Portoferraio (op Elba)

We hebben een aantal aanbieders voor Portoferraio (op Elba) voor je op een rij gezet:

vakanties Portoferraio (op Elba)

Weer & Klimaat Portoferraio (op Elba)

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. (℃)10°12°14°19°22°26°26°23°18°14°10°
Min. temp. (℃)12°15°19°19°16°13°
Zonuren4h4h5h6h6h8h9h8h7h5h4h4h
Dagen regen111010986567101110

Reviews over Portoferraio (op Elba)

Heerlijk relaxed eiland met relaxte Italianen..

Wim van Ee
    3-8-2017

Eiland heeft verrassend veel te bieden...Schitterende kustwegen.... mooie natuur... Monte Capanne met de kooilift naar boven.... en Marchiana als bergstop. Plaatsen zoals St Andrea heel mooi gelegen, met zgn scheren waar je op kunt liggen. Marina di Campo is heel gezelig... voor uit eten op het strand.. en dan Capoliveri heel mooi bergdorp. Ga naar het strand van Fetovaia of de andere kant spiaggio di Sansone bij Enfola. Bloemenrestaurant bij Chiessi gelegen langs deze mooie kustweg..Uit eten op de bergtop bij Scaglieri. PortoFerraio vonden wij tegenvallen alleen de luxe jachten met de yuppen.. een bezienswaardigheid. Kamperen kun je op zeker 5 schitterende campings.. er zijn er denk ik 20.

Gereisd Met partner in juni 2017

Een waar paradijs..................

Monique56
    15-8-2015

Het eiland bereikt men met een uur varen vanuit de kust van Toscane met grote ferryboten die ieder half uur vertrekken. Ook de boottocht is plezierig. Het eiland is een van de groenste eilanden van de Middelandse Zee, bergachtig en door zijn grillige vorm zijn er vele azuurblauwe baaien met schilderachtige dorpjes. Er zijn grote zandstranden, kiezelstranden en stranden met spierwitte kleine kiezelsteentjes die de zee een adembenemende kleur geven. Je kan op het eiland ook cursussen italiaans doen, in homestay, op 500 meter van het strand. Is niet duur 700 euro per week in een klein appartement met tuin en terras, geschikt voor twee personen, inclusief cursus bij de lerares thuis.

Het eiland is geschikt voor iedereen, families, echtparen, 50+ , sportieve mensen en wandelaars.

Gereisd Alleenreizend in januari 2015

Elba: een mooie groene rots in zee!

diraan
    14-8-2015

In de haven van Portoferraio is genoeg te bekijken. Voor deze boten moet je wat dieper in de buidel tasten. Leuk oud stadsgedeelte. Winkelen kan je vergeten: die zijn op de eigenaren van bovengenoemde boten gericht. Leuk om een uurtje rond te wandelen dan heb je het wel gezien.

Gereisd Met oudere kinderen in Sun Jul 19 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Een paradijsje.............

Monique56
    14-6-2015

Het eiland maakt deel uit van het Natuurpark van de Toscaanse Archipel, dus de natuur is heel mooi, de grillige vorm van het eiland en zijn vele baaien zijn schitterend. De geschiedenis gaat ver terug en bijna alle dorpen hebben burchten of wallen, kleine straatjes en pleinen waar men heerlijk kan eten in de vele restaurantjes. Het is heel gezellig met adembenemende uitzichten. Echt de moeite waard om te bezoeken.

Gereisd Met partner in Thu Jan 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooi stadje!!

Hilde Lootens
    29-10-2013

Mooi stadje; leuke en betaalbare restaurantjes. Haven en oude binnenstad zeker de moeite waard om te bezoeken. Jammer dat we het huis van Napoleon niet konden bezoeken (restauratie) Zeker de moeite waard !!.Koop zeker het boekje met de vele mooie stranden en bezoek ze..;ondanks dat wij er waren in het hoogseizoen,zijn ze een aanrader!!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2013
Portoferraio (op Elba) scoort een 8,2 uit 10, op basis van 37 reviews