Appartement Borgo Filicardo

35 reviews over Appartement Borgo Filicardo in het Nederlands

Geweldige plek

Diane Rega
17-7-2013

Voor de vijfde keer naar Borgo Filicardo geweest. De service blijft geweldig. Elke keer worden we overweldigd door het gastvrije gevoel dat ons wordt gegeven. Het uitzicht verveelt nooit. Het blijft een geweldige plek met ruime appartementen en een heerlijk zwembad. Ideaal om in thuis te komen na een bezoek aan een van de prachtige plekjes van Toscane.

Goede appartementen op een prima locatie

mailvoorrene
11-7-2013

We hebben twee weken in appartement nr 2 verbleven. De inrichting is inderdaad een beetje ouderwets, maar verder oke. Er staat een bed met goede matrassen. Voor 2 personen was het lekker ruim en het bleef ook lekker koel (zonder de airco te gebruiken, deze werkte overigens wel). Het zwembad en jacuzzi waren ook prima. Als uitvalsbasis voor bezoeken aan Vinci, San Miniato, San Gimignano, Siena en Florence (enz enz) was het perfect!

Prachtige rustige accommodatie!

Niké
4-9-2012

Het was even zoeken want de TomTom gaf de verkeerde locatie aan maar met wat hulp van de bewoners hadden we het gauw gevonden. En wat een verassing vonden we! Het was nog mooier als verwacht! Letterlijk tussen de wijnvelden, heerlijk rustig. De appartementen zien er van buiten prachtig uit, de inrichting is iets gedateerd maar allemaal nog in prima staat. De douches waren goed, wij zijn vrij lang en hebben vaak problemen met lage douches, maar hier was het prima! Een enorm balkon met een grote tafel. De keuken is niet praktisch en zeker niet gemaakt om uitgebreid te koken. Wij zijn bijna elke dag uiteten gegaan, wat bovendien erg goedkoop is in de omgeving.

Wij waren net buiten het hoofdseizoen gegaan, namelijk in juni. Dus het kwam wel eens voor dat we het zwembad helemaal voor ons 2en hadden! Auto is wel noodzakelijk om leuke steden of dorpen te bezoeken. Want in Montespertoli is niet veel te doen. Bovendien ligt het ook net buiten het dorp. Zeker niet geschikt voor jonge kinderen.

Rust, uitzicht en genieten

Diane Rega
3-10-2011

Heerlijk groot appartement. En inderdaad wat oubollig ingericht zoals sommige mensen zeggen maar.......waar vind je zoveel ruimte en service? Wij zijn nu voor de 3e keer geweest en weer volop genoten. De ruimte in het appartement, de service die Colette biedt en de gratis wijnproeverij vinden wij nog steeds geweldig. Dit is geen plek voor mensen die vertier en drukte zoeken maar echt een geweldige plek om de ene dag heerlijk van de zon en het zwembad te genieten en de andere dag leuke uitstapjes in de omgeving te maken. Ik moest wel glimlachen om wat sommige mensen zeiden dat de bar niet open was. Wij hebben de bar in 3 jaar nog nooit open gezien. Maar op je grote balkon kan je direct beginnen met genieten met de gratis fles wijn die je bij aankomst krijgt. Doordat je een volledig ingerichte keuken hebt, is er helemaal geen bar nodig. Het dorp is vlakbij en daar kan je alle boodschappen halen die je kunt bedenken. Kortom, wij gaan zeker nog een 4e keer. Wat een geweldige plek!

Ideaal gelegen in de Toscaanse heuvels en een goed gelegen uitvalbasis om uitstappen te maken. Firenze en San Gimignano op een half uurtje, Siena en Pisa op uur rijden. Om Firenze te bezoeken namen we zelfs de heel stipte bus in het dorp die ons op korte tijd in hartje centrum Firenze bracht. Maar ook Montespertoli kon ons bekoren : 'n rustig, aangenaam stadje met toch een paar leuke restaurantjes en een prima supermarkt met ruime openingsuren. Borgo Filicardo ligt ruim 2 km van het centrum, net iets te ver om te voet heen te wandelen, zeker ook gezien de hoge temperaturen. Het appartement is ruim en aan vele details is gedacht. Prima welkomstboekje met veel nuttige tips. Minpuntjes in het appartement vonden we de douche die niet goed werkte en ons huisje was nogal gehorig. (gelukkig hadden we rustige buren) Waar we dan wel enthousiast over waren was het mooi onderhouden zwembad en ons ruim terras waar we 100% privé hadden. Voor ons was het een heel geslaagde vakantie.

Dit complex is pas 10 jaar oud volgens de brochure, maar dat zou je eigenlijk niet zeggen. Veel doodgeslagen insecten op de muren en de keukenblok nogal gammel.

Inventaris is wel compleet en bovendien is het gebruik van handoeken, wasmachine, airco en wifi gratis. Je kijkt uit op de wijngaarden of het zwembad en hebt een lekker groot balkon. Voor boodschappen is Montespertoli vlakbij en verder zit je zo op de wegen naar Firenze, Siena, Pisa etc. Mme Colette is eirg vriendelijk en we hebben ook kennisgemaakt met de vriendelijke eigenaar na onze (flinke) wijnaankoop.

Minpuntjes: staat van onderhoud, stoffig en vette keuken ,veel muggen

We kwamen hier met idee van absolute rust, maar dat is met 16 appartementen niet helemaal uitgekomen. Maar als dat niet je verwachting is, is het prima.

Heerlijke vakantie

tevreden
3-7-2011

Net terug van een heerlijke vakantie In Borgo Filicardo ! Een geweldige plek om tot rust te komen. Je zit tussen de wijngaarden in prachtig toscaans landschap. We werden erg vriendelijk ontvangen en alles was goed geregeld. Complex en appartement zelf zien er goed verzorgd uit ook het zwembad was netjes. Het is i.d een stukje van de bewoonde wereld, maar dat vonden wij helemaal niet erg. Het kinderzwembadje is niet erg geschikt zoals meer mensen hier schrijven. Maar onze dochter is daar toch nog wat te jong voor.

Ander minpuntje is dat wij het wat gehorig vonden. S`ochtends vroeg wordt al op het bedrijf gewerkt en dat hoorden we ook. Maar had ook wel weer zijn charme.

Bar was de hele week dicht, maar de eigenaar bleek op vakantie te zijn. Verder kan ik het alleen maar aanraden ! ( Wifi alleen beschikbaar rondom het kantoortje en de bar )

oubollig en stoffig appartement

Heessels
21-3-2011

Het appartement is redelijk groot, maar heel stoffig. De ijskast is wel netjes. De inrichting is heel ouderwets. veel vieze plekken op de muren en plafonds. Het babybedje stond wel netjes klaar, alsook een knuffeldoekje cadeau gekregen omdat onze 3 maanden oude baby de jongste gast ooit was. Het zwembad (uiteraard nog afgedekd) en terras lagen er zeer vuil, onverzorgd en versleten bij. De bar was nog gesloten. Ook de Wifi-internetverbinding was nog niet aangezet. Zouden een extra kinderzwembadje gaan bijbouwen, maar ik zou eerst de andere dingen die dringend aan renovatie toe zijn vervangen. Ook geen microgolfoven (nodig voor babyflesjes te verwarmen).

ZEKER DE MOEITE WAARD!!!!

nathalie
2-12-2010

het was voor ons een onvergetelijke vakantie in borgo fillicardo

WE GAAN zeker terug!!!!

Prachtige én gunstige ligging!!

Judith van Nuenen
5-10-2010

Het appartementencomplex ligt in een prachtig deel van Tocane. Het is heel gunstig gelegen t.o.v. Florence en ook vele andere bezienswaardige stadjes. Een autorit naar de stadjes in de omgeving is gegarandeerd een mooie route. Mijn favorieten zijn Siena en San Gimignano. In die laatste zit de zaak met het lekkerste ijs ter wereld! Maar het dorp is ook heel erg schattig en knus om door heen te lopen.

Borgo filicardo heeft nette, ruime appartementen. Groot balkon met prachtig uitzicht.

Heerlijke wijnproeverij gehad (gratis) Bij aankomst stond er ook een fles klaar als welkomsgeschenk.

Het zwembad was keurig onderhouden ondanks het feit dat er weinig gasten waren op het moment dat wij er verbleven. En het was ook iets te koud om te zwemmen.

Tip voor wie nog gaat; "Montespertoli" staat voor een groter gebied met nog kleine gehuchten in de omgeving. Zo ook Morzano. Hier staat het complex. Toets "Morzano" in op je navigatie of tomtom en je komt precies voor de deur uit!

We hebben een aantal aanbieders voor Borgo Filicardo voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Borgo Filicardo in Montespertoli, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Borgo Filicardo zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Appartement Borgo Filicardo scoort een 8.71 uit 10 op basis van 36 reviews.