Radicondoli

Reviews over Radicondoli

Dit is Toscane

Wim
    3-8-2010

Radicondoli bevindt zich echt in the middle of nowhere. De dichtste supermarkt bevindt zich in Colle op +/- 0,5 uur rijden, maar dit weet je op voorhand. In het dorp zijn amper 2 restaurantjes, die wel zeer snel volgeboekt zijn. Vooral het restaurantje in het dorp heeft ons zeer kunnen smaken, prijzen zijn zeer schappelijk en vooral de pizza radicondoli is zeer aan te raden. Ga achteraf zeker een ijsje eten tussen de locals! Omgeving prachtig om in te fietsen (let wel op, het gaat serieus op en neer), en met de wagen zijn de toscaanse trekplijsters vlakbij. Wij zaten iets lager in de agriturismo il tesoro.

Gereisd Met vrienden in Thu Jul 01 2010 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooi stadje in schitterende omgeving, wel rustig

Danny
    12-8-2009

Erg mooi stadje boven op een 500 meter hoge berg. Schitterende uitzichten over de omgeving. Ligt wel wat geisoleerd, toch wel half uur naar grote supermarkt in Colle de val d'Elsa. Radicondoli is charmant, zeker 's avonds als de lokale bevolking buiten te vinden is. De pizza in het park is erg leuk. Bevolking is erg vriendelijk.

Verder helaas wat weinig gelegenheid om lekker te eten, en geen terrasje voor een espresso doppio. Aan te bevelen is het restaurant aan de achterkant van het dorp, met een mooi terras uitkijkend op de heuvels met zonsondergang. Je eet er prima voor weinig, verkijk je niet op de buitenkant, het lijkt een kroeg. Het restaurant bij inrijden van het dorp is meer touristisch en vonden wij minder leuk.

Het is er over het algemeen erg rustig. Uitzichten zijn schitterend, de wegen zijn goed. Je waant je soms wel in the middle of nowhere.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2009
Radicondoli scoort een 8,3 uit 10, op basis van 3 reviews