Vakantiehuis Casa La Greppia

Met oudere kinderen

Geweldig vakantie adres

babette_behrens
15-8-2014

La Greppia is een fantastische, rustig gelegen plek, te bereiken via de weg van Pian di Sco naar Regello. Prachtig uitzicht. Zeer gastvrije eigenaren. Eenmaal per 2 weken nodigen zij familie en gasten uit voor een gezamenlijke pizza avond. Goed verzorgd, bloemen en planten krijgen dagelijks aandacht. Terrasverlichting, zodat je s avonds ook lekker kunt zitten lezen. Wij huurden Colombaio. Goede douche, goede bedden, voldoende ruimte. Horren zijn kapot (naar ik hoorde van andere Nederlandse gasten in alle huisjes) dus wel klamboes (met touw om te bevestigen) meenemen (veel muggen in Toscane). Mooi diep zwembad (ook ondiep deel), zodat het water aangenaam koel is. Voldoende keukengerei aanwezig. Als je eigen elektrisch apparaat (opladers, koffiezetapparaat, broodrooster) meeneemt, wel zorgen voor wereldstekker. Indien vergeten: Coop verkoopt ze.

Een pareltje

Familie Stolk
26-8-2012

Wij zijn er twee weken geweest met onze kinderen (7 en 4 jaar oud). Echt een pareltje. Geweldige lokatie, prachtig uitzicht. Zeer schoon en groot huis. Zwembad en tuin zijn geweldig. Wij werden vaak verrast door Claudia de eigenaresse, met vers geplukte peren, meloenen, en ander fruit. Prachtige tuinen en wijngaard met super uitzicht. Ook zijn wij uitgenodigd voor een etentje met eigenaars, vrienden en andere gasten. Dat was geweldig, zeer gezellig en super lekker. Kinderen mochten Claudia altijd helpen met van alles, planten water geven, schildpadden voeren, poezen eten geven etc.. Zeer vriendelijke eigenaren, staan altijd voor je klaar met raad en daad. Super omgeving, afstanden naar o.a. Florence, Sienna, Fattoria La Vialla, Greve en Arezzo zijn goed te doen. Wij gaan zeker nog een keer! Claudia en Franco bedankt voor al het moois!

droomlocatie

yvonne ubink
20-8-2012

Prachtig uitzicht, lekker veel ruimte, heerlijk zwembad, verwennerij door de eigenaren die zeer vriendelijk zijn. Kortom genoten en een aanrader. Het huis is zo mooi toscaans ingericht en van alle gemakken voorzien. Het is alleen ff wennen zonder koffiezetapparaat. Het enige minpuntje wespen en muggen.

Vacanceselect

Een prachtige locatie uit 1714, maar van alle gemakken voorzien (complete keuken, nette badkamer, klein huiskamertje en goede slaapkamers). Daarnaast een goed verzorgde tuin met groot zwembad (ruim 17 x 7 meter) met verschillende ligplekken en zithoekjes. Daarnaast is het een prima uitvalsbasis om de rest van Toscane te ontdekken. Firenze 45 min, San Gimignano 1,5 uur rijden. Zeer vriendelijke eigenaren (Claudia en Franco), waarbij Franco bekend is van zijn winst in de Giro d'Italia 1991. Het is niet erg toeristisch, dus alle ruimte om echt tussen de Italianen te kunnen verblijven en genieten van de rust, eten en natuur. Echt een aanrader om naar toe te gaan!

Adembenemend!

Aart Mastebroek
21-10-2011

Dit is een geweldige accomodatie, wat een rust en ruimte. Fantastische eigenaars (Francesco is winnaar van de Giro d'Italia in 1991 en in het dorp dus een halfgod!) die al vroeg aan het klussen zijn, heel stil, en eens per week de gasten verwennen met zelfgebakken pizza's met als hoogtepunt, opus magnum van Francesco: de pizza Nutella!! De olijfoogst was in volle gang tijdens ons bezoek en dat hoorde je natuurlijk wel maar zelfs dat gaf alleen maar rust. Vanuit het zwembad, door Francesco zelf gegraven, zie je de boeren ploeteren en besef je dat je een bevoorrecht mens bent.

Een plaats om elk jaar weer terug te komen (neem wel iets tegen de muggen mee!!) Voor oudere kinderen is er niet veel te beleven, die moeten zich echt zelf vermaken. De inrichting van het appartement is Italiaans, oude en nieuwe spullen door elkaar. We hebben er wel echte espresso leren zetten en drinken: dat apparaatje is nu niet meer weg te denken uit ons leven!

multo bene

peter
27-7-2011

mooi verzorgd en schitterend in de heuvels gelegen uitvalsbasis voor met name florence en siena. relaxte sfeer, vriendelijke eigenaren, prima zwembad, mooie tuin en ruime woning

Super Espléndido Awesome Formidable Wunderschön

Kleinlooh & Grasman
7-8-2010

De eerste keer in Toscane maakt altijd veel indruk. Die drukte in de belangrijkste steden en dorpen 100 km rondom Casa La Greppia staat in contrast met de rust die je werkelijk hoort en voelt wanneer we na een dagje turen 'thuis' komen voor ons borreluurtje op deze heerlijke plek op aarde. De accommodatie heeft een formule van iemand die weet wat drukke gezinnen zoeken......rust en ruimte. Naast de ochtendzon die je zoveel energie geeft, voel je vanaf het zwembad in de verte heuvels en dalen, de ontspanning als endorfine je kuiten instromen. Onze indrukken van alle woningen en de faciliteiten hier op La Greppia... 'de Kribbe' zijn goed. Je wil zeker terugkomen. Vrienden gaan volgend jaar met 14 man.

Lekker 's ochtends met de 'pensionato's' koffie drinken voor €1.00..in the pocket; 's avonds heel lekker eten bij 'Enjoy Toscane' op Piazza Vittorio Emanuelle in Castelfranco di Sopra. En de beste pizza's in de buurt Pian di Sco > Da Rosa Di Puggioni Rosa > Via Di San Miniato, 43A ..Ciao!

Wat een geweldige vakantie! Aanrader

Mariska
        28-8-2009

De vakantie op La Greppia was fantastisch. Wat een prachtige bestemming, wat een vriendelijke mensen, wat een rust en ruimte. We hebben genoten! La Greppia bood bijvoorbeeld een gratis wasmachine, dit wisten we miet van te voren. Een geweldige eigenaar, Franco Chiociolli,die een uitstekende pizzabakker/barbecuer blijkt te zijn!

Echt geweldig, dit heet vakantie Tot een volgende keer!

Vacanceselect

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Casa La Greppia in Pian di Sco, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Casa La Greppia zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.