Géén boekingskosten

Camping Montescudaio

ItaliëToscaneMontescudaio

We hebben de beste aanbieders voor Camping Montescudaio voor je op een rij gezet:

7.4GoedScore uit 290 reviews
+122/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

7.4GoedScore uit 290 reviews
  • 7.2Eetgelegenheden
  • 6.1Staat v/h sanitair

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Camping Village Montescudaio in Toscane is een ruim opgezette camping met schaduwrijke plekken waar je veel privacy hebt. Zwembaden zijn aan de kleine kant voor de hoeveelheid mensen, maar gelukkig ligt de zee ook op een kwartiertje rijden. Je zit midden in de Toscaanse natuur en niet ver van Volterra, een kleinere maar sfeervolle Italiaanse stad.

289 Reviews over Montescudaio

• 8Brenda10-06-2022

Leuke bosrijke camping

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad op Montescudaio Village. De omgeving biedt volop mogelijkheden om binnen 30-45 minuten vanalles te zien.

Via Allcamps hadden we een Lounge Deluxe XL van Gustocamp geboekt. De mobile homes zijn gunstig gelegen, op paar minuutjes van het zwembad, winkel en restaurant maar toch redelijk rustig.

De zwembaden zijn goed verzorgd. Vooral het lagunebad is een aanrader. Het zwembad is niet diep waardoor kleine kids hier lekker zelf kunnen spelen en van de glijbaan kunnen gaan.

Niets dan lof voor Raymond van Gustocamp. Niet alleen zorgde hij dat het chalet perfect schoon was en alles naar behoren werkte bij aankomst maar hij liet ook regelmatig zijn gezicht zien en gaf ons leuke tips om samen met onze jonge kinderen Toscane te ontdekken.

Een minpuntje: op de camping heb je slechts af en toe internet bereik. WIFI is er alleen bij de toiletgebouwen, restaurant en zwembad.

• 9Ruben Nijhuis11-05-2022

Top vakantie

Voor de tweede keer in de meivakantie via Vacansoleil een verblijf geboekt op een Hu-vakantiepark in Toscane en opnieuw genoten van een top vakantie. Het park is prachtig schaduwrijk gelegen in een bos en ligt vlakbij Cecina, een stad met goede voorzieningen waaronder een Lidl. Accommodatie was gloednieuw en beschikte over twee badkamers en een gasbarbecue. Door de opzet onder bomen en struiken is er voldoende privacy en schaduw wat in hartje zomer geen overbodige luxe is. Bij aankomst bleken zelfs de bedden volledig opgemaakt (beddengoed hadden we dus niet mee hoeven nemen). Het zwembad is heerlijk, het personeel vriendelijk en enthousiast. De winkel heeft een prima basis assortiment en voor de bulk is de Lidl in Cecina slechts 7 minuten rijden. Het restaurant heeft een eenvoudige kaart en lekkere pizza's, vriendelijke personeel en snelle bediening. De omgeving is ook prachtig met voldoende leuke steden op maximaal 1,5 uur rijden. TOP

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden
  • 10Monique10-05-2022

Fantastisch!

Op vrijdag 29-04 aangekomen, safaristent geboekt. Ligging van de tent was echt super vlak bij winkel en zwembaden. Tent was echt schoon en verzorgt en alles was aanwezig. Mooie veranda waar je kon zitten met ligstoelen, picknicktafel erbij. Wij hebben alleen op de 4e dag van onze vakantie een ernstig auto ongeluk gehad op de snelweg bij Pisa. De hulp die wij vanuit het park hebben gekregen is onbeschrijfelijk. Wij zijn de mensen daar zo dankbaar voor alles wat ze voor ons hebben gedaan. Mattia, Sergei, Marlene en Claudia van de pool bar serveren de heerlijkste koffie. We hebben daar veel gezeten omdat er daar altijd Wi-Fi is en wij dit nodig hadden om zaken te regelen. En Marianna de park manager verdient samen met Rob, van RoBike Outdoor Vision, een lintje! Wij gaan zeker terugkomen om onze vakantie af te maken en de omgeving te verkennen. Het gebied waar het ligt is prachtig echter hebben wij alleen Cezina gezien.

• 10Oral23-04-2022

Top camping

Top camping. Leuk voor de jeugd. Voldoende toezicht maat ook voldoende mogelijkheden elkaar op te zoeken zwembaden top.

• 10Tessa23-04-2022

Super leuke camping !

Super leuke camping. Groot,maar doet toch gezellig aan. Voor onze jeugd ideaal. Geen grote disco's maat s avonds zoeken ze elkaar allemaal op en hebben t heel gezellig met elkaar.
    Wij hadden een chalet gehuurd. Was prima. Niet groot maar netjes en verzorgd en lekkere airco. Ik ken de camping niet van voor de vorige eigenaren maar ik vond t top voor elkaar. Hele fijne omgeving ook om te ontdekken.

• 5Marc26-10-2021

Massa is kassa !

Wij komen al jaren op camping Montescudaio. Elke keer het gevoel van "thuiskomen". In 2019 hoorden wij dat de camping was overgenomen door Human Company. De ervaring die wij hadden met Park Albatros maakten ons niet gerust. Te massaal en onpersoonlijk. Wij kamperen met eigen middelen en hadden een goldplek gereserveerd. De oude goldplekken waren voorzien van warm en koud stromend water en een afvoer. Nu heeft de Goldplek een slang uit de grond en een putje ! In al die jaren was het sanitair nog nooit zo smerig. De gebouwen stammen uit 1974, maar HC heeft er nog geen cent aan uitgegeven. Er is veel geïnvesteerd in de zwembaden en die zijn perfect verbeterd. Veel meer gericht op kinderen. De kermis bij de pizzeria is echt misplaatst. Een schiettent met op echt lijkende wapens...... volgens ons slaat HC hier de plank volledig mis. De sfeer is uit de camping geslagen.

• 1Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden
  • 9Nicole van Enckevort20-09-2021

Top vakantie gehad! Mooie camping.

Mooie caravan van Roan met ruime veranda en loungebank. Caravans staan mooi ruim opgesteld. Campingwinkel heeft best een groot assortiment. Zwembad is erg leuk! Vooral voor de kleintjes handig dat er een soort van zachte rand om de baden is gemaakt. Foto's hier op de site zijn oud. Ze kunnen in deze ‘geul’ ook fijn spelen. 2 glijbanen aanwezig en dat was prima voor ons. Disco ’s avonds voor de kinderen en ga een keer eten bij het restaurant (bij de disco). Leuke sfeer tussen de bomen en veel lampjes. De cocktails (6,50) bij de bar (zwembad) zijn zeker een aanrader. Wasserette en afhaal (eten) is aanwezig. Wifi is op veel plekken zeer slecht. Op sommige plekken beter (zwembad, supermarkt, speeltuin), daar staan vaak ook bankjes. Vlakbij ligt een opgespoten strand Spiagga Bianche; aanrader! Fijn zandstrand en een mooie licht blauwe zee. De zee loop heel langzaam af, kinderen kunnen hier best ver de zee in.

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair
  • 5Michiel17-09-2021

Eenmalig

Mooi terrein, maar het is duidelijk dat de nieuwe exploitant aan elke vierkante meter geld wil verdienen, hetgeen zich uit in erg kleine plekken en nauwelijks plek voor je auto. Het sanitair is eigenlijk best goed, maar wordt gewoon erg slecht schoongemaakt. De 'Gold Pitches' hebben een eigen afvoer. Erg praktisch, maar er komt een verschrikkelijke riooldamp uit. Deze camping is in alle opzichten veel te druk. Het grintpad 'Via Piombino' is de snelweg van de camping, waardoor bij elke auto of golfcar een grote stofwolk op de plekken komt. Zwembad is in één woord prachtig, maar ondanks het verbod daarop ern dankbare prooi voor de handdoekje-leggers, waardoor het er belachelijk druk is. Het restaurant is prima. Pizza's zijn klasse, maar de hamburger moet je vooral bij wegblijven. €18,00 en echt niet te doen. De COOP-supermarkt is op 5 minuten rijden en zeer mooie grote winkel. Het zandstrand van Bibbona is een kwartiertje rijden.

• 2Staat v/h sanitair
  • 8S.13-09-2021

Top vakantie!

Super vakantie gehad op de camping! Mooie plekken op de camping, en alles werd goed bijgehouden ( afval ophalen, sanitair poetsen werd meerdere keren per dag gedaan) Mooi zwembad met veel ligstoelen ( werd gelukkig geen handdoek gelegd).

Restaurant en poolbar op de camping waren goed. Je merkte wel dat einde seizoen kwam dat er drinken op was en geen nieuwe kwam, maar dan had je genoeg andere keus.

Dichtsbijzijnde plaats cecina vonden wij leuk keer door heen te lopen maar was niet veel te doen.

Verdere aanrader vonden wii voltera en lucca leuke oude plaatsjes! Wij vinden deze vakantie een aanrader in het mooie toscane!

• 7Staat v/h sanitair
  • 8Marieke Terlouw07-09-2021

Heerlijke vakantie gehad op leuke Camping!

Heerlijke vakantie gehad. Wij vonden de camping een fijne camping met veel schaduw. Wij hadden een Mobil home gehuurd bij Homeair. Mooie ruime plaats met veel schaduw en oprustige plek op de camping. Zwem gedeelte was mooi opgezet, 3 zwembaden en een kinderbad en 2 glijbanen. Veel ligbedden en parasols. Onze jongens van 13 en 15 jaar hebben zich goed vermaakt, zeker de eerste 1,5 week toen er nog veel Nederlanders op de camping waren. Er waren een paar mensen Nederlands van het animatieteam, dat was wel fijn. Er is genoeg te doen in de omgeving, maar voor de meeste dingen moet je wel een stukje rijden. Wij zijn naar Cinque Terra geweest, San Gimignano (de lekkerste ijs van de wereld), Pisa, waterpark in Cecina, gesnorkeld en nog wat kleine bergdorpjes bezocht. Supermarkten zijn er genoeg in de buurt van de camping. Kortom, de camping voldeed aan onze verwachtingen en wij hebben ons prima vermaakt die 2,5 week dat wij daar waren.

• 7Staat v/h sanitair

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkBeschikbaar