Goed nieuws! Boek je vakantie met geldteruggarantie: meer informatie

Radicofani

Vakantie in Radicofani

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Radicofani

Reviews over Radicofani

• 8Ellen27-06-2005

Vanuit Sarteano hebben we een ochtend de burcht bovenop de berg bezocht. Erg leuk uitstapje met een uitzicht van 360 graden over een groot gebied van de Toscane. De sfeer is er middeleeuws. Nadat we met de auto vertrokken hadden we tot ver in de omtrek steeds weer zicht op de toren van de burcht die hoog boven het landschap uitsteeg. Zeer de moeite waard als uitstapje.

• 1Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 10Omgeving

Gereisd in juni 2005

• 8Petra10-08-2004

Radicofani is een piepklein middeleeuws dorpje boven op een berg (zo'n 800 meter hoog) met ongeveer 1200 inwoners. Het is flink slingeren ernaar toe (een half uur vanaf de A1 en 10 minuten vanaf de Via Cassia), maar de wegen zijn heel goed. De bevolking is erg vriendelijk. In het dorp zelf is niet zo veel te doen. Het is niet gericht op toeristen, de winkels zijn voor eigen gebruik. Wel is er een erg goed restaurant met typisch toscaans eten. Boven op de berg ligt een burcht, waarvan de toren te beklimmen is waarvan je een gigantisch uitzicht op de omgeving hebt. De omgeving van Radicofani is prachtig, met aanraders als Pienza, Montepulciano, Montalcino en de Monte Amiata. Ook uitstapjes naar Umbrie (Assisi, Perugia en Orvieto liggen op max. 2 uur rijden) kunnen vanuit Radicofani worden gemaakt.

• 4Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur