Géén boekingskosten
ItaliëToscanePoggi del SassoHotels Poggi del SassoHotel La Tenuta dei Terzi d'Ombrone

Hotel La Tenuta dei Terzi d'Ombrone

ItaliëToscanePoggi del Sasso

6.4VoldoendeScore uit 8 reviews

• Airconditioning
  • Sportfaciliteiten

8 Reviews over La Tenuta dei Terzi d'Ombrone

• 9Ria28-04-2019

Heerlijk echt met vakantie geweest en zorgeloos

Veel informatie en goed contact met de organisatie. De aandacht voor de reiziger en onmerkbaar veel organiseren was zeer gewaardeerd

• 6Cees van der Bent15-02-2012

Naargeestig

Vooraf dient te worden gezegd dat t de dag van aankomst pijpenstelen goot, we de tenuta niet goed konden vinden en de hekken gesloten waren op het tijdstip van aankomst (23.00 uur). Onderweg naar de tenuta gevraagd en plaatsgenoten omschreven de plek als: sinistere en over de eigenaar deed men alsof hij niet helemaal normaal was. Je komt dus al niet objectief aan. Voeg daarbij een hoog gesloten hek tussen twee pilaren gecompleteerd met twee urnen in een aardedonkere omgeving. Twee krassende kraaien hadden het beeld vervolmaakt. De eigenaar is een wereldvreemde man die 100 jaar geleden had moeten leven; hij is wel aandoenlijk. Heb de indruk van een oude aristocraat die zijn landgoed wil behouden en zijn toevlucht moet nemen tot verhuur aan toeristen. Ontbijt redelijk dramatisch, droge crackers in plastic verpakt en kuipjes jam, opgediend in de oude jachtzaal. Dat kan iets bijzonders hebben alleen niet als je slechts met twee stellen zit in een ruimte geschikt voor veertig man.

• 9marjolein van meggelen15-08-2010

fantastische plek voor de liefhebber

Het hotel is uniek, wat een prachtige landgoed en wat een stijl en ambiance om in te verkeren. en dat voor zo weinig geld. ongelooflijk dat zoiets nog bestaat, zeer markante eigenaar.

• 6km/jp28-09-2008

Beetje eenzaam....

Wij hadden deze bestemming geboekt voor een verblijf van 5 dagen. Dit zijn er 2 geworden. Onze indruk van het landgoed en complex: een groot en ruig landgoed, overigens wel mooi en indrukwekkend. Maar...erg afgelegen van alles en in de maand september...fris (lees; koud!!!) en snel donker. Het verlaten van het terrein was dus op eigen risico. En dat deden we gezien de wegdekking liever niet. Dus ben je verplicht om min of meer daar te blijven; en er is niets! Kamers; best wel goed en netjes. Ontbijt en diner; prima. Gastheer ging er al vanuit dat men het terrein niet verliet en had al gerekend op deelname aan het diner..á 50 euro voor 2 pers. Overigens wel een goed diner. Er waren tijdens ons verblijf jagers te gast op het terrein, ons inziens is deze bestemming ook voornamelijk gericht op hen. Al met al geen 'slechte' bestemming, maar gezien het tijdstip van het jaar moet je toch wel rekening houden met een eenzaam verblijf. Als je dit geen probleem vind is dit een oké verblijf!

• 8Margreet17-08-2008

Puur Toscane

Niet voor de gemiddelde vakantievierder, wel voor liefhebbers van authentieke Italiaanse natuur en cultuur. Te gast op een door een liefhebber beheerd ruig natuurgebied met vogels, wild en extensieve landbouw. Cultuur en historie "om de hoek". Hier zijn (nog) geen concessies gedaan aan de toeristenindustrie, je krijgt en neemt Toscane zoals het is: lekker eten, wijn van eigen bodem, soms een beetje slordig, maar vooral gastvrij: "als we u kunnen helpen het u naar uw zin te maken, laat het ons dan weten". Geen gelikt vakantieoord, wel een uitstekende plaats om het pure Toscane te verkennen.

• 8Hanneke16-08-2008

Zeer gastvrij

Zeer gastvrij, uitgesproken Italiaans verblijf op een woest maar mooi landgoed. Annalisa en Vitorugo staan klaar om het op z'n Italiaans je zo veel mogelijk naar de zin te maken. Het eten is er werkelijk geweldig. Maar je moet wel iets snappen van Italianen. Wie liever alleen maar pindakaas en stamppot eet en bij Van der Valk slaapt, kan beter wegblijven.

• 2j.rixtel25-07-2008

niet om over naar huis te schrijven

zeer slecht vakantieverblijf waar al een aantal jaren niets aan is gedaan, niks geen paradijs mountainbiken gaat niet zonder remmen met een slappe band en zonder ketting, zwembad was goed( maar aangedreven door een generator (lekker rustig), 1 huisje in gebruik i.p.v. 3 huisjes. in een is geen stroom door brand vandaar dat het pad naar het zwembad is open gebroken(zit nu met een flinke KRAS op mijn auto) en het andere huisje ligt 6 a7 km van het hoofdgebouw af (te bereiken via een slecht zandpad vandaar dat het huisje niet bewoond is) . touwbrug zou ik niet uitproberen is ook al jaren niets aan gedaan, er is maarliefst een dubbele kano aanwezig op het meertje kamers waren matig tot slecht en na drie dagen is na het vragen daarvan de kamer maar eens een keer zuiver gemaakt. de airco kapot, de receptie is de meeste tijd onbemand en s ávonds is er geen bar, geen koud drinken dus. het was fijn dat we daar wat gezellige mensen troffen zo kon het toch nog een beetje een "paradijs" worden...

• 3Danielle13-07-2008

Absolute afrader, kost niks is niks

Gearriveerd op 5 juli. Wordt omschreven als prachtig, heerlijk genieten, gerestaureerde boerderijtjes bla bla bla. Kortom: welkom in het paradijs! Aankomst: onkruid tot een halve meter hoog, zwembad met heel troebel water (?) wat al lang niet meer was gebruikt, badkamer niet schoon, verlaten bedoeling, leek net of er in geen jaren bezoekers zijn geweest. Ontzettend afgelegen. Pad naar zwembad lag half open, met de auto half door de bosjes, kras kras. Zijn na 1 nacht vertrokken. Kost niks, is niks.

Hotel La Tenuta dei Terzi d'Ombrone info

• KluisNiet beschikbaar

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)
  • EntertainmentprogrammaNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar