Camping Parco Delle Piscine

Camping Parco Delle Piscine
7,6

Omschrijving
Camping Village Parco Delle Piscine in het binnenland van Toscane is een gezellige en niet te massale camping. Hier vind je verschillende zwembaden en leuke animatie activiteiten, onder andere zelf pizza's bakken! De camping ligt naast het dorpje Sarteano, waar 's avonds vaak wel ergens live muziek is. Ga ook zeker eens naar het Trasimenomeer.

We hebben een aantal aanbieders voor Parco Delle Piscine voor je op een rij gezet:

230 reviews over Camping Parco Delle Piscine in het Nederlands

Nooit meer

IMA,
19-8-2018

Mooie ligging en vriendelijke, zakelijke ontvangst. De camping heeft brede asfaltstraten en was voor de helft niet bezet. Sfeerloos. Kaal. Er is weinig te doen en twee zwembaden zijn openbaar en worden ingenomen door Italianen. Onze accommodatie bij aankomst was verroest, het matras tot op de veren versleten en goor, de kinderbedden te kort, de douche beschimmeld, wastafel los en vieze plaklaag. Door dikke bouten kon het stalen verroeste trappetje niet aangesloten staan. Hier kwam onze jongste van 9 tussen en liep twee grote open beenwonden op direct bij aankomst. De rest van het straatje stond leeg. Begrijpelijk. Na klagen kregen we een andere accommodatie. Opluchting. Maar wij gaan hier nooit meer heen.

Een erg mooie, schone camping prachtig gelegen

Steenbakkers,
1-8-2018

Een prachtige camping bovenop een berg, mooie ruime plekken, erg schoon en een perfecte uitvalsbasis voor trips naar Pienza, Siena, montalcino en Montepulciano allemaal binnen het uur te rijden. Het historische centrum van Sarteano ligt op loopafstand.

Let wel de helft van het campingterrein (zwembad, voetbal- tennis-basketbalveld speeltuin alsmede alle bijbehorende grasveldjes en ligweides) is gemeenschapsgrond dit betekend dat mensen uit de omgeving hier ook gebruik van maken. Wat zeker voor de sportvelden geen pluspunt is, de lokale jeugd heeft deze veldjes echt overgenomen.

Het andere minpunt is toch wel het animatieteam.....eigenlijk ronduit slecht te noemen....4 Italiaanse meiden zeer slecht Engels sprekend waardoor er met de kinderen op de camping haast geen interactie was.

Buiten dat is het echt een fantastische plek om te verblijven....de bakker en coop zitten op loopafstand

Heerlijk, kom er graag terug.

Rene Burema,
21-6-2018

Sarteano is een heerlijk rustig plaatsje en ideaal om vanuit hier de omgeving te verkennen met vele mooie dorpjes, steden en natuur,

Neckermann Reizen

Pluspunten : het buiten zwembad zonder chloor , 24 graden, ook in het voorseizoen. Nette caravan, aardige mensen , rust, de prijs in het voorseizoen

We misten het gezellige camping leven, de hoge laurierhagen beprekten het uitzicht en we hadden pech met het weer ( heel veel regen door het lage drukgebied in de buurt)

Prima camping met veel zorg voor de gasten

Jos Gerritsen,
3-2-2018

Ruime camping met zwembaden gevuld met bronwater. Goed restaurant. Gezellig centrum Sarteano op loopafstand. Bakker en supermarkt op loopafstand. Eigenaar en manager hebben veel aandacht voor hun gasten.

Top camping

Gientje,
24-9-2017

Wij vonden het een top camping. Wij stonden er met een camper.

Mooie plekken , sanitair super schoon. Zo heb ik het nog nergens mee gemaakt. Wat helemaal fijn was het ligt in het plaatsje Sarteano, waar wij vaak s'avonds even een terrasje gingen pakken.Je kunt er ook heerlijk eten in de restaurantjes. En alles op loopafstand. Wat ik leuk vond er werden kooklessen gegeven op de camping. Wat ik wel miste was een bakker, nu zat er wel een bakker even buiten de camping of een Coop. En ik vond het zwemwater toch wel wat koud, koste me veel moeite om er door te komen. Maar alles bij elkaar hebben wij een heerlijke vakantie gehad. Nu hebben wij geen kleine kinderen meer maar ook daar is deze camping super geschikt voor. De camping is wel prijzig en de wifi is niet super goed.

Eens maar nooit meer.

Peter,
18-9-2017

Niet goed aan de stacaravan (type Esprit van touroperator):

- Eetkamertafel was stuk. Een beetje op leunen betekende omkieperen van alles wat er op stond.

- Tweepersoonsbed had al jaren geleden vervangen moeten worden. Matras was beroerd van kwaliteit (daardoor rugklachten) en stuk bovendien.

- Matras voor eenpersoons gebruik te kort voor lange mensen (> 190 cm).

- Entreedeur waaide open bij een stevige wind. Moest per se met de sleutel worden afgesloten, ook als je aanwezig was. Slot was ondeugdelijk.

- Camping beheerder maakt van alle paspoorten een digitale kopie. Handig voor kwaadwillenden (zonder kopie te laten maken kom je het terrein niet op).

- Stadje Sarteano niet veel te doen en zien. Plaatsen in de buurt veel aantrekkelijker.

- En hoewel de camping en de verhuurder daar niets aan kunnen doen: de wegen in de regio zijn beroerd en zijn een ontwikkelingsland nog niet eens waardig. Je auto rammelt uit elkaar.

Dubbel gevoel..

Mariek,
10-9-2017

De omgeving van de camping is prachtig. De medewerkers van de camping stonden ons vriendelijk te woord. Echter inchecken via de touroperator was het eerste wat er gevraagd werd hoe laat en wanneer we wilden uitchecken... welkom..

De camping is erg ruim opgezet maar niet druk bezet. Helaas stond onze caravan helemaal op t einde van de camping. Wel nieuwe caravan! Gezien de hitte, de heuvel (op de camping) was de loopafstand toch wel een dingetje met jonge kinderen.als we dit geweten hadden, hadden we fietsen meegenomen.

De zwembaden zijn fijn verfrissend. Denk in voor seizoen wel erg fris. Ook hier zowel Ita als Nederl. die zich niet generen voor handdoekje leggen. De badm.zegt er niets van.

Even de kinderen zelf op pad sturen is geen optie gezien de grote afstand van speeltuin supermarkt bakker. De camping kwam voor ons wat betonnerig over, en niet zoveel sfeer hebben. Jammer er valt echt iets moois van te maken een speeltuintje aan de campingkant zou al veel goed doen.

Mooie, rustige camping!

Barbara,
6-9-2017

Twee zwembaden, 1 zwembad alleen toegangkelijk voor gasten van de camping, zwembad wat verderop is ook voor bewoners van het plaatsje Sarteano. Onze voorkeur, meer tussen de Italianen. Via touroperator een mooie ruime stacaravan geboekt, Geweldig ontvangst van Hostess touroperator Maria👍🏽. Ontzettend leuke plaatsen in de buurt, op loopafstand naar Sarteano, maand augustus is een feestmaand, vele festiviteiten. Gaan zeker een keer terug.

fantastisch "heet" verblijf

sengiebusch,
5-9-2017

Erg mooie camping. Aankomst bij receptie erg ruim. Engels sprekend. De campingplaats zeer ruim met schaduw. Het was wel 38-40graden maar 's avonds koelde het redelijk af. Het sanitair was ook weer erg ruim en erg schoon. Niets op aan te merken.. Het eten in het restaurant was ook goed en een fijne bediening.. Er zijn 3 zwembaden. 1 kinderbad waar wij verder geen gebruik van gemaakt hebben. De andere baden zijn mooi en schoon. 1 bad is een familiebad waar ook met ballen e.d. gespeeld mag worden, de andere niet. daar hebben wij het meest vertoefd. Meestal konden we ook nog een ligbedje bemachtigen. Zijn natuurlijk altijd mensen die een handdoek erop leggen en dan weg gaan.

De ruimte rondom de bar was het enige punt dat ons niet special trok. beetje kil. Het dorp Sarteano had heel veel te bieden en we hebben iedere avond genoten van de live muziek die altijd wel ergens speelde.

De supermarkt was dichtbij op loopafstand. Wij zijn meestal naar Chiusi gereden ( 10 minuten). Daar is een grote supermarkt met een paar andere winkels.

De gehel omgheving bied de mogelijkheid om er lekker op uit te trekken,.

Kortom een vakantie om op terug te kijken.

Neckermann Reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Parco Delle Piscine in Sarteano, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Parco Delle Piscine zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.