Camping Scaglieri Village

Camping Scaglieri Village
8,3

15 reviews over Camping Scaglieri Village in het Nederlands

Sfeervolle camping zeer mooi gelegen

Wim van Ee
2-7-2017

Sfeervol gelegen camping, mooie plaatsen met zeezicht, kinderclub, zwembad ligt bij het terras, dit grenst weer aan het restaurant. Dinsdagavond live muziek op de camping, autovrije camping..nadeel buiten de camping parkeren aan drukke weg.... na18.00 uur is daar pas ruimte omdat Italianen hun auto voor het strand hier parkeren. Minpunt sanitair is vaak niet schoon. Supermarkt en Geldautomaat op 7 km.

Oude reviews (archief)

Heerlijk!

keeshuibers
4-8-2016

Gemoedelijke camping met prachtig uitzicht en een heerlijk zwembad.

Fantastisch!

Rosemarie
2-7-2016

Mobilhome Balcony gereserveerd direct via camping. Via hen ook tickets (met korting)voor de ferry gereserveerd met Blu Navy. Op en af de boot gaat in een prima tempo en zowel heen als terug exact op tijd. Gastvrij ontvangst met strandtas en info-pakket. Mobilhome/huisje was keurig schoon inclusief beddengoed en handdoeken ( 4e dag nieuwe). Op terras 2 x zitje en 2 ligstoelen. Prachtig uitzicht. Trappen op en af is best te doen. Via camping op strand 2 ligbedden en parasol gehuurd voor 15 euro (op strand anders 18 euro). Fijn strand, voldoende mogelijkheden voor broodjes en drinken (heel betaalbaar en super lekker). Elba is een prachtig eiland en heerlijk om uit te rusten en van de omgeving en het mooie weer te genieten.

We hadden een kleine plek met super uitzicht. De trappen vallen mee. Sanitair is oud, viezig en ontzettend heet. Ligt namelijk onder zwembad en restaurant. Douches klein, geen bankje, 1 haakje, weinig waterdruk. Zwembad heeeeel klein, leuk voor een dipje. De zee is dichtbij. Bedjes te huur 28 euro ?!?! Gekheid. Groot vrij strand op biodola beach. Ook op zaterdag en zondag te doen in juli. Hadden een dokter nodig, kwam aan de tent. Receptie was behulpzaam en vriendelijk. Was leuke mix van nationaliteiten. Voor ons niet meer, door mindere sanitair, geen gezellig restaurant en geen leuke bar. ville degli ulivi en roselba de palma hebben mijn voorkeur!

Fijne camping op het eiland Elba

Erik
20-7-2014

Netjes onderhouden & goed verzorgde terrassencamping. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Geen massa vakantie oord echter wel alles aanwezig, restaurantje, camping winkel, zwembad & speeltuin + kidsclub. Ook het strandje 'voor de deur' is prachtig met diverse leuke eettentjes aan het strand. Fijne camping op een top locatie!

Schilderachtig gelegen terrassencamping

Hansje
27-2-2013

Scaglieri is een kleine(re) terrassencamping gelegen aan een van de mooiste baaien van Elba. De ligging is zonder meer haar grootste troef: azuurblauwe zee, fijn goudgeel zand, leuke barretjes aan zee voor een drankje. De camping zelf is klein, er zijn ook stacaravans en cottages te huur. De hoogteverschillen tussen de verschillende terrassen zijn behoorlijk; waarddor je op de meeste plaatsen kunt genieten van een prachtig uitzicht. Voor mensen die slecht ter been zijn kan het hoogteverschil een handicap zijn. Saintair was begin juli schoon. Voorzieningen zijn prima, maar klein. Alles ligt compact boven bij de ingang van de camping. Auto blijft op de parkeerplaats op of vlakbij de camping. Caravan wordt met tractor naar je (kleine) kampeerplek gebracht. Animatie is in het italiaans. s'Avonds kan het wat luidruchtig zijn. Stopt echter om 23.00 uur, daarna is het stil. Geen hollandse kolonie, goede mix van nationaliteiten. Kleine kampwinkel, personeel is erg vriendelijk.

Heerlijke plek aan het strand

Jelke
2-7-2012

Mijn vriendin en ik zijn in juni 1 week naar Elba geweest, camping Scaglieri. We hadden een chalet junior balcony gehuurd, toen we aan kwamen netjes bed opgemaakt, alles zag er keurig schoon uit. Tevens lagen er handoeken klaar (niet om gevraagd en niet voor hoeven betalen) en kregen na 3 dagen nieuwe sets.

Vanaf de chalet 100 meter naar het strand en we hadden uitzicht erop vanaf ons royale balkon. 3 keer wezen eten in het restaurant op de camping, het personeel was erg vriendelijk (vooral de hoofdober een ECHTE italiaan, mooie praatjes), kon alleen niet altijd even goed Engels.

Het enige nadelige was de animatie, die zich achter onze chalets bevond en tort 11 uur doorging, maar op vakantie is dit nooit zo erg aangezien je toch vaak laat naar bed gaat.

Restaurant da Luciano onder de camping bij het strand is een afrader erg onvriendelijk personeel.

Elba heeft prachtige stranden en je kunt er perfect snorkelen, 1 tip Le Ghiaie in Portoferraio.

Voor meer informatie kunt u reageren.

Heerlijke camping

erica_kuijt
27-6-2012

Fijne, niet al te grote camping aan een heerlijk zandstrand. Strand loopt niet heel snel af dus fijn voor kinderen. Sanitair werd goed schoongehouden. Prijzen voor winkel en restaurant prima. Pizza voor zo'n 4 euro en heerlijke capucchino voor 1,50. Uitziccht vanaf onze plek was super. we zaten dichtbij de uitgang naar het strand (via een hek/deur een paar treden naar beneden) en je loopt hier zo naar toe. Leuk en lekker restaurantje aan het strand, ook toilet aanwezig. Zwembad is niet al te groot maar prima om na een dag strand even het zoute water af te spoelen. Afstand naar Portoferraio zo'n 10 min per auto, prima te doen maar niet lopen want dat is te ver en te gevaarlijk (onverlicht en langs de berg). Portoferraio is een heerlijk stadje met leuke markt en terrasjes en superuitzicht op de geweldige jachten die daar aanleggen in de haven. Animatie voor kinderen was er ook maar voor ons nvt.

Elba Camping Scaglieri Picobello

P.Kuipers
26-2-2012

Camping Scaglieri is voor ons al jaren een punt van rust.

Dit geldt trouwens voor heel Elba.

We komen er zeker al voor de 15e keer en het is telkens weer een punt van herkenning en vertrouwen zo gauw we van de boot af rijden.

Ook in 2012 naar camping Scaglieri in en van de super bungalows.

Duur maar vertrouwde kwaliteit!

Camping met schitterend uitzicht

M. Derks
28-9-2011

Wij hebben een prettig verblijf gehad in het naseizoen (september) van 2011. Stonden op deze terrassen camping op een wat grotere plaats met iedere avond een schitterde zonsondergang. Indien je goed ter been bent, aangezien je voor het strand een kleine afdaling moet maken en de sanitaire groepen ook bovenaan de camping liggen, dan is dit een uitstekende camping. Ook een prima restaurant op de camping voor pizza, pasta of visgerecht. Zwembad en liggenbedden zijn schoon. Auto moet buiten de camping op (voor campinggasten) gereserveerde plaatsen. Wel kan je bij opzettten en afbreken van de tent de auto op het terrein rijden. Voordeel is ook dat er weinig verkeersbewegingen op het terrein zijn. Zoals ieder andere camping ook hier Animatie. Na een paar dagen ben je ook daar aan gewend en is dan ook niet echt storend. Kan me voostellen dat dit in het hoogseizoen iets prominenter aanwezig is. Kortom, een echte aanrader. Ook Elba vonden wij een geslaagde bestemming.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Scaglieri Village in La Biodola (op Elba), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Scaglieri Village zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Scaglieri Village scoort een 8.3 uit 10 op basis van 17 reviews.