Chalet Podere Mezzastrada

Chalet Podere Mezzastrada

8.4Fantastisch

Italië, Toscane, Marcialla

Op vakantie geweest naar Podere Mezzastrada?

8.4Fantastisch

• 8.3Inrichting
  • 9.3Hoeveelheid ruimte

We hebben een aantal aanbieders voor Podere Mezzastrada voor je op een rij gezet:

Chalet info

• Jacuzzi
  • Kinderopvang
Meer chalet info
Tonen op kaart

12 reviews over Chalet Podere Mezzastrada

• 10verhoeven herman01-10-2012

fantastische ervaring

prachtig gelegen, zeer sympathieke staff, uniek toscaans huisje, gewoon af, cultuursteden binnen korte afstand (firenze, sienna, san giminiano, certaldo, volterra,...)

Gereisd met partner in september 2012

• 9Carin04-08-2011

Geweldig gelegen midden in Toscane

Ik zit nu met gratis wifi op het terrasje van ons chalet. Het is hier heel rustig (auto echt noodzakelijk om iets te kunnen doen) mooi zwembadje met geweldig uitzicht, simpel maar goed chalet met eigen tuin en zitje. Goede bedden en elke kamer airco. Keuken heeft alles maar is wat gammel. Afstand tot Florence een half uurtje en Sienna iets langer. Elke middag rond 18.00 hapjes en drankjes in de cantina bij het zwembad (gratis) verder alleen broodjes service. Voor ons met 2 kids van 9 en 10 super.

• 9Nae04-08-2011

Heerlijk!

Een toppertje wat ons betreft. We hadden een 2 slaapkamer appartement op de eerste verdieping. Lekker zwembad, speeltuintje klein maar voldoende. Rustige omgeving, maar dat is juist zo fijn in Toscane. Een fijne en attente (van origine Duitse) receptioniste die overal mee kan helpen en inderdaad uitstekend Engels spreekt. Op tv is ook BVN te vinden (nummer 469). Supermarkt in Marcialla (Coop) is erg druk, zeker op de zaterdag. Als je die in Certaldo pakt (is ietsjes groter), maar wil nog wel eens iets rustiger zijn. Mooie mix van nationaliteiten in het parkje (sommige mensen blijven maar hun ligstoelen 'reserveren’ door er een handdoek op te leggen, maar doe daar nu gewoon niet aan mee). En lekkere hapjes bij het zwembad aan het einde van een zonnige dag. Geniet, geniet van de rust en de natuur.

• 8Fam. Schambach25-07-2011

Ontzetten mooi gelegen, sfeervolle plek.

We hebben een heerlijk tijd gehad in Podere Mezzastrada. Ontzettend vriendelijke ontvangst en de service was prima. Verwacht geen vakantiepark met allerlei voorzieningen, maar een ontzettend mooi gelegen, kleinschalig opgezet vakantieparkje. Het chalet waarin wij verbleven was goed ingericht, voorzien van airco en de tuin (met olijfbomen) was riant te noemen. Heerlijk zwembad met ligbedden en supermooi uitzicht over de Toscaanse heuvels. De leiding deed erg hun best om het de gasten naar de zin te maken. Zo is er een broodjesservice ('s ochtends vers brood bezorgd bij het huisje) en iedere middag rond een uur of 5 lekkere hapjes en drankjes (gratis) bij het zwembad. Verder een goede uitvalsplek om plaatsen als Siena, Florence en San Gimignano te bezoeken. Om toch ook een nadeel te noemen: ons chalet lag vlak aan de weg waar op bepaalde tijden vrij veel verkeer langs komt. We zullen vast nog een keer op deze plek terugkeren.

• 8Fleur18-09-2010

Mooie plek om Toscane te verkennen

Wij zaten in een chalet, prima ingericht en volop keukengerei aanwezig. Bij het chalet hoort een groot stuk tuin dus genoeg privacy om heerlijk ongestoord van de rust te genieten. Ook wij ondervonden veel last van de muggen, al zag ik overal mensen krabben dus het ligt niet aan de accomodatie dat ze vooral daar zitten. Door de aanwezige airco en meegebrachte klamboe was het beter uit te houden. Het park ziet er goed verzorgd uit, ook het zwemad is heerlijk met een schitterend uitzicht. Het park ligt wel afgelegen en de dorpjes stellen ook niet heel veel voor. Er zit een grote supermarkt en wat restaurantjes maar er is weinig te beleven. Wel een prima uitgangspunt om door de prachtige natuur te rijden en de steden te verkennen zoals Siena, Florence, Pisa, Luca.

Gereisd met partner in september 2010

• 9fam van maanen21-07-2010

mooie ligging

Net terug van Podere Mezzastrada. Chalet met enorm veel ruimte en privacy. Elke kamer airco. Sat tv met CNN, ARD en sky sport. Mooi aangelegd parkje, helemaal afgesloten (dus niet voor 16u komen, want dan zitten alle hekken nog dicht), prachtig uitzicht op diverse plekken over het dal. Heel centraal gelegen tussen Florence en Siena. Er zijn 20 appartementen en 3 chalets, met een zeer internationaal gezelschap. Receptioniste is erg vriendelijk en spreekt goed Engels. Prima zwembad, wat wij regelmatig voor ons alleen hadden. Supermarkt op paar km in Tavernelle. Helaas waren genoemd restaurantje en fitnessruimte dicht. Het speeltuintje stelt niet veel voor. Ook van de muggen werden we niet blij; al om 18.30u zaten we binnen om niet lek geprikt te worden. Leuke uitstapjes: Certaldo (toen wij er waren was er een paar avonden straattheater) , Da Vinci museum in Vinci, Barberino, San Gimignano (is 's avonds verlicht en op donderdagochtend markt)

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

• 8Anita16-09-2009

Thuis voelen

Een heerlijk rustig gelegen agriturismo. We verbleven in een chalet met tuintje: lekker prive. Prima zwembad met superuitzicht. Niemand die zich met je bemoeid. Goed en gezellig eten bij Il Palchetto, twee kilometer verderop. Centraal gelegen in Toscane. In augustus wel veel last van muggen die al vroeg in de middag gaan steken. We hebben veel plezier gehad van de meegebracht klamboes.

Gereisd met jonge kinderen in september 2009

• 8Kiki18-12-2007

Wij hebben er een heerlijke vakantie gehad..Lekker romantisch zonder dat we gestoord werden. De chalets liggen ver genoeg uit elkaar zodat iedereen lekker kan genieten. Zwembad prima...In het dorp kun je lekker eten maar inderdaad je zit ver van de bewoonde wereld maar lekker toch

Gereisd met partner in december 2007

• 7smolders25-07-2007

Toevallig tegengekomen op internet. Het huisje waar wij zaten lag ver van de weg af, dus lekker rustig. Het is prachtig ingericht, en vooral ruim! Het was geschakeld, en daardoor wel gehorig. Het bed (lees: slaapbank) was niet om over naar huis te schrijven, je kunt nog beter op de grond gaan liggen. Het ligt midden in het groen, dus veel uitzicht heb je niet. Vanaf het zwembad (koud!) heb je echter wel een mooi uitzicht over de vallei. Verdere faciliteiten zijn er niet, afgezien van een zelfbedieningsbar. Het park ligt afgelegen en staat niet aangegeven, dus het was wel even zoeken. Een auto is absoluut noodzakelijk voor de boodschappen (supermarkt >10km). De weg er naar toe is bochtig en 's avonds niet verlicht. De dame aan de receptie was vriendelijk en behulpzaam, maar sprak gebrekkig Engels. Geschikt voor mensen die van rust en ruimte houden, maar niet teveel eisen stellen aan comfort.

Gereisd met partner in september 2006

• 8Ingrid04-10-2006

Het is een mooi landgoed maar moeilijk te vinden als je niet weet waar het is. Ligt wat ver weg van de bewoonde wereld dus je hebt absoluut een auto nodig. Jammer dat je nergens een mooi uitzicht hebt over de omgeving, je kijkt tegen het parkgroen aan. Het ligt naast een doorgaande weg vooral de chalets horen dus het verkeer voorbij komen. Het is centraal gelegen toch kost auto rijden veel tijd omdat de wegen zich niet lenen om door te rijden. Veel haarspeldbochten en de wegen zijn 's avonds niet verlicht.

Gereisd in oktober 2006

• Balkon / terrasAanwezig
      • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
      • Huishoudelijke apparatuurBroekenpers, Gratis bedlinnen, TV

• Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Bibliotheek, Terras, Tuin
      • Overige servicesAutoverhuur, Handdoeken(service), Schoenpoetsservice, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeerplaats

• BuitensportenFietsen, Golfbanen, Hiken, Paardrijden