel Nederlandse en Italiaanse mensen. Wij hebben 3 weken genoten ook van de prachtige omgeving en nog een leuke aanrader is het zandstrand Vada als je even in tropische sfeer wilt zijn. 5 minuutjes met de auto te bereiken☀️ We zijn bij AquaVillage Cecina geweest. Dag vermaak van 10-18 superleuk. En acquariodiLivorno/ heel koel binnen erg veel mooie vissen!

• 7RvdM09-08-2019

Prima camping !

Leuke camping met alles er op en eraan. Mooie ruime plekken met vaak genoeg schaduw. Sanitair is inderdaad wat verouderd maar wel altijd schoon. Douche en afwaswater helft van de tijd niet warm. Zwembad prima en 10 minuten lopen naar zee was ook top! Verder is de camping prima gelegen als uitvalbasis naar Pisa (1uur) Florence (1.15uur) en diverse andere leuke plaatsjes in de buurt. Camping met veel Nederlanders en in onze periode (laatste 2 weken Juli) nog opmerkelijk veel lege plaatsen. Voor herhaling vatbaar

• 5Eetgelegenheden

• 7Anoniem09-08-2019

Leuke camping voor kinderen.

Leuke camping met mooie begroeiing. Het zwembad is leuk voor alle leeftijden. De kinderen (5,9,12) vonden de animatie erg leuk. De Italiaanse begeleiders probeerden Nederlandse woorden te gebruiken zodat de kinderen beter snapten wat er verteld werd. Het sanitair is minder, het water was niet altijd warm en het was niet altijd even schoon. Daarnaast mist het restaurant gezelligheid, we hebben er daarom niet gegeten. We hebben 1 keer pizza afgehaald die prima smaakte. Naast de camping zit een hotel waar een goed restaurant bij zit.

• 4Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2Erik20-07-2019

Enorm slecht sanitair , altijd koud!!

We zijn voor de eerste keer op deze camping geweest met onze dochters van 15 en 13 jaar oud, en we gaan hier ook nooit meer naar toe. Hij staat veel te hoog beoordeeld. Camping plaatsen zijn klein, zwembad is zeer gedateerd, horeca is sfeerloos op de camping. Ook het sanitair is zorgelijk , van de 10 keer dat je gaat douche was het 9 keer koud. Ook het water om af te wassen was bijna altijd koud. Het sanitair woord ook maar eens per dag gereinigd dus eind van de dag is het gewoon vies. Let op met boeken van deze camping.

• 1Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

• 7van Dam04-07-2019

Prima camping, voldoet aan alles.

Prima camping in Toscane. Het sanitair ziet er wat verouderd uit maar voldoet aan alle eisen en wordt netjes schoongemaakt. Het winkeltje en de restaurants zijn helaas wat minder. Maar naast de camping zit een erg gezellig restaurant waar je heerlijk kunt eten. Het zwembad is top, voor elke leeftijd geschikt. Helaas wordt er wel fanatiek handdoekje gelegd waardoor je nooit een ligstoel hebt. Om 9.30 gaat het zwembad open, mensen staan dan in de rij om hun handdoek neer te leggen en weer weg te gaan. Vervolgens komen de meeste pas rond 16.30 weer naar het zwembad. Op 10 minuutjes rijden zit er een erg mooi wit strand met zeer helder water.

• 4Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juni 2019

14 tips over Camping Baia del Marinaio

• Patricia200, 20-01-2014

beter achter op camping huren en niet dicht bij zwembad

• Fam. Bosman, 02-08-2013

Even de poort uit en 100m. rechts zit een beter restaurant (ook afhaal) met speelfaciliteiten voor kinderen. Winkeltje duur en onvoldoende brood (bruin brood zoutloos!). Supermarkten in Vada (Coop en Conad) en Cecina (o.a. Lidl).

• M. Vermerris, 22-07-2013

In beide restaurants kan je ontzettend lekker eten. De Bistecca is geweldig en een aanrader. Wil je rustig eten dan kun je beter aan de kant van de supermarkt gaan eten omdat bij het andere restaurant de animatie om 21.00 uur begint.

50 vragen over Camping Baia del Marinaio

• Jamie Breimer, 03-03-2019

nederlanders op de camping?

ik las ergens dat er veel Italianen op de camping zijn en maar weinig Nederlandse gezinnen. Wij hebben 2 jongens van 10 en 12 en zij zouden het leuk vinden als er veel Nederlandse leeftijdgenootjes zijn. Heeft iemand een idee?

B. Stadhouders, 09-04-2019

Ik heb begrepen dat het een mix is van voornamelijk Nederlanders en Italianen. Wij gaan met 3 kinderen waaronder een jongen van dan 10 jaar.

• miranda, 23-08-2017

afstand tot dorpje

Wij willen komende week naar deze camping gaan, wij vragen ons af of er dicht bij de camping leuke dorpjes liggen. Is dat op loopafstand van de camping?

Ingrid , 04-12-2017

Zijn jullie nog geweest?? Wat vond je ervan? Was het dorp op loopafstand?? Wat vonden jullie van de camping?

• El, 02-06-2017

wekelijkse lakenwissel bij stacaravan Living

Bij deze caravan is een wekelijkse lakenwissel inclusief. Kan iemand mij vertellen wat precies het aanwezige laken pakket inhoud..... alleen een laken? of een * set beddengoed per persoon? Zijn er evt. dekbedden of lakens aanwezig?

Camping Baia del Marinaio info

• Aantal sterrenstersterster