Pontassieve

Reviews over Pontassieve

Paradijs in Toscane

Daphne,
    25-8-2017

Wij waren laat met boeken en dan ook extra verrast door deze locatie. We hadden een prachtig en ruim appartement met twee badkamers en drie slaapkamers. Alles was aanwezig. De Podere ligt schitterend op een heuvel omringd door wijngaarden. Vanaf het zwembad is het uitzicht fenomenaal. Er zijn vijf appartementen en toevallig waren er meerdere Nederlandse gezinnen zodat de kinderen onverwacht ook nog vriendjes maakten. Florence is een half uur rijden, grote supermarkt en top restaurantjes op 10 minuten. Beddengoed, handdoeken en eind schoonmaak waren inbegrepen in de prijs. De eigenaren zijn ontzettend aardig. Veel privacy. Voor de rust zoeker die het echte Italië wil proeven. Onze kinderen vonden dit leuker dan het vakantie park waar we de week erna zaten!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Topweek gehad!

Wat een fijne plek!,
    17-8-2015

Het is even zoeken, maar de plek van deze agriturismo is prachtig. Heerlijk rustig met uitkijk over de wijngaarden en het Toscaanse landschap. Kinderen konden lekker hun gang gaan en het mooi gelegen zwembad is veelvuldig gebruikt. Florence is heel erg goed met de trein te bereiken vanaf het station in Sieci (20 minuten).

Appartement was prima en binnen lekker koel ondanks de hitte buiten (in de week dat wij er waren tussen de 35-40 graden).

Gastheer Giovanni spreekt prima Engels en lost alle eventuele problemen snel op.

Op maandag kwam er een locale boer op de Podere om producten te verkopen. Leuk en ongedwongen en bovendien erg lekker. Die week werd er ook voor de eerste keer op donderdag een diner georganiseerd waarvoor iedereen zich in kon schrijven (moesten minimaal 10 personen zijn). Dit was ook erg leuk en lekker.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Mooie ligging

T&P,
    14-5-2013

Vijf nachten in Podere Vignola verbleven. Mooie voormalige boerderij verbouwd tot 5 appartementen met internationale gasten, weinig Nederlanders. Een oase van rust tussen de wijnvelden. Mooi appartement met 2 badkamers en een complete keuken met oven en vaatwasser. Een heerlijk dakterrras en zitjes in de tuin. Vertier voor de kinderen in de vorm van een tafeltennistafel. Het zwembad ging pas eind mei open alhoewel het voor ons al zwemweer was.

Goede ligging op 1,5 km van het station van Sieci. Gratis parkeren en voor een prikkie in 20 minuten naar Florence (station Santa Maria Novelle). Verschillende supermarkten in de directe omgeving (minder dan 5 km).

Gereisd met jonge kinderen in mei 2013

Een Super accomodatie op een Fantastische plek.

Robert,
    20-5-2011

De accomodatie (La Sorgente di Fransesca) is een verbouwde boerderij uit 1400, maar dan op een luxe en prachtige manier gedaan. Op een heuvel midden in een olijfboom- en wijngaard zijn in een paar gebouwen (farmhouses) een aantal kamers en appartementen gemaakt , die zeer goed, sfeervol en met goede smaak zijn ingericht.

Een rustige omgeving met eigen zwembad en volop plaats om op mooie ligbedden en fauteuils te liggen of te zitten. ´s Morgens wakker worden van het gezang van vogels met uitzicht op de Toscaanse heuvels: dat is standaard.

Het ontbijt is redelijk eenvoudig maar wel goed, met regelmatig speciaal zelf gebakken brood. Diner kan speciaal voor de gasten worden gemaakt volgens

Toscaanse keuken, maar daar hadden wij geen ervaring mee.

Personeel is vriendelijk en doet zijn/haar best, niet iedereen spreekt Engels, maar dat geeft geen problemen. We hadden een hotelkamer en dus werd elke dag netjes schoongemaakt.

Op 15 autominuten van Florence, of met de trein.

Gereisd met partner in januari 2011

Heerlijke en gezellige plek vlak bij Florence.

e330,
    20-12-2010

Valle Bona is vooral voor paardrij liefhebbers een prachtige plek. In een internationaal gezelschap genieten van prachtige paardrij tochten. Heerlijk eten en ontzettend gezellig aan de lange tafels. Er zijn een aantal prive kamers, maar wil je goedkoper dan deel je met anderen. De sfeer in deze Agri tourismo is uitstekend net als de service.

Gereisd met vrienden in januari 2007
Pontassieve scoort een 9,5 uit 10, op basis van 2 reviews