Camping PuntAla Camp & Resort.

Camping PuntAla Camp & Resort.
7,1

18 reviews over Camping PuntAla Camp & Resort. in het Nederlands

Heerlijke camping!

Annebel,
11-5-2017

Wat mij betreft een paradijsje! Weinig nederlanders, een bos met beschutte plekjes, aan het strand, goede campingwinkel, opgeknapt sanitair, autovrij, afval wordt opgehaald.

Luxe kamperen!

Groene beschutte camping!

R. Hertsenberg
8-8-2015

Prachtige camping middenin een bos, met zeer beschutte plekken (wat heel fijn is met temperaturen die op lopen tot 38 graden)

Geweldig dat het op zeer korte loopafstand is naar zee.

Sanitair netjes en schoon, de hele dag zijn er mensen aan het werkt om de boel netjes te houden. Nadeel zijn de vele hurktoiletten en de mindere ,normale, toiletten (maar dat is maar net wat je gewend bent)

Leuke speeltuin voor de kids, supermarktje met slager en bakker, dagelijks verse groente en fruit.

Animatie en kinderdisco (start 21:00 uur savonds) wel wat laat, onze kinderen van 2 en 4 hielden het meestal niet vol tot die tijd.

Zeer weinig nederlanders op de camping, bijna alleen maar italianen, dus we waanden ons wel echt in het buitenland.

Overdag tussen 13:00 en 16:00 is er weinig te beleven op de camping en strand ivm siësta, tussen die tijd daarom ook heerlijk rustig aan het strand en op de camping zelf.

Tip : reserveer bij het restaurant, vaak vol

Wij hebben een top tijd gehad op deze camping!

Super plek

Yv
9-7-2015

Camping direct aan strand, super plaatsen onder pijnbomen, veel schaduw! Wel grote camping maar merk je niks van. Rustige mensen en autovrij! Afval wordt stil opgehaald met klein karretje, geen grote vuilniswagen die je wakker maakt. Wij zitten aan 't eind v camp dat is wel ver van animatie/speeltuin/ reataurant/ winkel vandaan, fiets huren of meenemen! Weinig nederlanders, vinden wij top! Lopen 30 m naar het strand! Mooi nieuw sanitair bij oms gedeelte, luxe grote warme douches. Toiletten luxe en schoon! Ik weet niet of ik deze camping moet verklappen, nu het nog idyllisch Italiaans is! ;-)

Fijne camping

samacon
10-8-2014

PuntAla is niet te vergelijken met campings waar we eerder geweest zijn. Midden in het bos én direct aan het strand. Een geweldige combinatie. Hoewel de plek die we hadden wat aan de krappe kant was, kon de caravan in elke gewenste positie neergezet worden. De ontvangst was zakelijk en correct, de afhandeling bij vertrek dito. Afval op de camping wordt gescheiden ingezameld. Dit wordt ’s ochtends bij de tent opgehaald. Het sanitair is enigszins gedateerd, maar wordt goed schoongehouden. De hele dag door zijn er mensen die de boel netjes houden. Aan het begin van het resort zijn alle commerciële activiteiten geconcentreerd. De prijzen zijn wat aan de hoge kant, maar het aanbod is behoorlijk compleet. Er zijn weinig bezienswaardigheden op korte afstand. Om iets te ondernemen zit je al snel meer dan een uur in de auto. Een deel van het strand was van stoelen en parasols voorzien. Alleen tegen betaling mocht van dit deel gebruik gemaakt worden.

Unieke plek!!

marjolein o
6-8-2013

Camping Punta Ala schijnt een van de mooiste campings van Italie te zijn. En dat verbaast me niet. De ligging in bos en direct aan strand is uniek. Echt Italiaanse sfeer, super relaxed.

Geweldige Camping met leuke Huisjes

Armand
15-8-2011

Wij hadden op 25 Juli voor twee weken geboekt op deze camping, wij hadden gekozen voor de simpelste mobile home.

Het huisje is ok, verwacht niets anders dan een caravan met een standaard uitrusting.

Ligging is perfect lekker onder de bomen, en je hebt ook nog een veranda of een aparte "party tent"waar je lekker onder kan zitten.

De camping heeft voornamelijk Italiaanse gasten, dus je bent echt op vakantie.

Engels wordt er ook gesproken maar voornamelijk door de "jonge mensen".

Onze kinderen 5 en 10 hebben zich ook goed vermaakt, er wordt van alles georganiseerd. echter in het Italiaans.

ze spreken wat engels, maar je moet er in het begin even bij blijven om het te vertalen, daarna geen problemen meer.

Supermarkt is subliem alle vleeswaren en brood vers bereidt

Voor uitstapjes Pisa is een klein uurtje rijden, Siena moet je toch gauw 1 uur en 45 minuten rekenen.

Verder nog even gekeken naar tent plaatsen, deze zijn ook super lekker verscholen tussen de Bossen.

Mooi, ruim, bos, schaduw, veel voorzieningen, schoon, rustig, top voor kinderen tot ca. 12 jaar, je hoeft niet van de camping (alles is er), strand is mooi en behoorlijk vol (in aug. misschien nog wel voller). De camping ligt in een uithoek, minimaal 15 minuten rijden voordat je een dorpje tegenkomt. Gelukkig geen zwembad.

Prima italiaanse strandcamping

Gezin met kinderen
31-7-2011

Verbleven twee weken op Camping Puntala, in een Mobilhome Easy. Voor gezinnen met wat kleinere kinderen (tot 12/14 jaar) een geweldige strandcamping. Ruime plaatsen, afval wordt gescheiden opgehaald, alle voorzieningen aanwezig. Bedlinnen en schone handdoeken iedere week. Winkel goed gesorteerd, barretje bij het strand.

In Toscane niet de meest gunstige ligging. Je moet een uur (of twee) rijden voor de betere Toscaanse klassieke vergezichten.

Wij wilden even niets, zon, strand en verzorgd worden. Je hoeft de camping niet af, alles prima voor elkaar.

De minpunten kom je vanzelf tegen. Als je onthoudt dat dit een 1. italiaanse en 2. een strandcamping is, is er geen vergelijk.

Fantastische plekken op rustige groene camping

Frank de Wit
23-7-2011

Wij komen al 5 jaar op Punta Ala en zien het ieder jaar verbeteren. Van oud sanitair is geen sprake meer. Alle oude toiletgebouwen zijn vernieuwd en er loopt de hele dag een schoonmaakster rond.

De plekken zijn fantastisch! Heel groot en schaduwrijk met veel privacy. Op loopafstand naar het strand met iets verderop een heerlijk koffie tentje aan zee. Ook de campingwinkel is verbouwd en verbeterd. Zeer vriendelijke fietsgids om de omgeving per mountainbike te verkennen.

Weinig Nederlanders zien wij ook als voordeel en ach.........je auto wassen na een vakantie is ook iets dat je moet doen als je naar Duitsland op vakantie bent geweest.

mening over camping Punta Ala

Maria Donkers
15-9-2010

Wij verbleven 4 dagen op camping Punta Ala. Plek is mooi in het bos. Ook het strand is prachtig. Waar ik mij zeer over verbaast heb is de prijs voor een ligbed, ligstoel en parasol op het strand. wij betaalden nu in september 16 euro daarvoor. Ga je in het hoogseizoen betaal je daar 42 euro !!! voor. Ga je niet op de eerste rij maar een rij erachter 35 euro!!!. Ik kon mijn ogen niet geloven.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping PuntAla Camp & Resort. in Punta Ala, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping PuntAla Camp & Resort. zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.