Hotel Casanova

Hotel Casanova
8,5

10 reviews over Hotel Casanova in het Nederlands

Anders

Mooi hotel maar met een matige keuken

Schruers
31-8-2013

Eerste indruk, mooi hotel met een prachtige ligging, mooi zwembad en wellness center . Doch het eten is maar aan de matige kant . Vb keuze uit maximum 1 hoofdgerecht en als je dat niet eet kan je alle dagen een schnitzel in de plaats krijgen . Bij het morgenontbijt geen pistolets of zacht of hard gekookte eieren te verkrijgen wat ik toch een minpunt vind. Het personeel in het hotel vriendelijk en behulpzaam maar in het restaurant zeer nors .

Mooi locatie zuidelijk in Toscane.

Lodewijk Bos
12-8-2012

Eens met laatste en eerdere beoordelingen. Heerlijk zwembad met duikplank en mooie ruime tuin met ligstoelen. Bij slecht weer kan je binnen zwemmen (normaal onderdeel wellness). Iets lager ligt een tennisbaan. Fantastisch uitzicht. Sfeer is relaxed, veel stellen al dan niet met jonge kinderen, niet veel tieners (tijdens ons verblijf Italiaans, Zwitsers en Nederlands). Je kan ook heerlijk binnen zitten en bij de bar wat drinken. Er is een fitnesszaal en 2 pingpong tafels. Service is vriendelijk en prima.

Voor een gezin van 5 zijn 2 appartementen naast elkaar prima. Het is een vide met 2 pers. bed en badkamer boven. Met 2 pits elek. kookplaat is koken enigszins behelpen en appartmenten zijn inderdaad gehorig (alleen lastig als je luidruchtige buren hebt). Aan beide zijde van het complex kijkt het terras uit op de parkeerplaats maar achterzijde is mooier (wij zaten aan de voorzijde, geen issue wat ons betreft). Basic maar goede accomodatie.

Geweldig hotel, prima restaurant

Ingrid
18-7-2011

Dit was vakantie met een hoofdletter V. We hadden een twee-kamer appartement geboekt met zijn tweeën, we houden van ruimte, maar dat bleken gewoon twee hotelkamers met tussendeur te zijn. In de ene kamer stond een kitchenette, niet echt geschikt om op te koken. We hadden dus twee badkamers, twee tweepersoonsbedden etc. Volgende keer (en die komt er zeker!) zou ik geen appartement meer boeken, maar gewoon een kamer. Die is groot zat en je hebt er altijd een terras bij.

Je kunt heerlijk eten in het naastgelegen Barbarossa restaurant (hoort bij het hotel), prima eten voor een perfecte prijs.

Het zwembad is geweldig, het uitzicht fenomenaal. We hadden op de dag van vertrek los een ontbijt geboekt, dat was wel erg prijzig voor het gebodene, maar dat was dan ook het enige minpuntje.

Prima ligging, net buiten het dorpje San Quirico, maar dat is te lopen.

Prima locatie

Jeroen Geurtsen
21-7-2010

Hotel / Residance Casanova: comfortabele appartementen, waanzinnig uitzicht, lekker zwembad, vriendelijk personeel - en in de omgeving voldoende te doen, zowel voor wandelaars als cultuurliefhebbers.

Montalcino - van de Brunello wijn - en Monteplciano dichtbij; Sienna, Florence en Arezzo goed aan te rijden en zelfs Rome (2,5 uur rijden tot het centrum) is mogelijk.

2008

Prachtlocatie met uitzicht op de vallei

H. van der Heide
27-9-2008

Mooi appartement (via upgrade wegens overboeking, i.p.v. hotelkamer). Leuke indeling met badkamer/slaapgedeelte op entresol. Helaas wel erg gehorig door de constructie van de trap naar boven en de gang. Verder prima zwembad, prima restaurant, mooie ligging. Kortom, een goede accomodatie.

2007

We dachten een appartement geboekt te hebben bij een hotel

Berrie en Rita van Dijk
31-7-2007

We dachten een appartement geboekt te hebben bij een hotel maar kwamen bedrogen uit. Je kon vanuit een kast in de kamer evt wat eten klaarmaken op een 2 pits kookplaat (elecktrisch) de afzuigkap werkte niet, maar het idee om in je slaapkamer te koken stond ons niet aan. We hebben daarom het ontbijt bijgeboekt ter plaatse (10,75 pp) prijs/kwaliteit erg hoog. Bediening voor een biertje o.i.d. slecht, steeds de receptie vragen of iemand kon helpen en een biertje geschonken in een plastic bekertje kost 4,5 euro. Leuk dorpje met hele goede restaurantjes leuke mensen maar na het eten wel naar bed, dat doet nl iedereen ook in het hotel.

Prima ligging in een heel mooi gebied

w.verschoor
21-6-2007

Prima ligging in een heel mooi gebied.

Ontbijt is goed, maar 's morgens wel oude broodjes en geen extra's als eitjes e.d.

Diner is goed maar wel iedere week hetzelfde keuzemenu; maar in het dorp is nog beter te eten.

Schone en ruime superieur-kamers. Deze hebben ook het mooiste uitzicht.

Prijs is wel aan de hoge kant voor het gebodene.

Drie sterren voor dit hotel lijkt mij terecht.

2006

Dit is voor ons de ideale vakantiebestemming, we zijn er nu voor de 7e keer geweest en het verveelt nog steeds niet. Prachtige omgeving, service is prima, personeel is vriendelijk en het appartement is brandschoon en uitstekend onderhouden, net zoals het hele complex trouwens. Er is zoveel moois te zien in de omgeving dat we nog steeds nieuwe dingen ontdekken. De 8e keer komt er ook nog wel eens.

Inmiddels zijn wij voor de 7e keer in Casanova geweest (appartement) en nog steeds vinden wij het geweldig. Alles is uitstekend verzorgd en het appartement is brandschoon. De service is prima en het uitzicht verveelt nooit. In de omgeving is zo veel moois te zien dat wij nog steeds nieuwe dingen ontdekken. De 8e keer zal er zeker nog komen!

2005

Heerlijk hotel, bijzonder vriendelijk en bereidwillig personeel. Mooie en schone kamer. Groot en schoon zwembad. Ontbijt buffet is prima en ruim voldoende. Hotel heeft 4 sterren gehad en kan ons inziens deze status direct weer terug krijgen.

We hebben een aantal aanbieders voor Casanova voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Casanova in San Quirico d'Orcia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Casanova zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.