Camping Lacona Pineta

Kleine hotelsWeer vandaag31°21°
Camping Lacona Pineta
7,6

6 reviews over Camping Lacona Pineta in het Nederlands

Dicht bij strand in prachtige omgeving

Fred en Mieke
26-6-2017

Leuke camping op een paar passen van het strand. Over het algemeen hebben de plaatsen ( enige )schaduw. Voldoende schoon sanitair, gratis warme douches. Prachtig zwembad. Leuke voordelige eettentjes, restaurants aan het strand, bakker aan het strand 07.00 verse broodjes halen

Gereisd Met partner in juni 2017

Rommelige camping, zeer kleine plekken

fragnes1
6-8-2014

Ruim 10 dagen verbleven op deze camping. Ook voor Italiaanse begrippen een rommelige camping. De tent, camper en caravanplekken waren niet alleen klein maar de meeste ook zonder privacy. De ons geboden keuze was beperkt. Gekozen voor plek onder aan de camping. Tussen de verhuuraccommodaties in. Zeer smal. Luifel/voortent was niet te plaatsen. Schaduw kan fijn zijn, maar zoveel begroeiing dat overdag het licht in de caravan aan moet was ons wat al te gortig. Zonlicht komt op de meeste plaatsen niet. Zwembad en animatieterrein is prima. Ligt helaas eigenlijk buiten de ingang van de camping en vormt daardoor geen echt geheel met de camping. Personeel is prima, vriendelijk, engels/duits sprekend en behulpzaam. Ook de sfeer op de camping is goed, maar al met al zeker niet het soort camping wat wij zoeken.

Gereisd Met partner in juli 2014

stoffig?

Rene en Anne
27-8-2013

Moet even vermelden dat wanneer je rond de Midd. Zee verblijft je ook een dergelijk klimaat treft. Droog, dus is het stoffiger dan in Nederland. Op de camping mag je daarom bijna de hele dag niet rijden met de auto. Wel met de golfcar van de camping als je moet 'sjouwen'. Uiterst vriendelijk natuurlijk. Verder heb ik niemand over een nare of vreemde smaak in de mond horen klagen. Wellicht een zoutige smaak, maar dat is dan niet vreemd als je uit de zee komt. Verder is het in Zuid Europa niet vreemd dat er ook na 23:00 uur nog muziek en gezelligheid is. Overlast is er zeker niet. Er zijn namelijk geen 'jongerendisco's' dus ook geen pubers die aandacht vragen. Sanitair bij ons prima onderhouden. WIj hadden normale wc's, maar in blok 1 verderop zijn sta wc's, wellicht zijn die minder fris. Het is maar wat je van een camping verwacht, zeker als deze in dit klimaat is.

Gereisd Met jonge kinderen in januari 2013

heerlijke tijd, kraakhelder water

Wegerif
16-8-2013

Dit jaar zijn wij, 30'ers met kinderen 8 en 11 jaar naar de Elba geweest. Mooie stranden voor de snorkelliefhebber. Bootje en scooters gehuurd. Weinig niet Italiaanse toeristen op de camping. Vinden wij niet erg, hebben met bevriend gezin goede tijd gehad. Eigenaar praat vloeiend Engels en Duits. Gelegen aan zandstrand met hier en daar wat stenen. Veel baaitjes rondom het eiland en een scheepswrak om naar toe te snorkelen. Een boekje met alle stranden is vlakbij de camping aan het strand te kopen. Mooi zwembad tot soms middernacht open. Animatie is Italiaans. Tafeltennis- en voetbaltafels, springkussens, speelweide voor kleintjes en op de provinciale wegen allerlei wijnproeverijtentjes en fruitverkopers. Villa van Napolean bezocht (check openingstijden). Met scootertje (35 euro) kan je ook stoppen bij kleinere 'verstopte' baaitjes die met trappetjes te bereiken zijn vanaf de bergwegen.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2013

Herrie en extreem stoffig!

Rene
12-8-2013

Dit is een terrassen camping, kleine plekjes. Een aantal plekken kan je niet met de auto komen, dat betekend dus slepen met je spullen. caravans worden op de plaats gebracht. De camping is EXTREEM stoffig en de kids klaagde over nare smaak in hun mond, klopt wij hadden dat ook. Het sanitair wordt de hele dag bijgehouden. Maar er is een verschil tussen bijhouden en schoonmaken. Het stinkt er dan ook erg (nooit een slang of hoge drukspuit er doorheen). Geluidsoverlast, als je op de verkeerde plek zit heb je het dubbel zowel van de strandtent (tot 1:00 elke nacht) van de kinderdisco (23:00). Strand is heel erg smal en druk. Voor een beetje ruimte moet je ff 5 min verder lopen. Snorkelen aan deze kant van de baai is niet mooi (er ligt een particulier aanlegplaats voor boten. Andere kant van de baai is super leuk. Zwembad is mooi, verplichte badmutsen. Super fijn kinderterrein. Personeel erg aardig en behulpzaam. Wij zijn gevlucht na een week,herrie en het stof was te veel geworden.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2013

Gezellige camping voor jong en oud!

Mariietjee
4-8-2012

Mooie camping met een mooi zwembad (met lange openingstijden 10.00-23.00u) en genoeg te doen voor kinderen. Vlak bij de camping gezellige eettentjes en super dichtbij het strand. Aanrader voor op Elba!

Gereisd Met vrienden in juli 2012

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Jacuzzi

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)

• Soort gerechtenLunchpakketten

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa
  • Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesFietsverhuur, Kluis, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën, Snorkelen, Surfen, Vissen
  • BuitensportenFietsen, Golfbanen, Hiken, Paardrijden
  • Sport & SpelTafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Lacona Pineta in Lacona (op Elba), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Lacona Pineta zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.