Camping Le Sorgenti

21 reviews over Camping Le Sorgenti in het Nederlands

Echte Italiaanse camping!

Familie Bakker
13-8-2018

Wij kwamen op deze camping met onze kinderen, 7, 10 en 13 jaar. Op het moment dat we onze auto uitstapte voelden wij ons welkom. Gezamelijk bbq-en bracht mooie momenten!Er is een zwembadje, maar het beekje met waterval was voor onze kinderen een geweldige plek. Soms had je deze plek zelfs even privé.S morgens de dag beginnen in dit koele water, wat wil je nog meer?Onze dochter van 7 vond het zwembad ook heel fijn,ondanks deze weinig te bieden had. Lopende naar het dorpje, af te raden op het heets van de dag, anders is een fles water wel erg handig. Kleine supermarkt en genoeg eetgelegenheden in het dorp. De eigenaren Olivier en Gemma zijn erg gastvrij!Onze oudste zoon zei: De camping is dan 2 sterren maar het voelt als 5!Veel mooie plekken om te ontdekken, de wegen zijn erg slingerend maar bieden prachtige uitzichten!

Het is een kleine terrascamping( ik denk 10 plaatsen, de rest zijn huisjes), veel Italianen, grote staanplaats, vriendelijke en behulpzame campingeigenaren. Sanitair is netjes met een goede douche. Doordat er zo weinig plaatsen zijn, heb ik nooit hoeven wachten om te douchen, af te wassen of het toilet te bezoeken. Het voelde bijna als ons privé sanitairblok.

Het gezellige plaatsje Pallazuollo Sul Senio is 10 minuten lopen. Er wordt veel georganiseerd en je kunt er prima eten. Wandelmogelijkheden zat. Het enige nadeel is, dat je bij warm weer op pad moet voor verkoeling. Er is wel een heel klein zwembadje, en er loopt een beekje, met een waterval, alleen staat deze in augustus bijna droog. Wel is er op 5 minuten rijden een andere prachtige waterval, met picknicktafels erbij, waar we meerdere keren zijn geweest. We zijn ook een keer naar het zwembad in het dorp geweest, wat ook prima was.

Door de ligging ga je niet snel even naar andere plaatsjes, want de wegen zijn nergens recht (wat ook wel weer leuk is). Om weer op de snelweg te komen kost al snel 50 minuten. Vandaar uit kun je naar Florence, Bologna of Ravenna.

Al met al 10 dagen gestaan met veel plezier

Lovely place to rest after a busy year

Harmen van der Wilt
21-8-2017

All the people - not only the owners - were amazingly friendly and helpful. We thorougly enjoyed the quiet atmosphere, the lush green vegetation and the singing of blackbirds. The sanitary was spick and span, the showers hot.

I cannot think of any major disadvantages.

Highly recommended!

Heerlijk rustig, fijne tentplekken

Yvonne
1-8-2017

Lekker zwemmen bij de waterval, ,s nachts kun je wolven horen huilen. De eigenaars zijn supervriendelijk en persoonlijk

Great Place in a beautiful nature, Great people

Philipp R
24-7-2017

The Personal was very friendly And helped us a lot, the showers were great And it's a wonderful Place in the nature!

typisch italiaans

Dennis
10-6-2017

In een prachtige omgeving; groen, heuvelachtig met kleine Italiaanse dorpjes is daar de familiecamping le Sorgenti. De gastvrije eigenaren doen er alles aan om je welkom te laten voelen. En dat is goed gelukt! Het eten met elkaar op de camping was een hele belevenis. Ook bij ongemakken (we hadden een klein probleem met de auto) hielpen ze ons weer op weg. Wij waren hier 2 weken begin augustus en hebben een goede tijd gehad.

Wij hadden een mooie schaduwrijke plek voor onze grote tent. De kinderen hebben zich prima vermaakt in de beek en het afkoelen in de waterval van de camping was heerlijk. Ook was er een klein zwembad voor de kinderen. In het dorpje was alles verkrijgbaar in de kleine supermarkt, en kon je goed vertoeven op terrasjes met een lekker ijsje. Omdat het dorpje in deze periode niet wordt overgenomen door toeristen, behoudt het zijn Italiaanse sfeer.

Op een klein half uurtje rijden waren er ook plekken waar je leuk kon zwemmen bij een waterval; een succes met kinderen.

Sanitair is wat verouderd, maar werd goed schoongehouden.

Fijne vakantie

Lisa
21-8-2016

Begin augustus zaten wij 12 dagen op camping le Sorgenti. We hebben daar een fijne vakantie gehad en wat ons vooral is bijgebleven is de gastvrijheid en de hartelijkheid van de campingeigenaren, maar ook van de Italianen die een vaste plek hebben op deze camping.

De temperatuur in augustus was super aangenaam, overdag tussen de 25-33 gr. ’s Avonds koelt het wel flink af, waardoor de lange broek en een trui wel handig zijn.

Op de camping kun je broodjes bestellen en zijn kleine boodschappen te krijgen. In het dorpje, wat goed lopend te bereiken is, zitten oa een café, ijssalon, groenteboer, bakker, vvv, minimarket en een aantal goede restaurantjes.

In de omgeving kun je prachtige wandelingen maken, zwemmen in een rivier (ca 30min rijden door de prachtige omgeving) en leuke stadjes bezoeken. Florenze is uiteraard een aanrader. Goed te doen met de trein. Ravenna is leuk, wij hebben dat gecombineerd met een dagje strand.

Op de camping is het doorgaans rustig, maar tijdens ons verblijf was er een nationale feestdag waarbij er gezamenlijk werd gegeten. Super leuk, zo leer je de cultuur van Italie en de Italianen zelf beter kennen.

Het sanitair is schoon, maar verouderd. Passend bij de prijs en niet storend vonden wij.

De camping ligt heel mooi in de groene bergen in het noorden van de Toscane, in een bos bij een beek compleet met watervalletje waar het water diep genoeg is om niet alleen in te zwemmen maar ook van bovenaf in te springen (water is wel koud maar kan fijn zijn op hete dagen). Dit hoort allemaal bij het hele mooie campingterrein. Plekken zijn ruim (zeker beneden bij de beek waar wij stonden) en erg schaduwrijk. Omdat het wat hoger ligt en bebost is koelt het sowieso 's avonds voldoende af en slaap je er goed. Er is een klein zwembadje waar je niet echt in kan zwemmen maar wel fijn voor de verkoeling (en we hadden het zwembadje vaak voor ons alleen omdat het in juli nog vrij rustig is, in augustus stroom het wel wat voller met Italianen, nu waren er vooral ook Nederlanders en Belgen maar was het vooral nog erg rustig). De eigenaren, Oliver en Genna, zijn echt heel hartelijk en behulpzaam (als ook de rest van de familie zoals opa en oma) en dragen bij aan de ontspannen sfeer. Bij de receptie is ook een bar waar je een heerlijke espresso kan drinken en waar ze verder ook ijsjes hebben en wat basis benodigdheden. Op de camping is een gezamenlijke barbecueplek met groot vuur. Het dorpje verderop is gezellig en heeft een uitstekende pizzeria waar je voor 6 euro een heerlijke pizza kan eten. Prachtige omgeving maar vooral veel natuur (cultuur wat verder weg). Florence bezoeken is goed te doen als is het wel een flinke rit over de bergen. Bolagna en Ravenna ook op dagtripafstand. Ik was er met mijn twee dochters van 7 en 13 en alhoewel er toen niet veel leeftijdgenootjes waren hebben ze zich allebei uitstekend vermaakt. Voor wie van rustige, charmante en vriendelijke campings houdt waar je echt tot ontspanning kan komen, met de natuur om je heen en het (stadse) lawaai ver weg dus een echte aanrader. Enige minpuntje waren de honden in de omgeving die elke avond en nacht aansloegen en soms flink door konden blaffen. Het sanitair is wat verouderd (maar vinden wij nooit een probleem) maar wel schoon.

Wonderful!

Peter
14-7-2016

We travelled with two little kids and stayed in a mobile home with our own shower and toilet. Very friendly people and hosts. Very nice environment and child friendly. Oliver and his family provided very good service and I would recommend this camping to everyone.

Fijne camping in fijn dorpje

Roxane Limmen
9-6-2016

Een camping midden in het groen, een beekje en waterval om in af te koelen. Op korte rijafstand een tweede zwem/waterval gelegenheid. De gastheer en vrouw zijn heel aardig, spreken ook Engels en zelfs een paar zinnen Nederlands. Er zijn redelijk wat vast plaatsen (camper met chalet) van Italianen die in het weekend komen (leuk!) maar ook genoeg plekken om een tent op te zetten. Het dorp is klein maar heel fijn, de mensen bij de plaatselijke bar zijn heel aardig, we hebben er elke dag koffie gedronken met iets lekkers en soms uren op de stoelen tegen de gevel gezeten. In het dorp zijn ook een paar restaurant's, we hebben fantastisch gegeten bij hotel Europa.

Camping Le Sorgenti 8.49 10 21 .