Camping Montescudaio

• Animatie
  • Jacuzzi
Meer camping info
Tonen op kaart

Camping Village Montescudaio in Toscane is een ruim opgezette camping met schaduwrijke plekken waar je veel privacy hebt. Zwembaden zijn aan de kleine kant voor de hoeveelheid mensen, maar gelukkig ligt de zee ook op een kwartiertje rijden. Je zit midden in de Toscaanse natuur en niet ver van Volterra, een kleinere maar sfeervolle Italiaanse stad.

265 reviews over Camping Montescudaio

• 7Fam. Jansen16-02-2020

aanrader

Leuke camping, met name voor jongeren tot 17 jaar. Plekken zijn ruim. De Casa's liggen leuk verspreid over camping, kunnen behoorlijk in grootte (plek) verschillen. Meerdere jaren geweest, en we zien dat er de laatste jaren meer tour-operators zijn gekomen. Vandaag gelezen dat ze de camping vorig jaar verkocht hebben. Eigen site van camping is niet meer beschikbaar. Andere touroperators zeggen hier (nog) niks over. Heet iemand meer informatie?

Montescudaio Village, direttrice reception, 17-02-2020

Beste familie Jansen,

Montescudaio Village behoort nu tot de Human Company Groep. Voor meer informatie (ook voor boekingen) kunt u terecht op onze website: https://humancompany.com/nl/bestemmingen/village/montescudaio-village

Of u kunt ons een mail sturen: [email protected]

We hopen u ook dit seizoen te mogen verwelkomen in Montescudaio!

Met vriendelijke groeten,

Montescudaio Village

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 2019
    3Fam. Blom29-12-2019

Echt nooit meer!

We hadden een glamping bungalow geboekt. Het bleek een oude caravan met tent ervoor, met trappetjes en een sanitair hok eraan vast. Weinig glamping wat wij op andere campings ervaren hebben. Toch vol goede moed begonnen aan onze vakantie daar, echter de moed zakte ons snel in de schoenen. Alle plekken om ons heen waren leeg, waardoor onze kinderen zich verloren voelden op de camping. Koude douche (snel gerepareerd maar bleef niet optimaal werkend). Alleen diepe zwembaden, waardoor dochter van 7 nergens staand kon spelen. En slechte nachtrust door kabaal vd camping en disco in de buurt (tot 2.15 uur wakker). We zijn na 3 dagen, ipv 8, weg gegaan. Nog nooit gedaan in 12 jaar kamperen. Bij uitchecken was er begrip. Er zou restitutie overgeboekt worden. Na 3 emails waarbij emails in eerste instantie werden genegeerd, nooit iets ontvangen. Wat ons betreft een no go en hopen we andere gezinnen met jonge kinderen hiervoor te behoeden.

• 3Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

• 7famP03-09-2019

Leuke familiecamping.

Mooi, schaduwrijke camping met erg enthousiast animatieteam (Nl, En, IT). Wij hadden een fijne stacaravan via een touroperator. Enige kritiekpunt vonden wij toch wel de erg harde muziek. Met name de live optredens bij de bar/restaurant. De stacaravans staan hier dichtbij en de muziek gaat door tot 23:30u. Verder prima camping met mooie zwembaden. Ook wordt de camping goed schoongehouden overal.

• 9Bart Rosseel26-08-2019

Heel mooie camping met topanimatie voor jong & oud

Voor de tweede maal op Montescudaio verpleven (2jaar geleden hier ook al eens 10 dagen gestaan). Wij keerden terug omdat de camping ons 2 jaar geleden zo gecharmeerd had én omdat de nederlandstalige animatie er gewoon de max is voor zowel onze jongste zoon van 5 als onze oudste zoon van 16. Ruime plaatsen met veel schaduw, leuke zwembaden, sanitair die de ganse dag door wordt schoongehouden, gemoedelijke sfeer. We hadden wel de indruk dat het behoorlijk kalmer was dan 2 jaar geleden. Misschien was het toen net iets te druk (en te warm) waardoor de camping de zomers nadien wat bezoekers is kwijtgeraakt. Een topligging is het niet, het pittoreske Montescudaio op 8km (bergop klimmen!) en leuk kustdorpje Cecina op 5km wel, maar om de rest van Toscane te verkennen moet je toch redelijke afstanden afleggen (Volterra 40km kronkelbaantjes, Pisa 60km, Lucca 80km, Sienna 70km). Maar als je wilt genieten van de ideale campingsfeer on

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

• 10Familie h23-08-2019

Voetbalcamping

Veel Nederlanders en Italianen. Kinderen voetballen veel.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

• 9Mirella23-08-2019

Geweldig

Mooie camping in het bos. De camping is groot maar dat valt niet erg op. Staanplaatsen, in de schaduw, variëren van grootte. Vriendelijk personeel. Als je aankomt word je rond gereden met iemand van de receptie om een mooie plek uit te kiezen. Ideaal! Sanitair was goed schoon en ik heb geen een keer een koude douche gehad. Wel jammer dat er geen toezicht én handhaving op handdoekje leggen was, terwijl dat wel 1 van de regels van het zwembad was. Mooie uitvalsbasis voor bezoekjes aan Volterra, San Gimignano, Guardistallo, Firenze etc. Cecina Mare is ‘s avonds ook leuk om heen te gaan. Spiaggia Bianche (white beach) in Vada is op 15 minuten rijden. Super leuk! Veel animatie en zeer geschikt voor pubers. Veel Nederlanders. Wij hebben onze caravan laten ophalen door een caravanstalling in Vada, deze blijft daar staan. Volgend jaar gaan we weer de stalling zet hem dan op z’n plaats, dat scheelt weer sleuren!!

• 9Staat v/h sanitair

• 8Fam Ursem22-08-2019

Wij hebben 2 heerlijke weken gehad op deze ruime camping met mooie plaatsen. De animatie is top en ze zijn erg enthousiast. Het sanitair was prima, warme en genoeg douches en heel belangrijk alles was schoon. Bij de douches staat een mop en als iedereen die gebruikt blijft het dus netjes. Het eten op de camping was prima. En wat een heerlijke koffie wordt er geschonken in de bar. Er zijn verschillende supermarkten in de buurt en het is een ideale uitvalbasis voor mooie uitjes naar o.a. Volterra, Pisa en Elba en het strand. Voor de jeugd is er genoeg te doen in de omgeving. Al met al een aanrader!

• 8Staat v/h sanitair

• 8Astrid13-08-2019

Heerlijke vakantie gehad gaan zeker nog eens terug

Heerlijke camping midden in het bos. Je merkt totaal niet dat het zo’n grote camping is. Wij zaten in een safarihut voor 2 personen. Is prima, precies hoe het op de website staat. We waren wel blij dat we onze eigen verstelbare stoelen mee hadden, want er zijn alleen 2 kuipstoeltjes. De overige camping plekken was best veel leeg, wat wij en overige campinggasten niet begrepen. Sanitair was prima, water was warm en er werd meerdere keren per dag schoongemaakt (en ja natuurlijk wordt de vloer vies als deze nat is, want de camping bestaat grotendeels uit grind en zand), maar toiletten e.d. waren prima schoon. Zwembad was heerlijk, er mocht ook veel qua balletjes/luchtbedden. Badmeester kwam even naar je toe als hij ergens commentaar op had, er werd niet op zo’n stom fluitje geblazen wat je vaak ziet. Pizzeria op de camping was erg goed! Veel animatie! Camping is een goede uitvalsbasis om plaatsen en stranden in de omgeving te bezoeken.

• 9Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Marjan09-08-2019

Fijne camping.

Prachtige camping met niveau verschillen in het bos. Lekker in de schaduw. Zeer ruime plekken voor italiaanse begrippen. Grote camping maar overdag verrassend rustig. S avonds tot 23.00 geluid van de animatie. 2 zwembaden en een kinderbad. Te weinig ligbedjes en geen toezicht op het handdoekje leggen. Vriendelijk personeel. Door omstandigheden konden wij niet met de caravan komen. Alle medewerking zodat wij onze vakantie konden komen doen. Hadden een caravan casa superfamily. Bedden erg hard, er zit een lakenpakket en dekens bij. Heel veel pubers, die s avonds veelvuldig om 22.30 bij de happy dance zijn. Sporttoernooien en muziekavonden. 5 minuten vanaf het dorp en 10 minuten vanaf het strand.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 5Sebastiaan06-08-2019

Volgend jaar naar een andere camping.

Sanitair is prima, maar ik douche met koud water. Van een camping als deze mag ik toch verwachten dat als er een probleem ontstaat met het leveren van warm water aan de douches. Dat alles op alles wordt gezet dat het probleem opgelost wordt. Een briefje op de deur is dan niet genoeg. Andere douche gebouwen hadden hetzelfde probleem. Deze camping is niet goedkoop en dus verwacht ik comfort. Helaas is een koude douche voor mij alles behalve comfort.

• 3Staat v/h sanitair

25 tips over Camping Montescudaio

• Jolien, 15-08-2019

Neem deet mee. Tenminste, in het naseizoen. In sept zijn wij echt lekgeprikt door de teigermug. Dus overdag al. Ook echt mega grote spinnen in de caravan

• Vera, 23-09-2013

De markt in Cecina is leuk om te bezoeken en het strand bij Vada of een stukje verder Baratti is prachtig.

• Theo, 14-09-2013

Er is een vlakker stuk en een stuk waar je eerst naar beneden en dan weer naar boven moet (best steil). Op het vlakkere stuk ben je ook dicht(er)bij sanitair / winkeltje/ restaurant en pizza restaurant.

90 vragen over Camping Montescudaio

• Aart Tijssen, 02-07-2019

Fietsen op de camping en in de buurt

Wij gaan dit jaar voor het eerst vanaf half juli naar camping Montescudiao en ik was benieuwd of je in de buurt een beetje kan fietsen. Kan je bijvoorbeeld makkelijk vanaf de camping naar de supermarkt in het plaatsje Cecina? of naar het strand? We hebben normale tourfietsen niet elektrisch. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en of het zin heeft de fietsen mee te nemen?

Nelis, 05-07-2019

Hallo, Vanaf de camping kun je fietsen naar Cecina naar Lidl of iets anders. Gaat wel over een doorgaande weg (geen fietspad) waar als een dolle gereden wordt. Voor je Cecina in gaat komt er nog een grote, drukke megarotonde.. Andere kant op naar Montescudaio is het flink heuvelachtig. De witte stranden van Vada zijn denk ik wel ver om te fietsen, km of 18 langs drukke weg. Het strand van Cecina is wel te doen.

Petra , 06-07-2019

Via del Poggetto op streetvieuw

Petra, 06-07-2019

Ben twee jaar geleden geweest, de weg die naar de camping gaat is een weg waar 80 km gereden wordt. Er zijn geen fietspaden en wel struiken die vrij hoog zijn en veel bochten. Je ziet er niet veel/bijna geen mensen fietsen. Eenmaal in cecina kun je wel mooi fietsen langs de kust. Maar je zult wel ong 2 km over die weg moeten. De kleinere supermarkt ligt aan diezelfde weg (op 1 km richting cecina). De Lidl ligt in cecina aan het eind van deze weg, rotonde over en je bent er.

• weber evert, 25-06-2019

plaatsen

waar liggen de extra gold plaatsen kan deze niet vinden op de plategrond

• Leonie Niessen, 26-05-2019

excursies

kun je een excursie naar Florence boeken op de camping

Camping Montescudaio info

• Aantal sterrensterstersterster
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Zwembad
  • WaterparkAanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)

• Soort gerechtenLunchpakketten

• Gratis wifiGehele hotel