Camping Il Fontino

Met jonge kinderen

mooie rustige camping!

Erik
21-8-2016

Perfecte niet al te grote camping met een mooie zwembad goed restaurant en schone toiletgebouwen. De ligging is ook gunstig om Toscane te ontdekken.

Geweldige camping prima sfeer mooie stranden.

Charles
15-8-2016

Gewoon een fastische camping.!!!!!! Mooi zwembad, prima plaatsen, (wel even wennen aan het feit dat je soms over elkaars plaats moet lopen.) goede ligging 4 km van het strand. met pendelbus v/d camping of eigenauto (5 euro's per dag deel. Parking)

Prima restaurant goede prijs kwaliteit. Heerlijke koffie vanaf 07.30 kleine winkel voor dagelijkse dingen. Boven al heerlijke Italiaanse sfeer goed gelegen voor bezoek Rome Pisa Engels mooie Toscaanse dorpjes. Kortom een aanrader deze camping.

Fantastische camping, 2e jaar op rij!

Marcel
6-8-2016

Zwembad top! Animatie Time Art top, in alles! Restaurant heerlijk eten, goede pizza's en ook de rest, heerlijke wijnen. Mooie rustige omgeving en uitvalsbasis naar Elba, Grossetto, Rome en Siena (80 minuten). Kinderen vonden het geweldig, wij ook.

Wat een herrie !!

Sezanne
3-8-2016

Teveel herrie in deze mooie rustige omgeving zo jammer !

locale bewonders zouden actie moeten ondernemen om dit te stoppen !

Het overschreidt echt de grens van acceptabel geluid !

Mooie camping,savonds te druk!

E.
16-8-2015

Camping is mooi met leuke huisjes. Mooie begroeiing, veel olijfbomen. Zwembad heel mooi en groot maar met een overfanatieke, strenge badmeester. Er mag bijna niks in het zwembad dat is erg jammer. Er is ook teveel flauwe animatie op de camping, wat helemaal niet nodig is. Pas om 21:30 begint het hele programma met kinderdisco en daarna een quiz of karaoke. De muziek schalt over de camping tot een uur of 12. En dit elke avond! Sinds dit jaar was er een nieuwe camping geopend tegenover en daar hoor je de muziek ook heel goed van. Dus savonds op ons terrasje hoorden we alles door elkaar, erg storend . Overdag aan het zwembad werd je door t animatie wel 2 tot 3 keer gevraagd of je mee wilde doen met aquagym,yoga,spelletjes enz enz. Dus prachtige camping maar erg onrustig en veel herrie elke avond. Totaal niet wat we zoeken op een camping. Niet aan te bevelen als je rust zoekt.

Deze camping ligt echt prachtig tussen de olijfbomen. Wij kwamen op de bonnefooi met als nadeel dat we een plaats ergens in het midden kregen. Geen afscheiding dus iedereen loopt links en rechts over je plek heen. Er zijn wel hele mooie plaatsen. Zwembad prachtig! Leuk restaurantje en prima sanitair, systeem dat je 3 x 3 minuten per dag kunt douchen. Wel luidruchtige animatie en soms lawaaierige jeugd. Mix van Italianen en Nederlanders. Vriendelijke receptioniste, eigenaresse was minder vriendelijk. Makkelijk met de auto naar het strand (10 minuten). Redelijke prijs.

Matige Camping

Tineke
28-12-2013

We hebben met 2 koppeltjes deze camping geboekt met garantie dat we 2 plaatsen naast elkaar zouden krijgen. echter bij aankomst ging het al meteen de mist in. na 1uur onderhandelen kregen we eindelijk 2 goede plaatsen aangewezen. 1 minpunt is dat je je plaats altijd deelt met andere. we zagen dat sommige plaatsen nogal chaotisch waren ingedeeld waarbij tenten kriskras door elkaar staan. weinig privacy en dicht op elkaar.

we hebben geen kinderen maar er was genoeg entertainment. zelfs bij ons kwam de entertainer elke dag langs of we willen meedoen met de spellen.

Sanitair: werd wel dagelijks vaker schoongemaakt (en dat is nodig want na 1u zag het er weer smerig uit) Zeer vervelend dat de douche een systeem heeft waarbij het 2 min water geeft en daarna 2 min geen water. warmte is niet in te stellen waardoor je vaak te warm of te koud water had.

sommige personeelsleden waren minder vriendelijk. zwembad: ip goed. echter bedjes zijn snel weg en de kitranden vonden we vaker in het water

Voor herhaling vatbaar!

Annet Nool
10-8-2013

Il Fontino is een overzichtelijk en kleinschalig vakantiepark, deels camping, deels huisjes. Wij hadden een huisje gehuurd. Huisje is vrij basic en niet supergroot maar alles was aanwezig incl. airco. Faciliteiten waren prima: mooi zwembad, leuk restaurant, praktisch winkeltje, voetbalveldje en speeltuin. Grote supermarkt is vlakbij. Voor kinderen leuke activiteiten. Ligging is prima, vlakbij zandstrand en leuke stadjes. Prijs/kwaliteit verhouding is goed.

We hebben lang gezocht naar een camping (met alle vrijheid voor onze peuter en kleuter) met een huisje (meer luxe dan een stacaravan) in de buurt van een dorpje en de zee. Helaas bood deze terascamping door alle trapjes voor de deur niet de gehoopte vrijheid en had het huisje veel weg van een vierkante caravan. Het strand en een leuk dorpje zaten op zo'n 10 km. Voor mensen met kleine kinderen niet aan te raden. Voor mensem met wat grotere kinderen die het geen probleem vinden dat buiten de camping voor alles de auto gebruikt moet worden zal ik de camping niet perse afraden maar ik heb betere campings gezien. Het is een kleine camping. Het restaurant en de speeltuin niet geweldig. Mensen bij bar zijn vriendelijk en het zwembad is heerlijk. Alles lijkt een beetje verouderd. Gezien het feit dat schoonmaak en bed-/badlinnen is inbegrepen is het niet zo'n dure camping

Leuke plek, maar geen absolute-rust

Rolf
18-7-2013

2 weken geweest in juli 2013.

Positief:

- proper sanitair, wordt 2x per dag gepoetst

- gezellig restaurantje. Lekker eten voor weinig geld.

- personeel doet z'n best om zich verstaanbaar te maken.

- mooi zwembad met degelijk kinderbad voor de kleintjes.

- mensen die een ligstoel aan het zwembad willen reserveren door er een handdoek op te leggen een uur voor ze komen zwemmen, zijn er aan voor de moeite: de badmeesters ruimen deze netjes op. Iedereen gelijk voor de wet!

Minder positief:

- plaatsen liggen soms dicht bij elkaar en niet allemaal aan de weg.

- de avondlijke rust wordt niet door iedereen gerespecteerd. Om 23.30u soms nog lawaaiige kinderen. Hoewel dat ook aan de ouders ligt...

- persoonlijk vinden wij het volume van de animatie ' s avonds te hoog. We waren blij dat we een eind van de animatiezone zaten, maar dan nog...

- honden moeten strikt aan de leiband, maar die van de eigenaar mogen los over de camping lopen...

We hebben een aantal aanbieders voor Il Fontino voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Il Fontino in Scarlino, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Il Fontino zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.