Vakantiehuis Case di Gello

8.8Fantastisch

Italië, Toscane, Montecatini Val di Cecina

Op vakantie geweest naar Case di Gello?

8.8Fantastisch

• 9.2Inrichting
  • 9.5Hoeveelheid ruimte

Vakantiehuis info

Meer vakantiehuis info

5 reviews over Vakantiehuis Case di Gello

• 8Karin11-07-2016

Bijzondere locatie voor een prachtig schooltje...

Laatste 100 mtr is onverhard met veel stenen en rotsen, enige stuurmanskunst is wel handig. Het ligt op een berg en is erg rustig met een prachtig uitzicht. Omdat je op een berg zit staat er altijd wel een briesje. Bij helder weer zie je de zee (25 km). Het schooltje is met veel liefde voor architectuur en originele details gerenoveerd. Prima uitgeruste keuken ! Er staat een welkom-pakket met een pasta maaltijd voor de 1ste avond en ontbijt voor de volgende morgen. Als je eenmaal op die berg zit wil je er eigenlijk niet meer af. Fantastische locatie in een bijzonder mooi huisje. Als je overdag boven de luiken dichthoud is het 's nacht koel in de slaapkamer. Haal het heerlijk gratis drinkwater bij de kerk in Ponteginori (5 km). Ik kan eigenlijk geen minpuntje bedenken.

Gereisd met partner in juni 2016

• 8zaliadal05-01-2013

Prachtige plek!

Verbleven 2 wk in t huis Sàrperi boven op de heuvel in t middeleeuwse dorpje Gello, omringt door nog 8 andere oude opgeknapte huizen. Voldoende privacy Heerlijk als je van stilte veel vogels, rustig en landelijk gelegen houdt. Mooi beschaduwd terras achter het huis. Huis is ruim, goed verwarmd en wat donker, Er is veel ruimte en alles is ruimschoots aanwezig om zelf te kunnen koken. Vriendelijke ontvangst met wat streekproducten, zodat je bij aankomst niet meteen boodschappen hoeft te doen. Voor jonge vrijlopende kinderen niet geschikt.

Gereisd met partner in mei 2012

• 9NoZoki06-07-2010

Fantastisch plekje!

Supergezellig huisje (La Scuola) voor 2-3 personen. Slechts 3 slaapplaatsen, maar een gezin met 2 kinderen zou hier zeker ook uit de voeten kunnen, ruimte genoeg! Prima inrichting, bevat alles wat je nodig hebt: volledige keuken, radio, TV'tje, douche, WC (1x). Geen airco! Dit oude verlaten dorpje lig op een heuvel met fantastsich uitzicht. Erg idyllisch gelegen dus, met volop rust en ruimte. Geen 'last' van de buren. Ideaal als uitvalsbasis voor stedentrips naar o.a. Pisa, Siena en Florence en voor dagtochten naar zee (20 km). In de omgeving liggen verder prachtige middeleeuwse stadjes als Volterra, Massa Marittima, Bólgheri, Casale Marittimo, etc. Ook voor (korte) autoritten is de schitterende omgeving fantastisch. Erg heuvelachtige streek, dus fietsen is wel zwaar. Aanrader voor iedereen die een goede mix zoekt van natuur, cultuur, rust en lekker eten.

Gereisd met partner in juni 2010

• 10M Stolk20-06-2010

Zeer bijzonder

We hebben dit zelf, via internet, geboekt; dus niet via Eliza. Wij hebben gelogeerd in La Scuola.Het oude, vrijstaande schooltje ligt op een heuvel vanwaar een prachtig uitzicht over de omgeving. Binnen is het vrij donker; kleine ramen en dikke muren, waardoor heerlijk koel. Bij aankomst vonden wij allerlei heerlijke plaatselijke producten in de keuken. De vrouw die de huizen beheert (de eigenaar woont elders in Italie en hebben wij niet gezien) heet Carla en spreekt alleen Italiaans. Ze is heel vriendelijk, maar je moet even je woordenboekje Italiaans meenemen...De benedenverdieping is ingericht als keuken en woonkamer; boven een enorme slaapkamer en een mooie badkamer met douche en toilet. Wanneer je rust zoekt in een bijzondere omgeving, dan is dit een heerlijke plek. Ligt vlakbij Volterra, Pisa, de Toscaanse kust enz. Voor kinderen is er niet veel te doen; er is geen zwembad, maar ze hebben er wel de ruimte.

Gereisd met partner in juli 2009

• 9Jaap16-10-2009

Mooi, maar helaas bouwwerkzaamheden !

In het najaar 2009 2 weken verbleven in appartement La Scuola (het vroegere dorpsschooltje). Betreft een mooi gelegen, authentiek gerestaureerd en sfeervol huisje in een natuurrijke omgeving met panoramisch uitzicht. Echter in de 2e week van ons verblijf werd de idylle verstoord door bouwwerkzaamheden aan het tegenover gelegen pand. Om 8.00 uur s'ochtens werden wij gewekt door luidruchtige bouwvakkers en veel kabaal. Vanaf dat moment was niet alleen de rust verstoord, maar ook het uitzicht (uitzicht op bouwplaats met steigers en betonmolen). Zoals het zich laat aanzien, zal deze verbouwing nog wel enige tijd voortduren want het te verbouwen pand is een bouwval. Case di Gello is zeker een aanrader, maar niet zolang daar bouwwerkzaamheden plaatsvinden. Informeer voor boeking dus goed bij het reisbureau.

Gereisd met partner in oktober 2009

Vakantiehuis Case di Gello info

• Balkon / terrasAanwezig
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
  • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, Gratis bedlinnen, TV, Wasmachine

• Op het terreinBBQ faciliteiten, Bibliotheek, Terras, Tuin
  • Overige servicesFietsverhuur, Handdoeken(service)

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats