Sorteren

Reviews over Lecchi in Chianti

Rustig, prima gelegen en erg aardige eigenaren

pimvandongen
    12-9-2015

In juni zijn we voor een week naar Il Crocino geweest en het is ons erg goed bevallen. Ten eerste is Toscane erg mooi en Il Crocino ligt er middenin. Het is kleinschalig, met een zwembad en ernaast de wijngaard van de eigenaar.

Het appartement zelf was klein, maar voldeed prima als uitvalsbasis. Het uitzicht als we 's ochtends opstonden was prachtig. Van tevoren lazen we iets over blaffende honden. Wij hebben daar geen last van gehad. Af en toe hoorden we wat, maar totaal niet storend.

De gastvrouw was erg aardig en lief, ze heeft uitgebreid de tijd genomen om ons over de omgeving te vertellen en als we iets nodig hadden zorgde zij ervoor. Ze stond zelfs een keer onze was te redden die in de regen bleek te staan!

De eigenaar zelf was ook erg aardig. Ook hij vertelde ons uitgebreid over de omgeving, maar ook over de wijngaard en de wijn die er gemaakt wordt.

ZO MOOI!

Patricia Cool & Josien Uitterhoeve
    29-9-2008

Een heel leuk, gezellig, warm en sfeervol vakantiehuis. Wij zijn hier de tweede week van september geweest. Het was 's avonds wel fris voor de tijd van het jaar. De eigenaar en de gastvrouw (woont naast het huis) doen er alles aan om je een heerlijk verblijf te geven. Verse olijfolie, azijn en heerlijke Chianti wijn kregen we bij aankomst. Verder in de week nog een flesje zoete vin santo wjn met echte Toscaanse koekjes, wat wil je nog meer! De omgeving is werkelijk prachtig; mooie dorpjes, kastelen en schitterende wijngaarden. Siena, San Gimigano, Florence en Volterra zijn mooie dorpen/ steden om te bezichtigen. De honden kunnen inderdaad aardig blaffen, maar hier hebben wij ons niet echt aan gestoord. Wij komen zeker terug, alleen al voor de gastvrijheid van Lilia!

Prettige bestemming , maar die honden...........!

fam. Sneep - de Rijk
    19-9-2008

In augustus 2 weken de hele begane grond gehuurd Bovenverdieping was onverhuurd, dus het domein exclusief tot onze beschikking Huis eenvoudig ingericht, maar wel redelijk compleet Vaatwasser erg gemist! Sanitair eenvoudig maar functioneel. Zeker geen luxe onderkomen. Ruime tuin, prima zwembad Op zich best genoten, maar wel BIJZONDER veel overlast van de honden in het dorp, overdag én vooral ´s nachts Fokkers rechtstreeks aangesproken, maar helaas zonder effect Ook de eigenaren, overigens bijzonder hartelijke en vriendelijke mensen, vinden de situatie verschrikkelijk, maar staan machteloos

Zeer groot nadeel van deze locatie Onze vakantie is er in ieder geval voor een deel door verpest Omgeving is zeer de moeite waard, zowel qua natuur als qua cultuur Ook het weer was werkelijk fantstisch. Uiteindelijk dus best een lekkere vakantie gehad, maar die honden......!

Il Crocino di Lecchi: Wat een fantastische plek midden in

Arjen van Nieuwenhuijzen
    28-8-2007

Il Crocino di Lecchi: Wat een fantastische plek midden in de Chianti. Geweldige agriturismo met leuke kamers en perfecte ligging. De villa met geweldig terras en zwembad ligt temidden van de wijn- en olijfgaard. Uitstekende olijfolie en wijn van eigen landgoed zijn dagelijks te krijgen bij de zeer behulpzame gastvrouw. Appartamento C is ruim voor vier personen. De twee andere appartementen kunnen apart (voor 2 personen) geboekt worden of erbij betrokken worden. Op 100 m ligt een leuk bakker-groentenboertje waar vers brood, pizza, groente en belangrijke benodigdheden te vrijkrijgen zijn. Een deur verder de koffiebar voor de dagelijkse espresso of cappuccino. Op 200 m een uitstekend Toscaans restaurants met regionale bekendheid. Al met al een unieke combinatie in het hart van de Toscane.

PS: niet alles kan perfect zijn: de jachthonden in de buurt kunnen inderdaad aanhoudend blaffen

prima vakantieverblijf

Pauline
    10-7-2006

prima vakantieverblijf. Eigenaar heel vriendelijk en behulpzaam. Appartementen heel eenvoudig. Zwembad prima. Veel last van de blaffende jagershonden in de omgeving.

Lecchi in Chianti scoort een 7,5 uit 10, op basis van 2 reviews