Reviews over Monticchiello

Overweldigend mooi dorp.

Linda van Gelder,
    8-5-2015

een B&B in een middeleeuws dorpje, van alle moderne gemakken voorzien. Uitzicht is overweldigend mooi over de Val d'Orcia. Prima uitvalsbasis om met de auto de streek te verkennen. In het dorp zijn een aantal restaurants waar het ook weer heerlijk eten is van met name streekproducten. Pienza is op 10 minuten autorijden. De eigenaren (Nederlanders) wonen in Pienza en staan zowat dag en nacht klaar om te adviseren. De kamers zijn lekker schoon en worden om de dag ook schoon gehouden. Het B&B ligt hoog en het parkeren van de auto is wat lager; het is wel een klimmetje om bij het B&B te komen, maar dat wordt beloond met weer dat geweldige uitzicht.

rust en ruimte

K Schults,
    3-8-2009

heerlijk rustig gelegen vakantiehuis met twee tweepersoons slaapkamers, ieder met eigen badkamer vv wirlpool en stoomkabine, woonkamer met open keukentje, washok met wasmachine. Een zeer mooi uitzicht vanuit de prive tuin. vakantiewoning gelegen naast het huis van de eigenaar, die zeer gastvrij is en je alle rust gunt. helaas spreken ze alleen italiaans. bereikbaarheid is goed, laatste 3km over grindpaden.

Topper voor rust en prachtige omgeving

Hazebroek,
    5-7-2009

Geweldige ligging tussen de bekende wijn plaatsjes Montalcino, Montepulciano, en o.a. Siena. Uitzicht op Pienza. De kinderen slapen op de ouderkamer. Zeer ruim en heel compleet. Geen speel voorzieningen. Wel is eigenaar bereid je mee te nemen op de tractor tijdens zijn werk. Monticchiello is klein een oude borgo, prachtig uitzicht. Geen winkels wel 2 goede restaurants. O.a. de producten van de appartement eigenaar staan daar op de menukaart.

En er is een postkantoor en pinautomaat. Ook onze hond had het naar haar zin.