Appartement Agriturismo Atretino

Met jonge kinderen

Redelijk

Gezin
19-9-2017

Gastvrouw en familie erg vriendelijk, maar vonden hun restaurant belangrijker. Huisje prima, maar de pech dat het bloedheet was en hierdoor niet te doen snachts. De douchedeur lag er ook steeds uit en slechte douchestraal.

Zwembad met prachtig uitzicht, maar slecht onderhouden. Ook kapotte speeltoestellen. In de beschrijving staat dat er door de eigenaren voor je wordt gekookt. Helaas bleek dit gewijzigd te zijn. In mei zijn ze in het dorp een restaurant begonnen. Je kunt hier heerlijk eten, maar je moet met de auto. Al met al hebben redelijk naar ons zin gehad, maar niet voor herhaling vatbaar. Ons advies aan de eigenaren is airco in de woningen, opknappen zwembad en speeltoestellen en ontbijt en diner aanbieden, dan is het top!

Nooit meer, wat een puinhoop

Frank
20-8-2017

Onverzorgde accommodatie, kapot extra bed (waar we extra voor hebben betaald), kapotte speeltoestellen voor de kinderen, gastvrouw zelden aanwezig, vies en troebel zwembad, schimmel op de muren en kast in de slaapkamer.

Heerlijk plekje!

Simone
11-9-2016

Atretino is ons heel goed bevallen. Het appartement was schoon en goed uitgerust (bijvoorbeeld ruim voldoende pannen, en zelfs een groot wasrek).

Bij de agriturismo waren diverse zitjes gemaakt, zowel in de zon als in de schaduw. En het uitzicht bij het zwembad was adembenemend!

Atretino ligt midden in de natuur. Het is er heerlijk rustig. Het dichtbij gelegen stadje Peccioli heeft ouderwetse charme, maar een moderne supermarkt.

Antonio en Francesca, die Atretino nog niet zo lang runnen, zijn hartelijk en behulpzaam (zonder opdringerig te zijn). Op verzoek zorgen ze elke morgen voor vers brood en koken ze ´s avonds zeer smakelijke diners.

Echt een aanrader dus!

We misten een lekkere bank in ons appartement. Er waren twee keukenstoelen, een houten bankje en een bed, maar geen plek om echt prettig te zitten op de paar regenachtige avonden die we gehad hebben. Achteraf denk ik: we hadden één van de tuinstoelen binnen moeten zetten gedurende ons verblijf...

Fantastisch!!

Priscilla
26-7-2016

Wat een prachtige locatie! We hebben genoten van de geweldige gastvrijheid van Antonio en Francesca (pas een half jaar runnen ze het). Wat een lieve mensen. Ons appartement was ruim, schoon en heel leuk ingericht (net opgeknapt). Het was heerlijk vertoeven aan het zwembad met een waanzinnig uitzicht. Rustig gelegen, maar dichtbij grote steden. We gaan terugkomen (misschien mogen de mannen en kids dan ook mee ;-).!

Geweldige ligging!

anoukvanleeuwen
7-5-2016

Wat een fijne plek om Toscane te ontdekken! Met de auto kan je o.a. Florence, Pisa, Lucca en Volterra makkelijk bereiken. De agriturismo zelf ligt prachtig in het heuvellandschap met 's avonds allemaal twinkelende lichtjes in de omringende heuvels.Het fijne is dat het rustig gelegen is, maar niet geïsoleerd. De bedden waren prima en de keuken in het appartement ruim voldoende ingericht. Attent: een mandje met zeepjes en een afwassetje (met afwasmiddel e.d.) stonden bij aankomst gratis voor ons klaar. Ook een pluspunt: 's ochtends heerlijk vers brood! Vriendelijke mensen! We hebben hier een fijn verblijf gehad.

Super!

Ava
26-4-2016

We vieren hier momenteel onze vakantie en genieten volop! Eigenaren Francesca en Antonio zijn hier nog maar een paar weken geleden begonnen maar ze zijn enorm gastvrij en zorgen ervoor dat het ons aan niks ontbreekt. We genieten volop van de prachtige locatie, het heerlijke eten en hebben al veel leuke plekken in de omgeving ontdekt. Zelfs onze kinderen hebben het goed naar hun zin. Tip: ga lekker koffie drinken of eten bij Ferretti in Peccioli, echt een aanrader!

Nooit meer

Sophie
19-4-2016

Voor ons nooit meer. Deze agriturismo is totaal niet geschikt voor gezinnen met kleine kinderen. Veel afgronden, onveilige paden en er wordt weinig tot niets voor ze georganiseerd. Eigenaren zijn zeer zakelijke mensen. Overal zijn strenge regels voor - als je je luchtbed laat liggen in het zwembad wordt deze weggegooid, je moet je inventarislijst goed natellen en de prijslijst tot het kleinste kopje zit erbij die je moet betalen als er iets valt etc. Ze koken 1x per week (en geen pizza avond zoals op de site staat) maar dan moet je er wel stipt om 19.00 uur zijn staat in de brief. Als gasten komen met een vraag of verzoek voelen ze zich persoonlijk aangevallen en schieten gelijk in de verdediging. Kortom niet echt wat je verwacht van zo'n kleinschalig agriturismo!

Voor herhaling vatbaar

Thomas vd Valk
18-2-2016

Een paar jaar geleden zijn we hier al eens op vakantie geweest. Het is ons enorm bevallen. Het zwembad met het mooie uitzicht en de handige ligging vonden wij pluspunten.

We hebben voor aankomende zomer geboekt en Atretino wordt nu door een Italiaanse familie gerund. Die gaan ook nog eens dagelijks Toscaanse gerechten voor ons gaan klaarmaken en proeverijen organiseren. We hebben er zin in!

Schitterend gelegen

Francien Winkel
12-1-2016

Lekker genoten en veel gezien in de omgeving. Voor ons een terugkeerplekje!

Leuke agriturismo

Frits Meerkerk
30-12-2015

Mooi gelegen agriturismo met eenvoudige appartementen en een ruim zwembad. De belangrijkste steden en het strand zijn goed en (voor Italiaanse begrippen) snel te bereiken. De kinderen konden hier lekker spelen en wij genoten van een wijntje op ons terrasje. Al met al een heerlijke plek, waar we zeker nog eens naar terug zullen keren.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Agriturismo Atretino in Legoli, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Agriturismo Atretino zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.