Villa Il Palagio

7.2Goed

Italië, Toscane, Rignano sull Arno

Op vakantie geweest naar Il Palagio?

7.2Goed

• 7.7Hoeveelheid ruimte

Villa info

Meer villa info
Tonen op kaart

19 reviews over Villa Il Palagio

• 8Gino Derdaele17-04-2017

Prachtig hotel met teleurstellende keuken.

We verbleven in een erg groot meerkamerappartement dat qua comfort, luxe, voorzieningen en hygiëne uitmuntend was. De bedden waren vrij hard. Wifi erg traag. Verduisteringsmogelijkheden perfect. Geluidsisolatie echter ondermaats. Zelf koken is mogelijk doch weinig materiaal hiervoor. Grote parking doch erg stoffig. Het complex is mooi en zeer rustig gelegen, je moet het er wel bijnemen dat er weinig te beleven valt in de directe omgeving. Regelmatig worden er feesten gegeven met wat lawaaioverlast tot gevolg, ook voel je je dan in het restaurant als vijfde wiel aan de wagen. Het hotel biedt een goed en uitgebreid ontbijt (voor Italiaanse normen). We hadden half-pension genomen waarbij je 's avonds een keuzemenu had, deze menu was iedere dag (!) hetzelfde en bood slechts een beperkte keuze. Regelmatig fouten in de keuken : bijna rauwe steak als je "well-done" gevraagd had, moulleux die nog koud was, ... Een compensatie werd nooit aangeboden. Het personeel was vriendelijk doch nogal afstandelijk. Nieuw (badkamer)handdoeken-pakket kost 10 Euro, allergoedkoopste wijn aan tafel 18 euro/fles.

Gereisd met oudere kinderen in april 2017

• 9Nelleke03-09-2013

prachtige appartementen

Schoon, zeer ruim, luxe appartementen. Receptie erg vriendelijk. Mooi schoon zwembad met genoeg ligbedden. Prima omgeving. Leuk om Toscane te verkennen. Handdoeken 1x per week verschonen. Wel muziek op vrijdagavond tot diep in de nacht. (gewoon oordoppen indoen) Dorpje is niet bijzonder. Treinstation in de buurt. We hebben er een geweldige vakantie gehad. Boven verwachting !

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

• 8coen18-08-2013

Pareltje onder de Italiaanse zon

Lekker zwembad met heerlijke ligbedden. Superschoon is het niet, maar geen overdaad aan chloor. Kamers zijn ruim en luxe ingericht en is van vaatwasser tot airco prima ingericht. Als je een langere tijd verblijft vergeten ze wel de handdoeken te verschonen dus wees assertief. De receptie is beperkt geopend, maar draaien volgens de rusttijden van de Italianen. Omgeving is prachtig en dorpje Rignano heeft supermarktje Coop waar je boodschappen kunt doen. Verder zijn de marktjes niet de moeite waard. 3 kraampjes is niet wat je verwacht van een markt. Florence goed te bereiken met trein en mooi!

Gereisd met partner in augustus 2013

• 8Tommy02-08-2013

Prima

Mooie residence met goede kamers en zwembad, prima uitvalbasis voor Toscane..

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 6V. Van Dijk24-07-2013

Rust overdag en herrie 's avonds

Schitterende kamer, maar het is de vraag of dit nu een rustgevende hotel/appartementencomplex is of een feestplek voor de lokale jeugd! Iedere vrijdag en zondagavond wordt er namelijk een feestavond voor de lokale jeugd georganiseerd op een dakterras. Veel herrie tot op vrijdagavond half 4 en op zondag tot een uur of twee. Dan kan je dus dankzij de dj dus ook echt niet slapen. Dat viel ons erg tegen omdat het overdag een erg rustgevende plek is. In het plaatsje rignano sull arno niks te beleven. Florence is makkelijk te bereiken met de trein en erg leuk.

Gereisd met partner in juli 2013

• 7Marielle23-07-2013

Strak ingericht

Wij hadden veel moeite het te vinden, het ligt dan een paar km uit de route van het dorpje. Gelukkig wilde iedereen in t dorpje ons helpen en zijn we erheen gereden door een vriendelijke Italiaan. Het is een nieuw complex en strak ingericht. Alles was wel erg schoon. Personeel erg vriendelijk. We hebben en drie nachten overnacht waarvan twee in een appartement in het complex zelf, zeer groot, en daarna in een soort geschakelde bungalow voor een nacht. In het eerste app geen balkon of zitje, in de gesch. Bungalow een tuintje met twee ligbedjes. Mooi schoon zwembad. Eten in het hotel is prijzig, maar wel erg lekker. Mooie uitvalbasis voor Florence waar we twee nachten zijn geweest. In het dorpje zit een coop voor de boodschappen.

Gereisd met partner in juli 2013

• 6Lida de Groot27-06-2013

Was mooi voor 1 keer

Volgens omschrijving ligging aan rand centrum echter die was 3,5 km verder. Airco hebben wij een week op moeten wachten voordat hij het deed 29 graden in de slaapkamer echt geen pretje! Drankje bij de poolbar, nou poolbar is niet open geweest tijdens onze verblijf. Receptie op raarste tijden gesloten ( zoals van 11.00 - 15.30 en zondag geen vaste openingstijden stond op briefje als geopend maar was toch weer gesloten). zodat gebruik WiFi tot het minimum werd beperkt en dan moet hij het wel doen. Handdoeken en bedlinnen worden als je 2 weken heb geboekt maar 1 keer per week verschoont :-( niet erg fris! Wat betreft de appartement zelf die was prachtig en zeer ruim. Volgens omschrijving kluis aanwezig, wij hebben het niet gevonden. Er is wel een restaurant aanwezig maar heeft een kaart met 5 keuze's dus ga je er niet vaak eten ( erg luxe en kleine porties ). Wanneer je de receptie binnen liep werd je niet of nauwelijks begroet.

Gereisd met partner in juni 2013

• 7heer Stuurman13-10-2012

Mooie plek

Voor volstrekte rust en uitvalsplek voor Toscane. Beloofde wifi werkte niet. Dus echt volstrekte rust.

Gereisd met partner in oktober 2012

• 10susanne frissen28-09-2012

Geweldig

Mooie, schone, grote appartementen. 2 badkamers, 2 toiletten, grote slaapkamer en grote woonruimte. Wij hadden een 2 kamerappartement. Zwembad heerlijk. Jammer dat de bar aan het zwembed, binnenzwembad en de welness nog niet open waren. Vooral de bar was jammer met dat warme weer. Maar dit is zeker een aanrader!! Rustig gelegen op een heuvel.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

• 9m. van Oirschot14-08-2012

luxe modern ingerichte appartementen

Mooie modern ingerichte appartementen. Helaas niet alle faciliteiten aanwezig zoals binnenzwembad, wellnessccentrum sauna en fitnessruimte. Niet te verwarren met fattoria il palagio ( boerenhoeve ) ook in rignano sull arno

Gereisd met partner in juli 2012

4 tips over Villa Il Palagio

• Marielle, 23-07-2013

Florence natuurlijk. Is goed te doen. Er zit een station in rigano sullarno, dus je kunt ook met de trein. Er zit een restaurantje in het naastgelegen dorpje, vanaf het weggetje naar rechts, 1e rotonde links, tweede ook, dan zie je een rood huis. Dit is een trattoria waar je heerlijk puur Italiaans kunt eten.

• coen, 18-08-2013

Tips: Denk aan feestavonden, op vrijdagavond en soms op een willekeurige avond. Is met live band en ondergrondse disco. De lokale jeugd is er rijkelijk aanwezig en laten weten wanneer ze naar huis gaan. Wees assertief als het gaat om verschoning, ze vergeten je gauw. Muggen zijn er genoeg dus neem voorzorgsmaatregelen Bij het zwembad vliegen veel wespen, al is er in onze aanwezigheid niemand gestoken, toch oppassen!

• susanne frissen, 28-09-2012

als je slecht ter been bent, kan je niet makkelijk naar het dorp lopen i.v.m. stijle heuvel.

0 vragen over Villa Il Palagio

Villa Il Palagio info