Vakantiehuis Gli Asini Felici

Vakantiehuis
Vakantiehuis Gli Asini Felici
8,5

73 reviews over Vakantiehuis Gli Asini Felici in het Nederlands

De eigenaresse, Doesjka, ontvangt je allerhartelijkst. Ze legt je een paar simpele dingen uit, even hoe alles werkt en waar alles ligt en staat, maar regels zijn er eigenlijk niet. Heerlijk! Gewoon op goed vertrouwen je eigen gang gaan op het terrein en

Op de zaterdag van aankomst op de hoge berg met super uitzicht wordt je ontvangen met een gezellig diner van het huis op zijn Italiaans! Aan een lange tafel, samen met alle andere gasten is het gebruikelijk om je vakantie te starten. Iedereen stelt zich gelijk voor aan je. Heerlijk dat er na een lange reis voor je wordt gekookt en bijkomend voordeel is dat alle kinderen, die aan een tafel bij elkaar worden gezet, elkaar ook gelijk kennen. Daar hebben ze de rest van de vakantie plezier van en de Papa's en Mama's dus ook! Het maakt je verblijf direct gezellig omdat je iedereen gelijk het ijs gebroken is en het eten en de drankjes op tafel staan. De grote buitenkeuken mag iedereen gebruiken om lekker te koken tussen de middag of 's avonds, het zwembad ligt direct aan het terrasje bij de keuken en er staat een grote gevulde koelkast. Elk item is een euro en je moet zelf turfen. Aan het einde van je vakantie reken je af. Zalig dat dit nog bestaat :-)...

Wij hadden de eerste week de ingerichte safari tent en de tweede week de logde omdat de safari tent niet meer voor 2 weken achter elkaar te boeken was. Even verhuizen op zaterdag en genieten weer. De tent was super en avondtuurlijk voor mijn dochter, maar vooral ook de lodge (met eco toilet) was echt geweldig. Echt een ontdekking op deze verborgen plek en we hebben dan ook twee weken enorm genoten. Ik zou hier echt niets aan willen veranderen en kan het iedereen aanraden die afgelegen plekjes zoekt. Zeker ook voor kinderen geweldig, met de loslopende ezels Benjamino en Luna en de honden Ale en Rufus. Als je het even vraagt kun je gewoon een ezeltje optuigen en kunnen de kinderen er op rijden. Dit vond mijn dochter geweldig. Omdat het lekker overzichtelijk is met een aantal losse kampeerplekken, 2 safari tenten een lodge en twee appartementen is het alles behalve massatoerisme. De kids lopen dan ook de hele dag veilig rond als de camping vol zit ben je met hooguit 35 mensen.

Dankjewel voor 2 heerlijke weken Doesjka!

Ciao

Groet David, Janna en Asia

Leuke plek midden in de natuur

Samuel en Lies, 8-10-2017

Super leuke plek, wij verbleven in de lodge verscholen onder de bomen en in de Schaduw.

Het is er een leuke bende, er lopen dieren en ezels rond, je kunt iets verder gaan paardrijden. Je kunt alleen in de lodge of allemaal samen koken aan het zwembad. Allemaal heel verzorgd en met aandacht voor details: mozaieken op het zwembad, luifeltje in de badplaats. Niks moet veel kan mits goede afspraken. Wekelijks eet en kookt iedereen samen onder leiding van Doesjka.

In de omgeving kun je lekker eten, plekken bezoeken:Lucca, Firenze, Pisa...

Samuel, Lies, Jente en Jorrin

Uitzicht, Gezelligheid en Privacy

C en D, 17-9-2017

Wij houden niet van grote massale campings, Daarom is deze camping top. Gezellig omdat het kleinschalig is, en privacy omdat je niet op elkaar bord kijkt!! Heerlijk!! Een aanrader!!

Geweldige plek!

Maus, 11-9-2017

Heerlijke twee weken gehad. We hadden een ingerichte tent tussen de bomen. Uitzicht was formidabel, de rust verslavend. Prima locatie ook: dichtbij mooie riviertjes en 40 min van het strand. Gewoon een dikke aanrader!!

Rust & Privacy, back to basic in de natuur

Puur Alicia, 8-9-2017

Wij verbleven in de lodge, welke vrijwel geheel bestaat uit (gerecycled) hout, heerlijk rustiek.

Het deck is geweldig, schaduwrijk (daardoor koel)

en met een heerlijke hangmat !

De eco-wc is even wennen en wel jammer dat er geen douche ter plekke is (al was het maar zo'n "ophang>door-zon>warm waterzak") want naar het douchehuisje (& de rest vd faciliteiten) lopen is een aardige klim !

Er zijn veel verschillende bomen, planten en dieren.

Onze zoon vond alle (huis)dieren geweldig en heeft zich prima vermaakt met (Nederlands sprekende:) vriendjes in en rondom het zwembad.

Doesjka doet echt haar best om een "familie-band" te creëren, beginnend met een gezamenlijke maaltijd bij aankomst, wat erg fijn is na zo'n lange reis.

Dat er wat versnaperingen te verkrijgen zijn in de (gezamenlijke) keuken is ook erg prettig.

Kortom, wij hebben een heerlijk relaxte vakantie gehad !

We hebben genoten.

Ineke Harkink, 31-8-2017

Prachtig uitzicht, gemoedelijke camping. Vrolijke eigenaresse die je veel over de omgeving en activiteiten kan vertellen. Samen koken en eten op de aankomstdag (zaterdag) om elkaar te leren kennen.

Heerlijk verblijf op een fantastische locatie

Familie Bes-Heezen, 30-8-2017

Wij verbleven met onze kinderen van 5 en 7 in de 'lodge'. Dit is een leuk ingericht houten huisje met een groot terras en een prachtig uitzicht. Hangmat, ligstoelen en keuken/ koelkast. Het uitzicht was prachtig, de kinderen maakten meteen vriendjes met kinderen en ezels/ honden en in het zwembad kon je lekker afkoelen (was nogal heet in augustus..). Vanuit de lodge hebben we allemaal mooie plekken in de omgeving bezocht (o.a. Lucca, Pisa, Viareggio), dus de ligging is ook prima. Kortom: heerlijke tijd gehad.

Een bijzondere plek voor bijzondere mensen :)

Echt iets anders, superleuk en gezellig!, 21-8-2017

Wij zaten in het appartement met een fantastisch uitzicht. Binnen is het wat donker maar daardoor houdt je ook goed de zon/warmte buiten. Lekker ruim en leuke inrichting. De eerste avond had Doesjka allemaal lekker eten geregeld waarbij iedereen die wilde kon aanschuiven waardoor we een gezellige start hadden en de andere gasten leerde kennen. Het zwembad is niet heel groot maar vooral super gezellig alles mag en kan! De beestenbende is ook erg gezellig, de kinderen (11 en 13 jaar) hebben genoten. Mooie omgeving en geweldige gastvrouw. Het kleinschalige en soepele karakter spreekt ons vooral aan; Leuk adres wat we zeker gaan onthouden!

De ongelofelijke gastvrijheid. En de behulpzame gasten. Er werd door vele geholpen om de caravan op zijn te kleine plaats te krijgen.

Bij nader inzien was ons kip 42 KG 6,50 mrt wel iets te groot er werd ontichelijk veel werk verzet om hem op zijn plaats te krijgen wat niet met de auto mogelijk was. Een 4x4 zou er geen problemen mee hebben maar ons advies kleinere caravan. Moest met een trekker weer van zijn plaats gehaald worden bij vertrek.

Hierdoor helaas wel schade aan dissel opgelopen die jammer genoeg vervangen moet worden.

Prachtige omgeving en leuk opgezeten mini camping met twee ezeltjes.

Erg leuk voor kinderen. Ook zwembad was lekker en schoon.

schitterend !

familie jochems, 10-8-2017

wij verbleven eind juli 2017 op deze prachtige natuurcamping.Wat een uitzicht!

De loslopende dieren en het zwembad vielen bij onze kinderen zeer in de smaak. Uiterst behulpzame en zorgzame gastvrouw.

De verblijfplaats is centraal gelegen tussen lucca, firenze en pistoia. een prachtige uitvalsbasis om de streek te verkennen!

een aanrader!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Gli Asini Felici in Uzzano, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Gli Asini Felici zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Gli Asini Felici scoort een 8.52 uit 10 op basis van 73 reviews.