Appartement La Ripa

Appartement
Appartement La Ripa
9,1

36 reviews over Appartement La Ripa in het Nederlands

Mooi, warm, sfeervol, gehorig, goede uitvalsbasis

Martijn van Haren
30-7-2019

La Ripa ligt op een heuvel met veel groen en mooi uitzicht. De Appartementen zijn mooi en uitgebreid voorzien, schoon maar heel erg gehorig, met verkeerde buren liggen kids lang wakker. WiFi viel vaak weg, soms een hele dag/avond, dat is een gemis als je alleen een TV’tje hebt met vreemde zenders zonder dvd. Niet perse nodig, maar omdat La Ripa in een dorpje ligt is er in de avond niets te doen tenzij je op pad gaat. De weg naar La Ripa is laatste paar km onverhard en zeer slecht, flinke heuvel op (en neer) met veel stukken vol keien en kuilen, dus je auto krijgt het pittig. Het zwembad is ge-wel-dig !! De eigenaar is super vriendelijk, spreekt goed Engels. Vind je muggen niks? Blijf dan weg uit Toscane. Qua rust is La Ripa top MITS alle elementen meewerken. Helaas nog geen airco in Il Nidi, of overal een hor, en dat met 40 graden. Erg benauwd! Gelukkig plakhor meegenomen zodat raam open kon blijven. Beddengoed is inbegrepen.

Droomplek

Kees en Hanneke Voorbogt
5-7-2015

We hebben en hier meer dan fantastisch gehad. De eigenaar en zijn vrouw zijn ontzettend lief en gastvrij. Er is nooit iets te veel. Alles is brandschoon en de appartementen zijn geweldig ingericht. Alles is aanwezig. Het is natuurlijk een oud gebouw, maar zo verschrikkelijk mooi. En het zwembad is zalig!!!!

Gereisd Met partner in juni 2014

Geweldige ervaring!

Maurice
16-1-2014

Wij verbleven in het prachtige appartement Il Padronale met 2 slaapkamers en de enige met een loggia waar je heerlijk kunt relaxen en een geweldig uitzicht hebt op de torens van San Gimignano. Duccio en zijn ouders doen er alles aan om je volledig te laten genieten van je verblijf!

Gereisd Met vrienden in september 2013

Superlocatie in Toscane

Kees en Sandra Ottens
25-7-2013

Prachtige locatie. Mooi zwembad en prima appartement. Echt een plek om tot rust te komen. Mooie plaatsjes in de omgeving (San Gimignano, Certaldo alto en wat verder rijden Lucca en Pisa). Familie is zeer hartelijk en behulpzaam. Wijnproeverij en pizza's maken zijn een aanrader. Allebei georganiseerd door Duccio, die zeer goed Engels spreekt!

Gereisd Met partner in juni 2013

paradijsje met prachtige tuin

Jacqueline
14-7-2013

Prachtige locatie met mooie tuin en erg vriendelijke eigenaren. Dichtbij San Gimignano en midden in het mooie Toscaanse landschap. Wij hadden appartement met stoomcabine, die hebben we echter niet gebruikt. De zoon van de eigenaren Duccio stond altijd klaar om informatie te verstrekken over het gebied en heeft een leuke excursie gegeven naar een wijnboerderij. Zeker een plek om nog eens naar terug te gaan.

Gereisd Met partner in Sat Jun 22 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Droomplek

Marijke
17-3-2013

Ons derde verblijf in La Ripa voelde weer als "thuiskomen". We blijven ons verbazen over de geweldige ligging, het mooie huis en de authentiek ingerichte appartementen, voorzien van alle gemakken. Wij kunnen ons een vakantie in Toscane in een ander verblijf niet meer voorstellen. Het zwembad, de loggia, het uitzicht op de torens van San Gimignano: perfect!

Gereisd Met jonge kinderen in september 2012

Droomplek in Toscane

Linda en Arnold
31-12-2012

La Ripa is een oud klooster gelegen op een berg nabij het mooie Middeleeuwse plaatsje San Gimignano. Het huis wordt beheert door Duccio en zijn ouders en een gezellige club lieve honden. De familie is zeer behulpzaam en vriendelijk zonder opdringerig te zijn. Voor vragen of bijvoorbeeld het maken van een reservering in een restaurant staan ze meteen voor je klaar. De appartementen zijn groot, mooi ingericht, schoon en van alle gemakken voorzien (vaatwasser, wasmachine, oven).Wij zaten met z'n tweeen in I Ghiri en hadden veel ruimte en een prachtig uitzicht op San Gimignano. Bij elk appartement heb je een eigen gedeelte van de tuin, afgezet met een hekje. De plaatsen Sienna, Florence en Volterra zijn goed aan te rijden. Je hebt wel een auto nodig op deze locatie. Kortom, prachtige locatie met erg vriendelijke eigenaren. We hebben genoten!

Gereisd Met partner in mei 2012

Perfecte uitvalsbasis

Stefan&Joyce
8-10-2012

Wie op zoek is naar een mooie, rustige locatie in het hart van Toscane zit bij La Ripa op het goede adres. La Ripa ligt dichtbij interessante plaatsen als San Gimignano, Sienna, Volterra en de Chianti streek. Ook Florence is prima te bereiken.

La Ripa ligt tussen wijnvelden en een olijfgaard. Het heeft een goed onderhouden tuin en een mooi zwembad met genoeg ligbedden. De appartementen zijn mooi ingericht, hebben een huiselijke sfeer en zijn van alle gemakken voorzien. Vanuit ons appartement hadden we een mooi zicht op San Gimignano.

Bij Duccio konden we altijd terecht met vragen en hij gaf ons tips voor oa restaurants in de omgeving. De wijntour / proeverij, die we via hem regelden, is een absolute aanrader!

We hebben erg genoten van ons verblijf en kunnen La Ripa erg aanbevelen!

Gereisd Met partner in september 2012

Een heerlijke vakantiebestemming

dewit
7-9-2012

Een geweldige vakantie accommodatie bestemming echt een aanrader. De eigenaars zijn erg gastvrij en erg vriendelijk en behulpzaam. De omgeving is prachtig en rustig. Mooi zwembad met heerlijke bedjes en stoelen, hadden vaak het zwembad voor onszelf.Het appartement is van alle gemakken voorzien,afwas machine,wasmachine,oven,magnetron.Het appartement is erg gezellig ingericht.Wij hadden twee badkamers erg handig met twee pubermeiden. ook internet wel handig! Wij zijn met de zoon naar een wijnproeverij geweest erg leuk zeker doen als je daar bent. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en gaan zeker nog een keer terug maar dan wel zonder pubers.Want die moeten zelf een rijbewijs hebben om uit te gaan want daarvoor is het te afgelegen voor.Wil je heerlijk genieten van rust en uitstapjes maken naar diverse plaatsen in de omgeving en s"middags lekker zonne bij het zwembad en genieten van de gastvrijheid van de eigenaars zeker boeken het is er TOP TOP

Gereisd Met partner in augustus 2012

Fantastische plek

Ilona
7-9-2012

Een prachtige lokatie,vriendelijke mensen. We gaan volgend jaar zeker terug.

Appartement info

• Aantal personen2 tot 4

• Balkon / terrasAanwezig
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
  • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, Gratis bedlinnen, TV, Wasmachine

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement La Ripa in San Gimignano / Castel San Gimignano, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement La Ripa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.