Tijdelijk €25 aanbetaling

Vallicella Glamping Resort

We hebben de beste aanbieders voor Camping Vallicella Glamping Resort voor je op een rij gezet:

8FantastischScore uit 246 reviews
+45

8FantastischScore uit 246 reviews
  • 6.2Staat v/h sanitair
  • 8.1Eetgelegenheden
  • 8Waardering

• Sportfaciliteiten
Meer camping info

Terrassencamping Vallicella ligt in Italië bij Scarlino. Houd er rekening mee dat sommige delen op de camping wat verouderd zijn. De camping heeft een zwembad, restaurant en voor de kinderen is er animatie. De camping ligt vlakbij de kust en in de buurt zijn dan ook veel mooie stranden te vinden of pak de boot naar Elba voor een dag.

246 Reviews over Vallicella Glamping Resort

• 8EStarmans04-09-2022

Mooi resort

Wij stonden op het camping-gedeelte, dat zijn ongeveer 15 campingplaatsen. Het is voornamelijk een resort / glamping. Voor het echte camping-gevoel moet je hier dus niet zijn. Maar wel voor luxe, schoonheid en een mooi zwembad (en een camping dichtbij zee zonder veel vaste gasten;)).

Erg mooi aangelegd resort, super zwembad met glijbaan (neem daarvoor je opblaasbanden / opblaasdingen mee, dan hoef je ze niet hier te kopen). Restaurant en alles ziet er netjes uit.

Sanitair is prima en redelijk nieuw en wordt vaak onderhouden. Er zijn nog wel veel puntjes op de i te zetten (de kranen spuiten zo hard dat je kleding nat wordt bij het handen wassen, de douches zijn erg klein en helemaal onder de kalk etc etc).
    Receptie was vriendelijk (vooral real life), ook Nederlandse bij de receptie. Animatie was super goed (nog nooit ergens betere gezien). Wel ver rijden van bezienswaardigheden, maar dat is vaker zo in Toscane

• 6Staat v/h sanitair
  • 9Esther22-08-2022

Prachtige camping met geweldig zwembad

Wij hebben een fantastische vakantie gehad op Glaming resort Vallicella. Wat een prachtige camping op een bijzondere plek! De camping is aangelegd op een berg, waardoor je eigenlijk op elk plekje een prachtig uitzicht hebt. Wij waren met onze 3 dochters van 2,5 en 7 jaar oud en deze waren niet weg te slaan uit het zwembad, bij de sportclub en disco. Er werd een hoop georganiseerd door het animatieteam, erg leuk! Wij verbleven in een next xl via de camping geboekt. De caravan zag er weer top uit en het uitzicht was prachtig. Als we dan een negatief puntje moeten noemen is dat het handdoekje leggen, waar wij niet aan mee wilden doen. Als wij ‘s middags aankwamen bij het zwembad, was er geen plekje meer vrij. Wij hebben meerdere keren, gewoon handdoeken weggehaald van mensen die er niet waren. Ons advies daarom ook, gewoon doen want anders blijven mensen mee doen aan deze gekte! Verder echt een top vakantie gehad en zeker een aanrader.

• 8Staat v/h sanitair
  • 9Fam.Hoek16-08-2022

Geweldige vakantieplek

Wat een mooie camping her woord Glamping past helemaal, zit je klaar ik ga beginnen. Wij hadden een stacaravan met airco een pre hier in Toscane wat een hitte ru8m 38 graden tien dagen lang. De mobile home was prachtig en hebben heerlijk geslapen dankzij die heerlijke airco. Het restaurant krijgt een dikke 9, wat een geweldig personeel e doen zo hun best het eten is keer op keer een feestje. Het zwembad is geweldig vooral de wildwaterbaan was een feestje ook voor de ouders. Lunchen kun je boven bij t zwembad heerlijk tosti kipsalade en heerlijke broodjes. De golfkarretje rijden op oproep en brengen je overal waar je wilt, wij klommen zelf de stijle helling op naar boven. Goed voor de kuitspieren, onze kids hebben de tijd van hun leven gehad en vermaakte zich prima met de vooral Hollandse kids 95%. Tot 13 jaar een prima camping, de animatie is vooral gericht op de kleintjes tot 10 jaar. Uitzicht restaurant een dikke tien. Magisch plekje

• 10Eetgelegenheden
  • 8Loet11-08-2022

Mooie camping

Prachtige camping Ontzettend leuke en gezellige camping. Wij hadden een tent via Tendi. Veel ruimte en ze liggen dicht bij het zwembad. Dus niet ver lopen. De plek is wel bepalend. Wij zouden niet overal willen zitten. De taxi rijdt en brengt je wel naar het zwembad enZ. Dit is echt goed geregeld. Hele aardige meiden. Een groot compliment voor het animatieteam. Heel erg enthousiastst en vriendelijk. Zwembad is erg mooi, wel wat druk in het hoogseizoen. Bij de bar kun je lekker lunchen en een drankje doen. Restaurant ligt mooi. Het supermarktje vonden wij minder en had erg weinig keus wat betreft brood.

• 9Christa30-07-2022

Topcamping!

Prachtig uitzicht, vrolijke animatie, gezellige bar, vriendelijk personeel, heel fijn zwembad, geniale waterglijbaan voor uren plezier, lekkere ligbedjes, goede sfeer, gemoedelijk. Vlakbij de zee, Elba en de supermarkt.

Als ik iets moet noemen wat jammer is: doordat het een terrassencamping is, weinig ruimte om je verblijf heen.

• 10Staat v/h sanitair
  • 8Renee23-07-2022

Prima camping, fijn zwembad

We zijn een week geweest en hebben een fijn verblijf gehad met onze 3 kinderen (6,8, en 10 jaar).

We hadden een chalet (“chalet 6”): veel privé ruimte erom heen, prachtig uitzicht, voldoende groot en schoon. Enig nadeel was de ietwat kleine veranda waardoor het met de tafel passen en meten was. Er is ook een tuintje incl parasol dus daar kan je ook zitten.

Het zwembad is fijn, leuke glijbaan en heel leuk dat er weinig restricties waren in het zwembad (overgooien, opblaas figuren, duiken etc allemaal oké). Nadeel is het “handdoekje leggen” bij het grote zwembad waar niet op gelet/gehandhaafd wordt. Hierdoor hadden we meermaals geen plek om te zitten/liggen.

De taxi’s zijn heel fijn ivm de hoogte verschillen (en aardige NL meiden die ze besturen). Het dagelijkse voetbal en avond programma viel in de smaak.

Kortom, een leuke tijd daar gehad!

• 8Saskia20-07-2022

Mooi gelegen camping met superleuke glijbaan

De camping is een niet al te grote camping gelegen op een heuvel bij het plaatsje scarlino. Qua bezoekers beetje gemixt, Italianen, Nederlanders en wat Duitsers. Animatieteam is grotendeels Nederlands. Er wordt heel veel georganiseerd maar meeste met name gericht op wat kleinere kinderen. Onze kinderen van 9 en 11 waren er al bijna te groot voor. Behalve het dagelijkse voetballen dan. Het zwembad is echt top. Met name de lange glijbaan. Ook voor volwassenen leuk. Wij zaten in een air lodge dicht bij het zwembad en restaurant maar als je hier wat verder vandaan zit rijden er de hele dag door golfkarretjes als soort van taxidienst. Super goed geregeld. Want het is anders echt wel een hele klim in die bloedhitte. Nadeel vd camping vonden wij dat het toch wel ver van de wat mooiere steden in Toscane ligt. En door de hitte heb je ook wel wat minder puf om echt wat te ondernemen. Al met al Zou Ik de camping wel aanbevelen.

• 8J.Eggen25-08-2021

Mooi gelegen camping fantastische glijbaan

Bij aankomst schrok ik wel even van de steile weggetjes en paadjes die je moest beklimmen om ergens te komen. Gelukkig hadden wij een accommodatie dicht bij de voorzieningen zoals het zwembad en animatie. Wij hadden geen eigen sanitair in onze accommodatie(coco suite) opzich geen probleem maar het sanitair van de camping is echt heel slecht en als je jezelf een glamping wil noemen zouden ze daar zeker wat aan moeten doen! Animatie team super enthousiast en gezellig, die maken het de kinderen echt naar hun zin! Zwembad en glijbaan zijn super, onze oudste van 5 vermaakte zich hele dagen op de glijbaan. Mocht je een kleintje in de kinderwagen hebben zoals wij hadden, dan is deze camping niet echt geschikt en kan je beter voor een wat vlakkere camping kiezen. Wij komen hier zeker een keer terug als de kids iets groter zijn! Tip als je van wijn houd: Morris Farm op 15 minuten rijden, heerlijke wijnen proeven met fantastisch uitzicht!

• 7Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair
  • 9Rick24-08-2021

Zoon (10): "Vallicella is de beste camping ever"

"Als ik hier zou wonen, zou ik gelijk naar Vallicella gaan" zei mijn oudste zoon (10) toen wij, in officieel het mooiste plaatsje van Toscane, Suveretto waren. "Vallicella is de beste camping ever". Onderweg terug uit Suveretto wilden we nog een keer naar Scarlino, dat eigenlijk niet onderdoet voor Suveretto in schoonheid, met zijn klooster, nauwe straatjes en het vervallen kasteel. In de auto werd door de jongens druk gerekend met de tijdschatting van de routeplanner, of we wel op tijd thuis zouden zijn voor nog een plons in het zwembad en de minidisco daar, bij de bar. We wisten niet dat onze jongens daar zó gek op konden worden, mede door het enthousiaste team van de animatie dansen ze elke avond enthousiast mee. Wij slaan het tafereel dan gade met een koud pilsje, ook een Aperol Spritz is populair en je kan makkelijk een praatje maken als je dat wilt, veel nederlanders. De liedjes schallen na thuiskomst nog uit de speakers, "Ritmo d

• 9Staat v/h sanitair
  • 7Louw19-08-2021

Redelijke camping maar niet voor herhaling vatbaar

Het is echt een terassencamping waarbij er bijna geen accommodaties gezellig bij elkaar staan. De tenten van Tendi liggen op een dor terrein en zijn lastig te bereiken, ze staan absoluut niet gezellig maar liggen wel dichtbij het zwembad en de animatie enz. Het zwembad is mooi maar er zijn veel oudere kinderen die niet op kleine kinderen letten (vooral in de wildwaterbaan, de pret voor onze kids was dus van korte duur), ook de badmeesters letten nier op. Er zijn te weinig ligstoelen waardoor je handdoekje leggen krijgt. Verder is de camping en ook het zwembad niet overzichtelijk. Wel erg leuke en enthousiaste animatie in het Nederlands! Voor ons niet voor herhaling vatbaar. Camping weekend en Orlando in Chianti vonden wij vele malen mooier (vooral voor jongere kinderen).

Camping Vallicella Glamping Resort info

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkBeschikbaar