Hotel Universo

• Kinderopvang
Tonen op kaart

9 reviews over Hotel Universo

• 9Inge11-06-2014

Leuk Italiaan hotel op een top plek.

Het hotel ligt aan een mooi en gezellig plein binnen de stadsmuren van Lucca. Het is 5-10 minuten lopen vanaf het treinstation. Het busstation is op een andere plek in Lucca. Het stadje is erg knus en binnen 1 dag is het goed te bezichtigen. Het ontbijt is prima, croissant, brood, stokbrood, cornflakes, vleeswaren, kaas, sap, koffie en thee. Het bed is wat aan de harde kant (typisch voor italië???) maar verder prima.

Gereisd met partner in juni 2014

• 7Cuyx Marcel15-06-2013

Typisch stadshotel

De Universo is een typisch stadshotel, bedoeld om te slapen en te ontbijten. Er is geen bar, geen terras,zelfs geen toilet op het gelijkvloers! We hadden een superieure kamer, 7 nachten, de kamer was goed, zonder meer; de badkamer was gerenoveerd, een minpuntje: alleen een regendouche. De (kleine) ontbijtzaal was dikwijls overvol door de vele groepen die in het hotel logeerden, en als je wachtte tot die weg waren, moest je vaak zelf je tafel afruimen.Duidelijk personeelstekort. Hierdoor kwam het dat het buffet nauwelijks werd aangevuld. Maar komaan, Lucca is een juweel van een stad, en we hebben een mooie tijd gehad!

Gereisd met partner in mei 2013

• 9Ferry van Veen17-11-2009

Super hotel!

Paar dagen eruit geweest. Wilden eerst naar Pisa maar hebben uiteindelijk gekozen voor Lucca. Wat een leuk stadje is dat! Lucca is een oude vestingstad met een hoge muur rondom de stad waar je op kunt lopen. Binnen de stadspoorten zijn allemaal kleine straatjes met winkeltjes, kleine wijnbarretjes, restaurants, pleinen en oude gebouwen. Kortom ik zou in deze stad je hotel boeken als je naar Pisa wil. Pisa stelt niet zo heel veel voor en alles is opgebroken. Lucca ligt20 minuten met de trein vanaf Pisa. Goed tedoen dus en zeker een aanrader!

Gereisd met partner in oktober 2009

• 9j08-06-2009

geweldige plek

het hotel staat op een super locatie midden in Lucca, was er mooi, schoon en zeer vriendelijk personeel! een echte aanrader

Gereisd met partner in juni 2009

• 9Paul17-05-2009

Fantatisch Hotel, Prima Ligging!

Ligging in het oude centrum van Lucca, binnen de stads muren. Laden en lossen voor de deur, daarna de auto verderop (op loopafstand) parkeren. Mooi oud hotel, goed ontbijt. Restaurants en winkel dichtbij. Vriendelijk personeel. Badkamer oud.

Gereisd met vrienden in januari 2009

• 8wim oudesluijs01-04-2008

Beetje sleets hotel, maar prima kamers en vriendelijk personeel. Uitstekend ontbijt.

Alleen gereisd in juni 2007

• 9paola23-08-2007

goed hotel aan een van de mooiste pleinentegenover het Theater. LEt op je kan er wel met de auto komen om te ladenen lossen maar kan je niet direkt in de buurt parkeren, wordt een paar straten verder. Heeft airco. Was de eerste chique hotel van de stad vanaf de 19de eeuw.

Gereisd met partner in augustus 2007

• 8Emma14-04-2007

Prima ligging aan een groot plein. Nostalgisch hotel, beetje vergane glorie, wel leuk.

Gereisd met partner in maart 2007

2 tips over Hotel Universo

• Cuyx Marcel, 15-06-2013

Als je een taxi nodig hebt, doe het niet via de receptionist maar rechtstreeks. We hebben een nare ervaring gehad.

• Inge, 11-06-2014

Wanneer je vliegt op Pisa, kun je met de citta bus (stadsbus) gemakkelijk naar Pisa station. Vanuit daar pak je linea Rossa en kun je uitstappen bij de Toren van Pisa. (wanneer je er niet in wilt, kun je dit dus prima met je koffers doen, zodat je de rest van je tijd in Lucca kunt doorbrengen). Vanuit de halte van de toren van Pisa gaat er ook een bus (blauwe bus, maar wel een andere soort lijn, let hier dus goed op) naar Lucca.

0 vragen over Hotel Universo

• Betaalde wifiGehele hotel