Chalet Podere Mezzastrada

ItaliëToscaneMarcialla

We hebben een aantal aanbieders voor Chalet Podere Mezzastrada voor je op een rij gezet:

8.4FantastischScore uit 12 reviews

8.4FantastischScore uit 12 reviews
  • 8.3Inrichting
  • 9.3Ruimte

Chalet info

• Sportfaciliteiten
Meer chalet infoTonen op kaart

12 Reviews over Podere Mezzastrada

• 10verhoeven herman01-10-2012

fantastische ervaring

prachtig gelegen, zeer sympathieke staff, uniek toscaans huisje, gewoon af, cultuursteden binnen korte afstand (firenze, sienna, san giminiano, certaldo, volterra,...)

• 9Carin04-08-2011

Geweldig gelegen midden in Toscane

Ik zit nu met gratis wifi op het terrasje van ons chalet. Het is hier heel rustig (auto echt noodzakelijk om iets te kunnen doen) mooi zwembadje met geweldig uitzicht, simpel maar goed chalet met eigen tuin en zitje. Goede bedden en elke kamer airco. Keuken heeft alles maar is wat gammel. Afstand tot Florence een half uurtje en Sienna iets langer. Elke middag rond 18.00 hapjes en drankjes in de cantina bij het zwembad (gratis) verder alleen broodjes service. Voor ons met 2 kids van 9 en 10 super.

• 9Nae04-08-2011

Heerlijk!

Een toppertje wat ons betreft. We hadden een 2 slaapkamer appartement op de eerste verdieping. Lekker zwembad, speeltuintje klein maar voldoende. Rustige omgeving, maar dat is juist zo fijn in Toscane. Een fijne en attente (van origine Duitse) receptioniste die overal mee kan helpen en inderdaad uitstekend Engels spreekt. Op tv is ook BVN te vinden (nummer 469). Supermarkt in Marcialla (Coop) is erg druk, zeker op de zaterdag. Als je die in Certaldo pakt (is ietsjes groter), maar wil nog wel eens iets rustiger zijn. Mooie mix van nationaliteiten in het parkje (sommige mensen blijven maar hun ligstoelen 'reserveren’ door er een handdoek op te leggen, maar doe daar nu gewoon niet aan mee). En lekkere hapjes bij het zwembad aan het einde van een zonnige dag. Geniet, geniet van de rust en de natuur.

• 8Fam. Schambach25-07-2011

Ontzetten mooi gelegen, sfeervolle plek.

We hebben een heerlijk tijd gehad in Podere Mezzastrada. Ontzettend vriendelijke ontvangst en de service was prima. Verwacht geen vakantiepark met allerlei voorzieningen, maar een ontzettend mooi gelegen, kleinschalig opgezet vakantieparkje. Het chalet waarin wij verbleven was goed ingericht, voorzien van airco en de tuin (met olijfbomen) was riant te noemen. Heerlijk zwembad met ligbedden en supermooi uitzicht over de Toscaanse heuvels. De leiding deed erg hun best om het de gasten naar de zin te maken. Zo is er een broodjesservice ('s ochtends vers brood bezorgd bij het huisje) en iedere middag rond een uur of 5 lekkere hapjes en drankjes (gratis) bij het zwembad. Verder een goede uitvalsplek om plaatsen als Siena, Florence en San Gimignano te bezoeken. Om toch ook een nadeel te noemen: ons chalet lag vlak aan de weg waar op bepaalde tijden vrij veel verkeer langs komt. We zullen vast nog een keer op deze plek terugkeren.

• 8Fleur18-09-2010

Mooie plek om Toscane te verkennen

Wij zaten in een chalet, prima ingericht en volop keukengerei aanwezig. Bij het chalet hoort een groot stuk tuin dus genoeg privacy om heerlijk ongestoord van de rust te genieten. Ook wij ondervonden veel last van de muggen, al zag ik overal mensen krabben dus het ligt niet aan de accomodatie dat ze vooral daar zitten. Door de aanwezige airco en meegebrachte klamboe was het beter uit te houden. Het park ziet er goed verzorgd uit, ook het zwemad is heerlijk met een schitterend uitzicht. Het park ligt wel afgelegen en de dorpjes stellen ook niet heel veel voor. Er zit een grote supermarkt en wat restaurantjes maar er is weinig te beleven. Wel een prima uitgangspunt om door de prachtige natuur te rijden en de steden te verkennen zoals Siena, Florence, Pisa, Luca.

• 9fam van maanen21-07-2010

mooie ligging

Net terug van Podere Mezzastrada. Chalet met enorm veel ruimte en privacy. Elke kamer airco. Sat tv met CNN, ARD en sky sport. Mooi aangelegd parkje, helemaal afgesloten (dus niet voor 16u komen, want dan zitten alle hekken nog dicht), prachtig uitzicht op diverse plekken over het dal. Heel centraal gelegen tussen Florence en Siena. Er zijn 20 appartementen en 3 chalets, met een zeer internationaal gezelschap. Receptioniste is erg vriendelijk en spreekt goed Engels. Prima zwembad, wat wij regelmatig voor ons alleen hadden. Supermarkt op paar km in Tavernelle. Helaas waren genoemd restaurantje en fitnessruimte dicht. Het speeltuintje stelt niet veel voor. Ook van de muggen werden we niet blij; al om 18.30u zaten we binnen om niet lek geprikt te worden. Leuke uitstapjes: Certaldo (toen wij er waren was er een paar avonden straattheater) , Da Vinci museum in Vinci, Barberino, San Gimignano (is 's avonds verlicht en op donderdagochtend markt)

• 8Anita16-09-2009

Thuis voelen

Een heerlijk rustig gelegen agriturismo. We verbleven in een chalet met tuintje: lekker prive. Prima zwembad met superuitzicht. Niemand die zich met je bemoeid. Goed en gezellig eten bij Il Palchetto, twee kilometer verderop. Centraal gelegen in Toscane. In augustus wel veel last van muggen die al vroeg in de middag gaan steken. We hebben veel plezier gehad van de meegebracht klamboes.

• 10Robin Michdetti14-05-2009

Charming, beautiful pool, grounds, views!

I stayed for a week at the Podere Mezzastrada last June and I am returning next week. We were a group last year and we thoroughly enjoyed our stay. The grounds are beautifully kept with colourful flowers and lovely plants along walkways through lush gardens of mature trees that lead to many surprises such as the large pool made of tiny, blue tiles with flowers tumbling over into it from the patio. Beside the pool is a large tiled patio with magnificent views of the Tuscan countryside. The 'apartments' that have a house/home feel, are full of charm with vaulted, brick ceilings, tiles floors, white washed walls and lovely, old style furniture...and king size beds! Everything is clean. You don;t seem to see or hear the neighbours as the walls are solid and entrances far from one another. The restaurant is a short walk down the country road where the food is SO tasty and very reasonably priced. We can't wait to go back and do all our sightseeing with the Podere Mezzastrada as our base.

• 8Kiki18-12-2007

Wij hebben er een heerlijke vakantie gehad..Lekker romantisch zonder dat we gestoord werden. De chalets liggen ver genoeg uit elkaar zodat iedereen lekker kan genieten. Zwembad prima...In het dorp kun je lekker eten maar inderdaad je zit ver van de bewoonde wereld maar lekker toch

• 7smolders25-07-2007

Toevallig tegengekomen op internet. Het huisje waar wij zaten lag ver van de weg af, dus lekker rustig. Het is prachtig ingericht, en vooral ruim! Het was geschakeld, en daardoor wel gehorig. Het bed (lees: slaapbank) was niet om over naar huis te schrijven, je kunt nog beter op de grond gaan liggen. Het ligt midden in het groen, dus veel uitzicht heb je niet. Vanaf het zwembad (koud!) heb je echter wel een mooi uitzicht over de vallei. Verdere faciliteiten zijn er niet, afgezien van een zelfbedieningsbar. Het park ligt afgelegen en staat niet aangegeven, dus het was wel even zoeken. Een auto is absoluut noodzakelijk voor de boodschappen (supermarkt >10km). De weg er naar toe is bochtig en 's avonds niet verlicht. De dame aan de receptie was vriendelijk en behulpzaam, maar sprak gebrekkig Engels. Geschikt voor mensen die van rust en ruimte houden, maar niet teveel eisen stellen aan comfort.

Chalet Podere Mezzastrada info

Sport entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Veilig betalen met
Wij zijn aangesloten bij